StratosNL Geplaatst 14 Februari, 2010 Geplaatst 14 Februari, 2010 Hoi allemaal, Ik heb een Sorento op het oog, die ik graag wil kopen. http://link.marktplaats.nl/320926402 Hij staat bij Autobedrijf van Schaik in Leeuwarden. Iemand ervaring bij dit bedrijf? In ieder geval klopt de beschrijving op hun eigen site al niet, omdat dat staat met houtaccent interieur, wat het dus al niet is. Verder had ik hem al gevraagd via mail, wat er verder dan niet klopt, en of en bij welke kilometerstand de ditributiesnaar is vervangen. En of de gas met flashlube is uitgerust. Uiteraard ben ik wel van plan om een ANWB keuring te vragen voordat ik hem eventueel koop. Iemand hier nog meer tips of info over deze autohandelaar ? Wat dan gek is, is dat voor de BOVAG garantie van 6 maanden, 1299 euro moet worden betaald. Is het dan verstandig om EERST een ANWB keuring te vragen, of achteraf. Ik bedoel dat als ik 300 euro voor een ANWB keuring betaal, en blijkt dat er voor 1500 euro moet worden gerepareerd, dat de autohandelaar dan afziet van de verkoop aan mij, en ik 300 euro kwijt ben. Als ik het achteraf doe NA de koop, dan is de autohandelaar verplicht om het te repareren, of raakt anders zijn BOVAG kwijt. Dilemma, dilemma Quote
Smart Geplaatst 14 Februari, 2010 Geplaatst 14 Februari, 2010 Je vraagt toch toestemming voor een ANWB keuring? Daarmee stemt de garagehouder in met eventuele consequenties. Dat kun je toch afspreken? Quote
scorpioshuma Geplaatst 14 Februari, 2010 Geplaatst 14 Februari, 2010 Wat dan gek is, is dat voor de BOVAG garantie van 6 maanden, 1299 euro moet worden betaald. Is het dan verstandig om EERST een ANWB keuring te vragen, of achteraf. Ik bedoel dat als ik 300 euro voor een ANWB keuring betaal, en blijkt dat er voor 1500 euro moet worden gerepareerd, dat de autohandelaar dan afziet van de verkoop aan mij, en ik 300 euro kwijt ben. Als ik het achteraf doe NA de koop, dan is de autohandelaar verplicht om het te repareren, of raakt anders zijn BOVAG kwijt. Dilemma, dilemma Als de garage achter zijn product staat dan kun je het als volgt afspreken: Garage betaald de keuring, willen ze dan afzien van de verkoop ivm hoge kosten dan heeft het jou niets gekost. Koop je hem wel na eventuele reparaties dan neem jij de kosten voor je rekening. Of je deelt bij voorbaat de kosten Quote
StratosNL Geplaatst 14 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 14 Februari, 2010 Bedankt voor jullie reactie's !! Alleen al om ook bij de KIA club te horen, wil ik een Kia Echt een super forum, met super leden. Ik ga het idd zo afspreken (als hij tenminste nog op mijn mail reageert). Mocht hij dat niet willen, dan houd hij wat achter en is er vast iets met de auto aan de hand. Quote
bigwade Geplaatst 14 Februari, 2010 Geplaatst 14 Februari, 2010 Hoi StratosNL Ik heb de auto eens bekeken en dat is een stoere bak. Het is echter ook een auto met de nodige ervaring.....op gas. Het is nu maar net hoe daar mee omgegaan is w.b. leegrijden en meer. Probeer naast die anwb keuring de prijs zo laag mogelijk te krijgen en hou rekening met kleppenrevisie en andere dure vervangingen. Het is een stoere bak maar dat heeft ook zo zijn prijs w.b. onderhoud en ik neem aan dat je geen zin hebt daar op leeg te lopen. Is een Sportage V6 niks voor je ? Ook automaat V6, wat minder dorstig, 4WD etc Suc6 Quote
brouwer2001 Geplaatst 14 Februari, 2010 Geplaatst 14 Februari, 2010 ziet er goed uit de sorento. alleen die aflever prijzen 1299 voor een half jaartje garantie gaat er bij echt niet in ze vragen nog 699 voor als de apk nog iets meer dan 3 maanden te gaan heeft. je betaald nog meer als bij een nieuwe wagen. Quote
StratosNL Geplaatst 15 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 15 Februari, 2010 @ Bigwade, je hebt helemaal gelijk. Ik heb idd helemaal geen zin om leeg te lopen op wat voor auto dan ook. Zeker omdat ik niet dagelijks in de bergen rijd, is een 3.5L eigenlijk teveel van het goede. Ik kijk daarom ook zeker naar een 2.4 of een sportage. Maar van de sportage op gas 4WD en automaat zijn er bijna nix te koop. Of ze vragen de hoofdprijs. Maar de toestand waar de kleppen zich in bevinden, wordt dat niet in een ANWB keuring meegenomen ? En is dat ook niet bij een 2.4 of 2.7 ? @ brouwer2001: Het is ook belachelijk wat ze vragen voor 6 maandan Bovag, wat al eigenlijk standaard zou moeten zijn bij een auto duurder dan 4.500 euro. Daarom kijk ik altijd op zomoto wat een auto werkelijk waard is, en ga vanuit dat gegeven onderhandelen. En daar hoort bij een Bovag garage gewoon de garantie bij. Quote
ger.w. Geplaatst 15 Februari, 2010 Geplaatst 15 Februari, 2010 @ Bigwade, je hebt helemaal gelijk.Ik heb idd helemaal geen zin om leeg te lopen op wat voor auto dan ook. Zeker omdat ik niet dagelijks in de bergen rijd, is een 3.5L eigenlijk teveel van het goede. Ik kijk daarom ook zeker naar een 2.4 of een sportage. Maar van de sportage op gas 4WD en automaat zijn er bijna nix te koop. Of ze vragen de hoofdprijs. Maar de toestand waar de kleppen zich in bevinden, wordt dat niet in een ANWB keuring meegenomen ? En is dat ook niet bij een 2.4 of 2.7 ? @ brouwer2001: Het is ook belachelijk wat ze vragen voor 6 maandan Bovag, wat al eigenlijk standaard zou moeten zijn bij een auto duurder dan 4.500 euro. Daarom kijk ik altijd op zomoto wat een auto werkelijk waard is, en ga vanuit dat gegeven onderhandelen. En daar hoort bij een Bovag garage gewoon de garantie bij. Mijn sprtage (2005 > ca. 68000 km > 2,7 automaat adventure) staat nog te koop bij de dealer. Is niet op gas Prima auto die ik in januari inruilde op een nieuwe sorento Mankeert niets aan. Veel extra's Zie: http://www.kia-bussum.nl/occasions/occasion.aspx?index=33&kenteken=62RNKD Quote
StratosNL Geplaatst 15 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 15 Februari, 2010 Bedankt voor je reactie Ger, maar ik zoek echt een gas versie. Ziet er verder prima uit, maar ze vragen wel de hoofdprijs daar. Quote
bigwade Geplaatst 15 Februari, 2010 Geplaatst 15 Februari, 2010 Ach, bekijk het eens zo... Vorige eigenaar bekend, auto in uitstekende staat. Bij geen inruil kun je een dijk van een korting krijgen. Auto heeft nog nooit op gas gelopen, dat kan je er nu vers in laten zetten. Heb je een probleemloze auto voor de komende 5 jaar.... Misschien kan Ger je in een PB ook nog wel vertellen wat hij er voor heeft gekregen zodat je weet hoe laag je kunt gaan. Suc6 Quote
StratosNL Geplaatst 16 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 16 Februari, 2010 Klopt dat het zeker een groot voordeel is als de vorige eigenaar bekend is, en zeker iemand hier van het forum ! Het is echter toch te duur, en zeker als er ook nog gas ingebouwd moet worden. Na een kleine discussie hier thuis, hebben we niet echt een 3.5 monsterbak nodig. Het is prachtig rijden, maar niet echt nodig. Ik heb nu een 2.4 op het oog, maar ook een sportage. Ik zal het hier laten weten als de plannen wat concreter zijn. Quote
slbeen50serie Geplaatst 22 Februari, 2010 Geplaatst 22 Februari, 2010 Ben ook op die 24 kia bij van Schaik terecht gekomen weet iemand van die sorento vanuit , Vlaardingen ff een stukje rijden om te kijken. bvd Quote
StratosNL Geplaatst 14 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 14 Maart, 2010 Ik wordt echt helemaal gek !! Ik zal het proberen zo kort mogelijk op te schrijven. We hadden een 3.5 op gas gezien bij een particulier. Echt een plaatje van een auto, met alles erop en eraan. Goede prijs gemaakt, goede afspraken gemaakt. Geld overgemaakt, niets aan de hand dus. Belt hij op dat de krukaslager stuk is, maar dat hij hem wel wil laten maken. Er bleek een hele nieuwe motor in te moeten, maar bij de KIA dealer zou dat 6200 euro gaan kosten !!! Dat werd voor hem veel te veel, dus mijn geld netjes terug gekregen. Hierna verder gaan zoeken, en een 2.4 op gas gevonden bij een BMW dealer. Na wat email verkeer, en van hem de garantie dat bij afleveren de distributieriem vervangen zou worden, van hem een offerte gekregen. Het was een goede prijs, dus ik wou dat gaan doen, maar dezelfde dag een mail dat hij al verkocht is.... Nu staat hij nog steeds te koop, alleen staat er geen prijs meer bij, maar "prijs op aanvraag". Erg vreemd..... Gewoon verder zoeken, en weer een op gas gevonden. Weer een 3.5, en ook de garage had goede reviews. Gisteren een offerte binnen gekregen, maar zonder de afleverpakket ( 6+6 maanden bovag garantie) die ik wou. Ze gaven nl geen garantie op auto's op gas !!! Of de auto nu 1 of 5 jaar is, maakt niet uit. Op gas auto's geven ze geen garantie !! Bizar.... Gisteren daarna langs de plaatselijke autoboer, we zagen dat hij ook een sportage en sorento had staan. Echter niet op gas wat we wilde. Hij verkoopt echter expres geen gas auto's vertelde hij. Dat omdat hij anders verlies op de auto's heeft door de problemen die hij daardoor heeft ondervonden. Wat is nu het probleem met gas ?? Als ik vraag naar flashlube weten ze niet eens wat dat is, maar dat gas slecht is weten ze wel. Nu kunnen we natuurlijk gewoon op benzine gaan zoeken. Maar tegen de zomer verwacht ik de benzineprijs weer ergens tussen de 1,50 en 1,60. China heeft nu al 23% meer olie nodig. Dus van een benzineslurper ga ik niet vrolijk worden. Daarom zoeken we expres op gas, maar als ze al geen garantie willen geven.... Ondanks dat KIA zelf promoot op GasFx. Je zou toch zeggen dat KIA dat niet zomaar doet, en dat ze niet hun naam te grabbel willen gooien ? Ik weet het iig ff niet meer wat wijsheid is. Quote
bigwade Geplaatst 14 Maart, 2010 Geplaatst 14 Maart, 2010 (aangepast) Van Ger weet ik dat zijn ex- auto nog te koop staat. Nooit aan geprutst dus daar kan zo nieuw gas in. Bespaar je de ellende met een 2eH gasbak waarvan de historie twijfelachtig is. Suc6 14 Maart, 2010 aangepast door bigwade Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.