Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoe hou je het uit?? Heb mn Venga nu 2 weken ( 1700 km gereden) en kan me niets anders meer voorstellen om mee te rijden!! ben blij dat ik hem nu al heb( levertijd ca 3 weken geweest..)

Waarom duurt het 2 maanden?? heb je zo'n bizonder model uitgezocht??

gr Hanneke

Geplaatst

Hallo KURT (Rogiers?),

Welkom, welkom... Ik wens je alvat veel plezier met het wachten en voor straks veilige kilometers..

Als je nieuwe aanwinst voor je deur staat, wil je daar dan enkele foto's van trekken/maken? Wil je ook af en toe een ervaringsbericht hier op het forum plaatsen?

Hier zijn deze gewild om te zien en te lezen..

Geplaatst
Hoe hou je het uit?? Heb mn Venga nu 2 weken ( 1700 km gereden) en kan me niets anders meer voorstellen om mee te rijden!! ben blij dat ik hem nu al heb( levertijd ca 3 weken geweest..)

Waarom duurt het 2 maanden?? heb je zo'n bizonder model uitgezocht??

gr Hanneke

In ons Belgenland gaat alles v

Geplaatst

Hoi Kurt,

Ook van mij een welkom op dit forum.

Straks veel plezier met je Venga en veilige km.

Ik hoop dat het wachten je goed vergaat.

Anders helpen wij je wel door de zware maanden heen.

Geplaatst

Kurt,

Zal het ook kort houden: Welkom!

Genoeg plaatjes op internet en op deze site om de tijd door te komen.

Groet,

Peter

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Jeda,

Welkom op de Kia-clubsite. En gefeliciteerd met de aanschaf van je Venga. Ja, op een automaat moet je altijd lang wachten. Ik ken dat probleem, want ik ben ook een automaat-rijder. Maar eerlijk gezegd vind ik die wachttijd wel leuk. Je hebt iets om naar uit te zien en drie maanden gaan meestal heel snel voorbij. Voor welke kleur heb je trouwens gekozen? Misschien is het een goed idee om je even voor te stellen in de nieuwe-leden-afdeling, dan val je wat meer op bij de rest van het ledenbestand.

Vriendelijke groet van

GreyGriffin

Geplaatst

Hoi,

Je hebt gelijk. Ik zal me even voorstellen.

Ik woon in de mooie provincie Flevoland, ben een vertegenwoordiger van de doelgroep 55+( als je dat zo mag noemen). Geen thuiswonende kinderen meer, dus een grote auto is niet zo nodig meer. Vroeger reed ik ongeveer 35000 km, nu nog ongeveer 20000. Dit wordt nog minder door het werk te gaan afbouwen.

Na 5 1/2 jaar in een Citroen te hebben gereden ben ik toe aan een andere auto(vind ik). De bedoeling was een 2e hands. Na wat wikken en wegen is het een nieuwe geworden. Dit vooral i v m de langere garantie. 2e hands max 1 jaar, nieuw minimaal 2 jaar.

Via internet kwam ik bij 3 auto's met hoge zit (een must), Citroen C3 Picasso, Nissan Note Automaat, Kia Venga Automaat. Citroen heeft nog geen automaat en is duurder, Nissan is al enkele jaren op de markt, dus het zou de Kia moeten worden.

Ik heb proef gereden met de 1.4, de 1.6 en de automaat. Ik heb vroeger ook automaat gereden, dus de keuze was duidelijk, het wordt de automaat.

De auto is me erg meegevallen. Het enige wat minder is dan mijn huidige auto (Xsara Picasso) is de vering op korte oneffenheden. (rioolputten e d).

Ik heb meer ruimte voor de benen, makkelijkere instap, stuur beter verstelbaar, veel wendbaarder, fijnere wegligging en een vriendelijke verkoper/eigenaar. Gelukkig geen stropdassentype met een hete aardappel in de keel. Samen met een goede inruilprijs en de 7 jaar garantie is het een 1.6 X-ecutive automaat geworden in de donkerblauwe kleur (indigo blue).

Nu nog 3 maand wachten en we kunnen gaan rijden.

Met vr groet Jeda

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

Ehm, ik heb me wel nog niet geintroduceerd; maar op mijn kia venga moet ik ook al 3 maanden wachten (en dat is in nederland)

Zou strafbaar moeten zijn:mrgreen:

aangepast door Fransmg
Geplaatst

De 'witte' komt volgende week maandag aan bij de dealer , nog wat papier werk en ik kan er mee rijden :roll: . Ik heb gevraagd om de 15 inch 'eco-sloffen' te vervangen door 'normaal' 205/55/16 rubber .

Volgende week de eerst rij-impresie en wat fotokes ;)

Geplaatst

ik snap die levertijden niet helemaal. Volgens mij kijkt kia niet wat er her en der op voorraad staat...

Mijn schoonmoeder heeft een witte kia venga 1.6 met cruise control etc. besteld.. levertijd 2 maanden ofzo.. Maar nu was ik in apeldoorn bij de kia dealer en daar staat precies zo eentje op voorraad in de showroom? :?

Geplaatst
De 'witte' komt volgende week maandag aan bij de dealer , nog wat papier werk en ik kan er mee rijden :roll: . Ik heb gevraagd om de 15 inch 'eco-sloffen' te vervangen door 'normaal' 205/55/16 rubber .

Volgende week de eerst rij-impresie en wat fotokes ;)

De wat?

Geplaatst

In sommige draadjes heb ik al wat vragen mogen stellen over de Venga. Leuke en nuttige reacties daarop ontvangen waarvoor dank.

Vandaag was het dan zover, hij is besteld: Kia Venga 1.4 X-cutive met panoramadak en navigatiepack! Kleur Steel grey. Verwachtte levertijd 6 weken.:-D

Geplaatst (aangepast)

Goede keuze Barlow,

Gaat je zeker bevallen! Over een week of 6 is het vast ook beter "Pan-dakken weer", kun je meteen lekker open rijden. En je hoeft geen 3 maanden te wachte zag ik. Super!

Groet,

Peter

aangepast door Venga OK
spelfout
Geplaatst

@Barlow

Gefeliciteerd met je goede keuze. Een mooie en complete uitvoering in de enige juiste kleur:wink:

Geplaatst
In sommige draadjes heb ik al wat vragen mogen stellen over de Venga. Leuke en nuttige reacties daarop ontvangen waarvoor dank.

Vandaag was het dan zover, hij is besteld: Kia Venga 1.4 X-cutive met panoramadak en navigatiepack! Kleur Steel grey. Verwachtte levertijd 6 weken.:-D

Geen verkeerde keus :cool: al zeg ik het zelf :mrgreen::mrgreen:

Vandaag net terug van een paar dagen Mallorca. Met onze Venga eerst naar Charleroi gereden en op Mallorca kreeg ik de Hyundai I30 met 6000 km op de teller mee.

Op zich geen verkeerde huurauto, 630 km mee getoerd over het eiland, stuurde lekker strak over de bochtige wegen van Mallorca. Maar ik was toch blij dat ik weer in mijn Venga stapte. De afwerking is toch beter en ook rijdt hij een stuk relaxter. Ik herkende wel wat dingen uit de Venga bij deze I30 maar bij de Venga ziet het er net allemaal wat stijlvoller uit.

Nu maar rustig 42 dagen aftellen.

Velsen - Charleroi, bijna 300km gereden non-stop bij 105km op de cruisecontrol 6,0 liter per 100km bij 120km gaf hij 7,4 liter per 100km.

En dit op winterbanden die er overigens volgende week onder vandaan gaan..

Niet verkeerd toch...

Geplaatst (aangepast)

Dank voor de reacties op mijn aanschaf. Om het volledig te maken worden er nog zwarte stootstrips op de zijkant geplaatst. Uiteraard zal ik tzt een foto plaatsen.

:cool:

aangepast door Barlow
tkfout
Geplaatst
Dank voor de reacties op mijn aanschaf. Om het volledig te maken worden er nog zwarte stootstrips op de zijkant geplaatst. Uiteraard zal ik tzt een foto plaatsen.

:cool:

Ben inderdaad wel benieuwd hoe dit staat.

Geplaatst
Velsen - Charleroi, bijna 300km gereden non-stop bij 105km op de cruisecontrol 6,0 liter per 100km bij 120km gaf hij 7,4 liter per 100km.

En dit op winterbanden die er overigens volgende week onder vandaan gaan..

Niet verkeerd toch...

Ik vind 7,4 l/100km een hoog verbruik. Ik heb een O.el Zafira gehad met een 1.8 Ecotecmotor en die reed 7,2 l/100km gemiddeld. De Zafira woog ook nog eens 1445 kg en was hoger qua carrosserie. Dus het verbruik van de 1.4 Venga vind ik toch best nog wel hoog.

Geplaatst (aangepast)
Ik vind 7,4 l/100km een hoog verbruik. Ik heb een O.el Zafira gehad met een 1.8 Ecotecmotor en die reed 7,2 l/100km gemiddeld. De Zafira woog ook nog eens 1445 kg en was hoger qua carrosserie. Dus het verbruik van de 1.4 Venga vind ik toch best nog wel hoog.

Echt super zuinig is hij niet maar dat wisten wij al. Was die 7,2 ook bij 120km/h ?

Heb je overigens gelezen hoe de wegen er in Belgie aan toe zijn. Ik hobbelde naar huis. Ik neem aan dat dat ook van invloed is op het verbruik. Ook ZOAB lijkt mij minder zuinig dan glad asfalt.

Maar goed daarvoor hebben we het gemiddelde...

Als de winterbanden er onder vandaan zijn doe ik een nieuwe test bij 120km/h.

OK

aangepast door Venga-Boys

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...