Jump to content

Franske stelt zich voor...

Franske

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Ik ben Frans, 27 jaar, kom uit Eindhoven en ben de vriend van Anita, gebruikersnaam Pici Pici (21 mei a.s. haar man zelfs :D).

Ik ben zelf niet in het bezit van een Kia maar vind de Picanto van mijn vriendin echt een geweldig leuk wagentje. Ook andere modellen van Kia vind ik erg mooi en b.v. een Cee'd Sporty wagon 2.0 Executive zou ik geen straf vinden om zelf te rijden.

Echter ben ik nu in het bezit (sinds een jaar) van een Seat Toledo 1.8 20V Turbo uit 2004. De auto heeft inmiddels 134.000 km op de teller en rijdt gewoon erg lekker. D.m.v. een aantal kleine aanpassingen is het vermogen nu 190 pk en de trekkracht is 300 NM vanaf 1950 tpm. Echt een heerlijk soepele auto dus.

Ook ben ik actief lid op verschillende Seat fora zoals Seat-club.nl en Online-Seat.nl. Op die laatste site ben ik ook moderator en dus weet ik wel het 1 en ander af van de verschillende fora.

Ik vond het wel zo netjes om mezelf ook even voor te stellen, ookal rijdt ik dan geen Kia. Hopelijk ben ik wel welkom hier en ik zal het forum in de toekomst echt niet gaan vervuilen met mijn auto :mrgreen:.

Sommigen van jullie ken ik al aangezien ik samen met Anita op de meeting ben geweest met haar zwarte Picanto bij carstyling Oss. Erg leuke dag gehad toen en ik hoop dat we in de toekomst elkaar nog vaker gaan zien (wel met de Picanto uiteraard)! :-D

Hierbij toch een paar foto's van mijn bolide. Als het niet gewaardeerd wordt, moeten jullie het maar zeggen, dan verwijder ik ze gewoon weer.

tollie2dekerstdag9.jpg

verkleind.jpg

tollie2dekerstdag26.jpg

Grt. Franske :wink:

Edited by Franske

Hoi Franske,

Ik zie niet in waarom jij hier niet op het forum zou mogen, dus welkom!

Wie weet is die Cee'd Sporty Wagon wel een goede opvolger als deze Seat t.z.t. aan vervanging toe is??

Het is in elk geval geen lelijke auto (zowel de Cee'd als de Toledo) Zou ze beide ook best zelf willen rijden!

Je komt mij inderdaad nog wel bekend voor hoor!

De bedoeling is dat we dit jaar opnieuw een meeting gaan houden, los van het event dat Andr

Hallo Franske,

Ook van mijn kant een hartelijk welkom. Volgens mij zijn leden op deze fora allemaal autoliefhebbers, dus merk is niet alleen bepalend. Tenzij je iedereen vanuit het Seat forum attendeert om lid te worden van dit forum...;)

Bedankt voor het warme welkom heren! :-P

De Toledo is niet gechipped. Standaard heeft het blok 132 KW (=180 PK) maar doormiddel van de Injen Cai ademt de motor veel beter en krijgt deze veel meer koude lucht aangezogen. De vermogensgrafiek laat zien dat het vermogen daarmee ruim 10 pk stijgt en het koppel met 25 tot 30 nm dus dat is best meegenomen. Ook klinkt het gewoon geweldig! tijdens flink gas geven een lekkere diepe brul vanuit het vooronder en bij gas los laten een lekker afblaasgeluid van de Turbo. Bij constant rijden hoor je er echter helemaal niets van dus het is niet vermoeiend tijdens lange ritten.

Misschien dat ik 'm nog een keer laat chippen maar dat weet ik nog niet, hij is namelijk nu ook erg snel en er zijn niet echt veel auto's die deze Tollie makkelijk de baas kunnen. Als ik 'm laat chippen gaat die naar de 220 pk en komt die op 375 NM uit.

De meeting lijkt ons leuk om heen te gaan alleen wij gaan vanaf het 2de weekend Juli op vakantie t/m het laatste weekend... :-(

We zullen in ieder geval kijken of we het weekend van 16 mei kunnen, is nog geen week voor onze bruiloft dus makkelijk te onthouden! :-P

Grt. Franske

Hallo Franske,

ook van mij een hartelijk welkom op het kia-forum.. Leuk om nog een seat-club member te zien hiero. Zelf heb ik daar ook een paar jaar mogen rondtuffen. Voordat wij nl. naar Belgi

Hallo, welkom :)

Hier een oude trouwe Seat rijder. Ik heb 15 jaar Seat gereden. Maar bij mijn laatste type II toledo erg weinig schik gehad.

Ze rijden inderdaad geweldig (ook zuinig, zuiniger als mijn huidige SW Eco).

Maar ik had een probleem wat veel Toledo / Leon auto's hebben, lekkage. De auto is 5x in drie jaar tijd daarvoor terug geweest, maar het is nooit volledig weg geweest, dan was het weer minder, dan werd het weer erger. En erg vervelend mankement. Dit heeft ons doen besluiten de Seat eerder als gepland van de hand te doen, en zo zijn we bij de Kia terrecht gekomen.

Groet,

Jeroen

Philip, Alex en Jeroen ook bedankt voor het welkom heten! :-)

Wel grappig om te zien dat hier meerdere ex Seat rijders te vinden zijn.

Wat betreft de lekkage heb je geijk Jeroen, deze komt op termijn bij zo goed als alle Leon's/Toledo's voor alleen begrijp ik niet dat jij er zovaak voor terug bent gemoeten en dat het vervolgens nog niet was opgelost...

Ik heb het zowel bij deze Toledo meteen in het begin al meegemaakt (viel onder garantie) en ook de vorige Toledo die ik had, had hier last van. Hiermee ben ik toen naar onze clubdealer gegaan en die wist meteen waar het probleem zat, namelijk in de deuren. Het water liep dan in de deur om dan in de dorpel niet weg te kunnen met als gevolg dat het via de dorpels naar binnen sijpelde. Oplossing is gewoon de deurrubbers goed af te kitten en de afwatering van de dorpels te modificeren en dan heb je nooit last meer van dit probleem! mijn vorige Tollie was na deze ingreep helemaal droog en ook de huidige heeft helemaal geen last meer van dit probleem.

Verder zal mijn Toledo niet zuiniger zijn dan jouw SW Eco maar ik denk dat jij dan een diesel gehad zult hebben.

Grt. Franske :wink:

Guest ceratorijder1

Hey Franske,

Leuk dat je je ook aangemeld hebt bij de KIA Club...van harte welkom.

Ook ik was in het verleden een trotse bezitter van een Seat en wel de...

Seat Malaga!

voor velen waarschijnlijk een onbekend model.

Hij had wel wat weg van de fiat Regatta maar dan met system Porsche motor.

Dat stelde niet zo heel veel voor, Porsche had wat puntjes op de i gezet naar verluidt.

Helaas waren ze de versnellingsbak vergeten, ontzettend hakerig en stroef.

Seats waren duidelijk in die tijd nog anders van kwaliteit.

Ik heb trouwens helemaal geen uitnodiging ontvangen.......:mrgreen:

trouwen.gif

Hahaha, moeten we zeker EN de hele Kia Club uitnodigen EN de hele Seat Club? ik denk dat we dan in een kartonnnen doos kunnen gaan slapen! :)

De Malaga vond ik toen ik nog een klein mannetje was altijd een erg mooie auto! nu zou ik 'm inderdaad denk ik niet willen ruilen tegen mijn Tollie.

Ik denk sinds dat Seat is overgenomen door de Vag-groep de kwaliteit van de auto's nu inderdaad wel ff iets beter is dan vroeger.

Bedankt voor de reacties! :wink: