gerbra Geplaatst 31 Januari, 2010 Geplaatst 31 Januari, 2010 Hallo allemaal. Ik kan maar niet wennen aan het weggedrag van mijn nieuwe Sportage. Bij gladheid heb ik al een paar keer meegemaakt dat de achterwielen een beetje weggleden op de snelweg. Het leek wel of ze in de "spoorvorming" schoven. Voor de rest ben ik erg tevreden over de KIA, maar dit euvel doet mij sterk aarzelen om hem te houden maar een pas nieuwe Sportage wegdoen kost wel heel veel muntjes. Herkent iemand dit? Zijn er oplossingen? Dank alvast. Quote
bigwade Geplaatst 31 Januari, 2010 Geplaatst 31 Januari, 2010 Bandjes........ Lees over de Sportage bandjes..... Rij nu zelf met winterbanden en dat schiet een hoop op t.o.v. de originele banden. Als die straks in maart, met de wissel, tegenvallen na de winterbanden gaan er andere op. Quote
Smart Geplaatst 31 Januari, 2010 Geplaatst 31 Januari, 2010 Hallo allemaal.Ik kan maar niet wennen aan het weggedrag van mijn nieuwe Sportage. Bij gladheid heb ik al een paar keer meegemaakt dat de achterwielen een beetje weggleden op de snelweg. Het leek wel of ze in de "spoorvorming" schoven. Voor de rest ben ik erg tevreden over de KIA, maar dit euvel doet mij sterk aarzelen om hem te houden maar een pas nieuwe Sportage wegdoen kost wel heel veel muntjes. Herkent iemand dit? Zijn er oplossingen? Dank alvast. Ik denk dat het inderdaad, zoals Bigwade aangeeft, zondermeer aan de banden ligt Quote
Dutchdragon Geplaatst 1 Februari, 2010 Geplaatst 1 Februari, 2010 Ik moet zeggen dat ik nog gewoon met de hankook banden ( aangezien me zomer velgen in de schuur hangen ) maar ik heb nergens last van met glijden. Quote
Aart.S Geplaatst 1 Februari, 2010 Geplaatst 1 Februari, 2010 Nu heb ik natuurlijk 4WD maar ik rij niet op winterbanden. Ik moet je zeggen dat ik nergens last van heb. Auto spoort prima, ook op besneeuwde snelweg met baan veranderen. Misschien je rijstijl of moet je inderdaad over op winter banden. Echter hier heb ik geen ervaring mee. Quote
Gerrit Speelman Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Heb je de banden spanning wel goed?? Quote
Drim Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Hoi. Ik denk dat dit een algemeen probleem is. Ook bij opritten van viaducten e.d. glijdt het achterstel weg. Ook de banden slijten m.i erg snel hierdoor. Na 25000 km zijn de achterbanden al aan vernieuwing toe. Quote
peterng Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Ik heb mijn 2 e sportage nu gebruikt gekocht 3 maanden terug. Diesel van 2008. Mijn 1e was een Sportage diesel van 2005 en toen ik hem inruilde met 125.000 km zaten de oorspronkelijke banden er nog op !!! Ik kijk dus wel op van 25.000 km. Quote
Dutchdragon Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 25.000?? sta je burnouts te trekken met dat ding dan? Weet niet wat voor banden jij eronder hebt zitten dan? Wil het wel weten, want dan koop ik die iig niet. Quote
bigwade Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Hoi.Ik denk dat dit een algemeen probleem is. Ook bij opritten van viaducten e.d. glijdt het achterstel weg. Ook de banden slijten m.i erg snel hierdoor. Na 25000 km zijn de achterbanden al aan vernieuwing toe. Moet je toch effe terug naar de dealer want dit is niet normaal. Heb je een 2wd of 4wd ?? Quote
HansD Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 (aangepast) Na 60000 km en nog 4 mm, of rij ik nou echt te rustig? En met ontsporen geen last, de auto dus Hans D 3 Februari, 2010 aangepast door HansD Quote
Drim Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 (aangepast) Ik heb nog de org Hankook banden er onder. In de garage zeiden ze me dat het kwam door sportief rijden! Nou, als er ene rustig rijdt ben ik het wel. Ik heb een 2.0 diesel en 2 wd. De auto verbruikt gemiddeld 7.8 liter per 100 km. Dius scheuren is er echt niet bij. drim. 3 Februari, 2010 aangepast door Drim Quote
bigwade Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 Ik heb nog de org Hankook banden er onder. In de garage zeiden ze me dat het kwam door sportief rijden! Nou, als er ene rustig rijdt ben ik het wel. Ik heb een 2.0 diesel en 2 wd.De auto verbruikt gemiddeld 7.8 liter per 100 km. Dius scheuren is er echt niet bij. drim. Laat de boel eens uitlijnen, anderen klagen er juist over dat die Hankook bandjes niet weg te krijgen zijn Quote
Dutchdragon Geplaatst 12 Februari, 2010 Geplaatst 12 Februari, 2010 Ik kan zeggen dat ik geen rustige rijder ben en van flink doortuffen hou en die van mij slijten bijna voor geen meter. Wat je dealer zegt klopt van geen kant. Hebben ze de banden wel goed gemonteerd Quote
bigwade Geplaatst 12 Februari, 2010 Geplaatst 12 Februari, 2010 Ik kan zeggen dat ik geen rustige rijder ben en van flink doortuffen hou en die van mij slijten bijna voor geen meter.Wat je dealer zegt klopt van geen kant. Hebben ze de banden wel goed gemonteerd HaHa, verkeerd om bedoel je, tegen de rijrichting in, ja, dat zou wel erg dom zijn..... Quote
Dutchdragon Geplaatst 22 Februari, 2010 Geplaatst 22 Februari, 2010 HaHa, verkeerd om bedoel je, tegen de rijrichting in, ja, dat zou wel erg dom zijn..... hahahah ja het kan toch? Dan slijten ze ook lekker snel en verklaard ook het rijgedrag van die sportage hahaha. Quote
bigwade Geplaatst 14 Maart, 2010 Geplaatst 14 Maart, 2010 Jammer dat TS niet meer reageert.... Was benieuwd of het probleem nu is opgelost. gerbra, laat nog es wat van je horen:-) Quote
Gast Jantje Geplaatst 14 Maart, 2010 Geplaatst 14 Maart, 2010 Bij de land rover freelander (ja dat zegt al meer dan genoeg!) van me schoonmoeder zat bij het zelfde type weg gedrag en de auto compleet verkeerd uitgelijnt en het stuurhuis zat los Quote
gerbra Geplaatst 15 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 15 Maart, 2010 Hallo Allemaal, Heb er nu 4 dure michelins onder laten zetten en het weggedrag is stukken beter maar nog niet optimaal. Ik hoor dat er wel een hele slechte serie Hankooks onder sommige Sportages is gezet. Na jaren "Frans" te hebben gereden, vind ik dat de Sportage nog steeds te sportief rijdt. Ik kan er niet aan wennen. De Sportage "leest" de weg veel directer dan Franse auto's die meer deinen. Het lijkt ook of ik meer moet sturen bij rechtuit. Ik ga de auto, na 8000 km inruilen en zal dus een enorme veer moeten laten. Quote
Gast Jantje Geplaatst 15 Maart, 2010 Geplaatst 15 Maart, 2010 Dat is heel jammer natuurlijk. Helemaal dat dit weg gedrag niet genoeg is opgevallen bij de eerste proefritten natuurlijk Quote
bigwade Geplaatst 15 Maart, 2010 Geplaatst 15 Maart, 2010 Hallo Allemaal,Heb er nu 4 dure michelins onder laten zetten en het weggedrag is stukken beter maar nog niet optimaal. Ik hoor dat er wel een hele slechte serie Hankooks onder sommige Sportages is gezet. Na jaren "Frans" te hebben gereden, vind ik dat de Sportage nog steeds te sportief rijdt. Ik kan er niet aan wennen. De Sportage "leest" de weg veel directer dan Franse auto's die meer deinen. Het lijkt ook of ik meer moet sturen bij rechtuit. Ik ga de auto, na 8000 km inruilen en zal dus een enorme veer moeten laten. Da's jammer.......en kostbaar. Heb je ook in andere, vergelijkbare Sportages gereden ? Van mij mag je best even in mijn auto rijden om te vergelijken Die staat nu nog (net) op winterbanden. Zelf herken ik jouw ervaringen niet. Elke auto heeft zijn eigen karakter natuurlijk en onze ex Xantia is natuurlijk niet te vergelijken met dit werkpaard. Ik hoor het wel. Quote
gerbra Geplaatst 16 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 16 Maart, 2010 Da's jammer.......en kostbaar.Heb je ook in andere, vergelijkbare Sportages gereden ? Van mij mag je best even in mijn auto rijden om te vergelijken Die staat nu nog (net) op winterbanden. Zelf herken ik jouw ervaringen niet. Elke auto heeft zijn eigen karakter natuurlijk en onze ex Xantia is natuurlijk niet te vergelijken met dit werkpaard. Ik hoor het wel. Dank voor jullie opmerkingen. Eerst even over de proefritten. Die heb ik wel degelijk gemaakt, maar niet in het nieuwe exemplaar dat ik kocht. Toen is het niet opgevallen. Daarnaast is het een groot probleem dat de dealer, het motorhuis in Rotterdam uit de dealerorganisatie van Kia is. Vanmiddag naar V.d. Sluijs in Spijkenisse gereden en uitstekend geholpen. De monteur herkende en erkende het slechte weggedrag en nu gaan we eerst maar eens uitlijnen. Dat vond ik een aardige geruststelling. Ik hou jullie op de hoogte als de auto is uitgelijnd. Nogmaals dank voor jullie reacties. Quote
Gast Jantje Geplaatst 16 Maart, 2010 Geplaatst 16 Maart, 2010 ik hoop voor jouw dat alles nu alsnog goed komt, het is natuurlijk zonde als je hem na zo'n korte tijd alweer weg moet doen Quote
bigwade Geplaatst 20 Maart, 2010 Geplaatst 20 Maart, 2010 Mijn auto staat inmiddels weer op het originele pretrubber uit Korea en dat valt na 7500km op de winterbanden toch niet eens tegen. Je merkt dat het rubber harder is bij oneffenheden maar afrolgeluid etc zijn vergelijkbaar. Het zuigende geluid bij rotondes is daardoor ook een stuk minder. Het zal best wat minder grip hebben, maar ik ben niet zo'n "op de grens" rijder.. Voorlopig geen andere bandjes, wacht eerst juni eens af (nieuwe type sportage) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.