HansD Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Ik ben op zoek naar spatlappen rondom, op de Kia site zie ik ze niet staan, maar met google kom ik in Amerika uit voor originele" mudguards", Zijn in ons kikkerlandje ook mooie te koop? (geen zelfsnij lappen) . Hans D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 (edited) Informeer maar even bij je Kia daeler. Ze zijn zeker te koop, ik heb ze ook op mijn Sportage. Prijs 2009 incl btw en montage Voor € 69. Achter € 69. Zijn makkelijk zelf te monteren. Edited February 14, 2010 by Aart.S prijs vermelden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 (edited) Prijs weet ik niet meer, heb ze mee besteld bij de auto en dat was incl. montage onder de 100 eu. dacht ik. De dealer kan de originele leveren en dat ziet er zo uit: http://tinyurl.com/yj2wqrq http://tinyurl.com/y8lr6u8 Suc6 Edited February 14, 2010 by bigwade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Zitten die spatlappen er niet eens standaard op? That sucks! Op de Tucson zaten deze er wel standaard op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansD Posted February 14, 2010 Author Share Posted February 14, 2010 Dank aan allen, ik ga morgen op pad. Hans D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Cassels Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Hans , heb ze vorige jaar opgezet. Heel makelijk. Bestel nummers 868411F010 / 868421F010 / 868311F010 / 868321F010. Totaal cost € 77.14. Net als jou , bescherming voor de caravan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Dank aan allen, ik ga morgen op pad.Hans D Had ze ook op mijn sportage. Stond prima en de prijs die genoemd wordt kloppen niet helemaal. Voor en achter samen voor 276 euro (gemonteerd) Je vindt ze bij de accesoirers van kia: http://www.kia.nl/showroom/sportage/accessoires-.aspx Wel een gebruikerservaring: je caravan wordt absoluut nog smerig. Daar helpen die lapjes echt niet tegen. Desalniettemin heb ik ze toch ook weer op m'n sorento laten zetten. Bij de auto zelf helpt het juist weer wel...dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Cassels Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Had ze ook op mijn sportage. Stond prima en de prijs die genoemd wordt kloppen niet helemaal. Voor en achter samen voor 276 euro (gemonteerd) Je vindt ze bij de accesoirers van kia: http://www.kia.nl/showroom/sportage/accessoires-.aspxWel een gebruikerservaring: je caravan wordt absoluut nog smerig. Daar helpen die lapjes echt niet tegen. Desalniettemin heb ik ze toch ook weer op m'n sorento laten zetten. Bij de auto zelf helpt het juist weer wel...dus Op de genoemde site is de prijs voor spatlappen voor en achter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansD Posted February 16, 2010 Author Share Posted February 16, 2010 Ik ga voor die 77 euries Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Cassels Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Ik ga voor die 77 euries En die beschermd je caravan heel goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gerard K Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Grappig, ik heb een andere ervaring. Ik had spatlappen voor en achter en bij een beetje regen zat de modder tot aan de bovenstrip van de caravan (ruim 2 meter hoog dus). De achter spatlappen er weer afgehaald en nu komt het vuil tot max 1 m en dus alleen op de disselbak. Die is van plastic en als je die goed in de 123 wax zet is het vuil er ook zo weer af. De voor spatlappen heb ik wel laten zitten, die helpen sowieso goed om de deuren en dorpel schoon te houden. Wat montage betreft. Geen echte uitdaging. Per lap 4 schroeven los en weer vast en ( max 5 minuten). Wiel een keer max naar binnen en een keer max naar buiten draaien en je kan soepel bij de schroeven. Gerard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Cassels Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Zo veel modder met spatlapen van 276 euros ....................................... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gerard K Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Het woord "spatlappen" is zowat groter dan het geval zelf. Je krijgt voor ca. 77 euro (per origineel KIA setje van 2), aan de onderkant van je auto een randje van ongeveer 6 cm. Wel een mooi gezicht en zeker effectief voor aan de voorkant. En als je solo rijdt, werkt zo'n setje achter ook zeer goed en is daarbij nog mooi ook. Het opspattende vuil zoekt zich daarbij dan een weg in de vrije ruimte achter de auto. Maar ja met een caravan is die ruimte er niet en daarbij ontstaat dan ook nog een zuigende werking tussen auto en caravan. Zonder die achterspatlap lijkt de weg die het vuil zich dan zoekt (bij mij althans) voornamelijk onder de combinatie door te bewegen. Ach, het is ook allemaal geen ramp, maar je probeert eens wat uit, en deelt dat met anderen .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Cassels Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Nee , zoals eerder gemeld , de prijs van € 77 is voor een setje van 4 ( vier , Four ). Je heb Hans verkeerde informatie en je wil het niet toegeven . Wat modder ( of andere spatters) op de caravan betreft , blijft er een verschil van mening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gerard K Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 accessoire prijslijst Sportage KMS 2007 - nu laatste bladzijde P84601F010 "spatlappenset voor" 65 euro P84601F510 "spatlappenset achter" 65 euro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Heren, heren, we gaan toch geen mot maken over de prijs van spatlappen ?? hahahahahaha! HansD komt er vast wel uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Cassels Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Heb je gelijk in Big. Weet zeker dat Hans komt vast wel uit. ( Moelijk dit Nederlands eh !.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Grappig, ik heb een andere ervaring. Ik had spatlappen voor en achter en bij een beetje regen zat de modder tot aan de bovenstrip van de caravan (ruim 2 meter hoog dus). De achter spatlappen er weer afgehaald en nu komt het vuil tot max 1 m en dus alleen op de disselbak. Die is van plastic en als je die goed in de 123 wax zet is het vuil er ook zo weer af. De voor spatlappen heb ik wel laten zitten, die helpen sowieso goed om de deuren en dorpel schoon te houden. Wat montage betreft. Geen echte uitdaging. Per lap 4 schroeven los en weer vast en ( max 5 minuten). Wiel een keer max naar binnen en een keer max naar buiten draaien en je kan soepel bij de schroeven. Gerard. Zelfde ervaring. Vorig jaar aan het eind van het seizoen de caravan keurig gewassen en in de was gezet. Zag er piekfijn uit. Toen naar de stalling ( 8 km rijden) over een natte weg (geen regen). Bij de stalling was de hele voorkant voorzien van een fijne modderlaag. (en inderdaad zo'n 2 meter hoog) Gelukkig lagen er nog een paar droge poetslappen in de disselbak. Het heeft inderdaad met het vacu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansD Posted February 18, 2010 Author Share Posted February 18, 2010 Het gaat helemaal lukken, dank U, als mijn zakgeld binnen is ga ik ze halen,ik hou jullie op de hoogte van het aankoopbedrag ,en of de woonwagen er viezer van wordt is niet zo belangrijk, of die nou 1 of 2 meter hoog vuil is, wassen moet ik hem toch, maar het staat wat robuster vind ik, en het help altijd wat wat. Hans D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 accessoire prijslijst Sportage KMS 2007 - nulaatste bladzijde P84601F010 "spatlappenset voor" 65 euro P84601F510 "spatlappenset achter" 65 euro Gisteren bij de Kia dealer in Hellevoetsluis opgehaald: Voor en achter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Gisteren bij de Kia dealer in Hellevoetsluis opgehaald:Voor en achter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Cassels Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Los of samen......?set voor 66, set achter 66 ? Hey Big Wayde ; zie # 6 ; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts