Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

tegenvallend weggedrag Sportage

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal.

Ik kan maar niet wennen aan het weggedrag van mijn nieuwe Sportage. Bij gladheid heb ik al een paar keer meegemaakt dat de achterwielen een beetje weggleden op de snelweg. Het leek wel of ze in de "spoorvorming" schoven. Voor de rest ben ik erg tevreden over de KIA, maar dit euvel doet mij sterk aarzelen om hem te houden maar een pas nieuwe Sportage wegdoen kost wel heel veel muntjes.

Herkent iemand dit?

Zijn er oplossingen?

Dank alvast.

Geplaatst

Bandjes........

Lees over de Sportage bandjes.....

Rij nu zelf met winterbanden en dat schiet een hoop op t.o.v. de originele banden.

Als die straks in maart, met de wissel, tegenvallen na de winterbanden gaan er andere op.

Geplaatst
Hallo allemaal.

Ik kan maar niet wennen aan het weggedrag van mijn nieuwe Sportage. Bij gladheid heb ik al een paar keer meegemaakt dat de achterwielen een beetje weggleden op de snelweg. Het leek wel of ze in de "spoorvorming" schoven. Voor de rest ben ik erg tevreden over de KIA, maar dit euvel doet mij sterk aarzelen om hem te houden maar een pas nieuwe Sportage wegdoen kost wel heel veel muntjes.

Herkent iemand dit?

Zijn er oplossingen?

Dank alvast.

Ik denk dat het inderdaad, zoals Bigwade aangeeft, zondermeer aan de banden ligt

Geplaatst

Nu heb ik natuurlijk 4WD maar ik rij niet op winterbanden.

Ik moet je zeggen dat ik nergens last van heb.

Auto spoort prima, ook op besneeuwde snelweg met

baan veranderen.

Misschien je rijstijl of moet je inderdaad over op winter banden.

Echter hier heb ik geen ervaring mee.

Geplaatst

Hoi.

Ik denk dat dit een algemeen probleem is. Ook bij opritten van viaducten e.d. glijdt het achterstel weg. Ook de banden slijten m.i erg snel hierdoor. Na 25000 km zijn de achterbanden al aan vernieuwing toe.

Geplaatst

Ik heb mijn 2 e sportage nu gebruikt gekocht 3 maanden terug. Diesel van 2008.

Mijn 1e was een Sportage diesel van 2005 en toen ik hem inruilde met 125.000 km zaten de oorspronkelijke banden er nog op !!!

Ik kijk dus wel op van 25.000 km.

Geplaatst
Hoi.

Ik denk dat dit een algemeen probleem is. Ook bij opritten van viaducten e.d. glijdt het achterstel weg. Ook de banden slijten m.i erg snel hierdoor. Na 25000 km zijn de achterbanden al aan vernieuwing toe.

Moet je toch effe terug naar de dealer want dit is niet normaal.

Heb je een 2wd of 4wd ??

Geplaatst (aangepast)

Ik heb nog de org Hankook banden er onder. In de garage zeiden ze me dat het kwam door sportief rijden! Nou, als er ene rustig rijdt ben ik het wel. Ik heb een 2.0 diesel en 2 wd.

De auto verbruikt gemiddeld 7.8 liter per 100 km. Dius scheuren is er echt niet bij.

drim.

aangepast door Drim
Geplaatst
Ik heb nog de org Hankook banden er onder. In de garage zeiden ze me dat het kwam door sportief rijden! Nou, als er ene rustig rijdt ben ik het wel. Ik heb een 2.0 diesel en 2 wd.

De auto verbruikt gemiddeld 7.8 liter per 100 km. Dius scheuren is er echt niet bij.

drim.

Laat de boel eens uitlijnen, anderen klagen er juist over dat die Hankook bandjes niet weg te krijgen zijn :lol:

• 2 weken later...
Geplaatst
Ik kan zeggen dat ik geen rustige rijder ben en van flink doortuffen hou en die van mij slijten bijna voor geen meter.

Wat je dealer zegt klopt van geen kant. Hebben ze de banden wel goed gemonteerd :)

HaHa, verkeerd om bedoel je, tegen de rijrichting in, ja, dat zou wel erg dom zijn.....

• 2 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst

Jammer dat TS niet meer reageert....

Was benieuwd of het probleem nu is opgelost.

gerbra, laat nog es wat van je horen:-)

Geplaatst

Bij de land rover freelander (ja dat zegt al meer dan genoeg!) van me schoonmoeder zat bij het zelfde type weg gedrag en de auto compleet verkeerd uitgelijnt en het stuurhuis zat los :|

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Heb er nu 4 dure michelins onder laten zetten en het weggedrag is stukken beter maar nog niet optimaal. Ik hoor dat er wel een hele slechte serie Hankooks onder sommige Sportages is gezet.

Na jaren "Frans" te hebben gereden, vind ik dat de Sportage nog steeds te sportief rijdt. Ik kan er niet aan wennen. De Sportage "leest" de weg veel directer dan Franse auto's die meer deinen. Het lijkt ook of ik meer moet sturen bij rechtuit.

Ik ga de auto, na 8000 km inruilen en zal dus een enorme veer moeten laten.

Geplaatst

Dat is heel jammer natuurlijk. Helemaal dat dit weg gedrag niet genoeg is opgevallen bij de eerste proefritten natuurlijk :(

Geplaatst
Hallo Allemaal,

Heb er nu 4 dure michelins onder laten zetten en het weggedrag is stukken beter maar nog niet optimaal. Ik hoor dat er wel een hele slechte serie Hankooks onder sommige Sportages is gezet.

Na jaren "Frans" te hebben gereden, vind ik dat de Sportage nog steeds te sportief rijdt. Ik kan er niet aan wennen. De Sportage "leest" de weg veel directer dan Franse auto's die meer deinen. Het lijkt ook of ik meer moet sturen bij rechtuit.

Ik ga de auto, na 8000 km inruilen en zal dus een enorme veer moeten laten.

Da's jammer.......en kostbaar.

Heb je ook in andere, vergelijkbare Sportages gereden ?

Van mij mag je best even in mijn auto rijden om te vergelijken

Die staat nu nog (net) op winterbanden.

Zelf herken ik jouw ervaringen niet.

Elke auto heeft zijn eigen karakter natuurlijk en onze ex Xantia is natuurlijk niet te vergelijken met dit werkpaard.

Ik hoor het wel.

Geplaatst
Da's jammer.......en kostbaar.

Heb je ook in andere, vergelijkbare Sportages gereden ?

Van mij mag je best even in mijn auto rijden om te vergelijken

Die staat nu nog (net) op winterbanden.

Zelf herken ik jouw ervaringen niet.

Elke auto heeft zijn eigen karakter natuurlijk en onze ex Xantia is natuurlijk niet te vergelijken met dit werkpaard.

Ik hoor het wel.

Dank voor jullie opmerkingen. Eerst even over de proefritten. Die heb ik wel degelijk gemaakt, maar niet in het nieuwe exemplaar dat ik kocht. Toen is het niet opgevallen.

Daarnaast is het een groot probleem dat de dealer, het motorhuis in Rotterdam uit de dealerorganisatie van Kia is.

Vanmiddag naar V.d. Sluijs in Spijkenisse gereden en uitstekend geholpen. De monteur herkende en erkende het slechte weggedrag en nu gaan we eerst maar eens uitlijnen.

Dat vond ik een aardige geruststelling. Ik hou jullie op de hoogte als de auto is uitgelijnd.

Nogmaals dank voor jullie reacties.

Geplaatst

ik hoop voor jouw dat alles nu alsnog goed komt, het is natuurlijk zonde als je hem na zo'n korte tijd alweer weg moet doen

Geplaatst

Mijn auto staat inmiddels weer op het originele pretrubber uit Korea en dat valt na 7500km op de winterbanden toch niet eens tegen.

Je merkt dat het rubber harder is bij oneffenheden maar afrolgeluid etc zijn vergelijkbaar.

Het zuigende geluid bij rotondes is daardoor ook een stuk minder.

Het zal best wat minder grip hebben, maar ik ben niet zo'n "op de grens" rijder..

Voorlopig geen andere bandjes, wacht eerst juni eens af (nieuwe type sportage)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...