Sven Geplaatst 7 Februari, 2006 Geplaatst 7 Februari, 2006 Goede dag allemaal, Ik heb wat problemen met mijn Kia Sportage en was benieuwd of er meer personen zijn die zelfde probleem hebben. Met hogere snelheid, boven 120 k/m, Nu bij 150k/m en meer (kom net uit duitsland van wintersport) krijg ik ongelooflijk veel lawaai, naar ik aanneem van rijwind. Volgens mij zijn het niet de banden maar is het wind langs deur rubbers (of ergens anders). Het geluid is te vergelijken of je over witte belijning rijd van snelweg/weg. Geluid kan zowel van links als rechts komen. Het rare is alleen dat het niet altijd aanwezig is ook niet bij hogere snelheid(ligt misschien aan kant van stroom van wind). In zwitserland hadden we wat sterke wind (fohn van afgelopen week) en het was goed rak, ook bij lagere snelheid. model is Kia sportage diesel. Ben al rondje weeste rijden met monteur van dealer en die wil rubber van deur vervangen, toen was de wind aan 1 zijde nu beide zijden. Hopelijk kan iemand me hier mee helpen en of meer informatie over verschaffen. Voordat ik onderdelen ga vervangen zonder probleem te kennen. Alvast bedankt! Mvrgr. Sven Quote
LiuWei Geplaatst 13 Februari, 2006 Geplaatst 13 Februari, 2006 Ik rijd sinds een maand in een Sportage 2.0 en vind het een lawaaibak bij snelheden hogen dan 80km p/u. Mogelijk ben ik als Volvo rijder een beetje verwend. De binnenkant van de motorkap was bekleed met geluiddempend schuimrubber. Aan wind had ik niet gedacht. Zou het vervangen van rubbers dan echt helpen? Zijn toch allemaal hetzelfde? Zal eens op de wind letten of dit het lawaai veroorzaakt. Quote
jonge235 Geplaatst 21 Februari, 2006 Geplaatst 21 Februari, 2006 hallo, hebben jullie wel eens aan de dakrails gedacht? het is maar een suggestie maar het kan wel. het staat wel mooi maar heeft windvang. herman de jonge Quote
ik kan mijn dak zien Geplaatst 28 Maart, 2006 Geplaatst 28 Maart, 2006 Ik heb ook veel last van een loeiend geluid bij tegenwind of snelheid boven de 120 km .ik heb de stukjes sier strip die voor de dakrails zitten al afgeplakt met ducktape , toen was het over dus hier komt het vandaan ! Mijn auto is voor dit probleem een week geleden terug naar de dealer geweest , strip aan de bestuurders kant is opnieuw vast gelijmd ( en raamrubber beschadigt ) maar het is nog niet over ..... Ik pik dit niet langer en leg het probleem nu maar bij kia nederland ! als er meer mensen dit probleem hebben zullen ze dit toch serieus moeten nemen . in de database van kia nederland staat er nog niets over de loeiende sportage denk ik want de dealer had er nog nooit van gehoord . ik hoor het helaas bijna dagelijks ..... Quote
Gast Herman Geplaatst 28 Maart, 2006 Geplaatst 28 Maart, 2006 Nu al 3 gebruikers met hetzelfde probleem alleen al op dit forum. Moeten ze bij KIA de klacht toch vaker gehoord hebben? Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden! Quote
borger Geplaatst 6 Februari, 2011 Geplaatst 6 Februari, 2011 zijn er al oplossingen, krijgen er nu ook last van Quote
der Rudi Geplaatst 9 Februari, 2011 Geplaatst 9 Februari, 2011 .ik heb de stukjes sier strip die voor de dakrails zitten al afgeplakt met ducktape , toen was het over dus hier komt het vandaan !Mijn auto is voor dit probleem een week geleden terug naar de dealer geweest , strip aan de bestuurders kant is opnieuw vast gelijmd ( en raamrubber beschadigt ) maar het is nog niet over ..... Is het nu wel of niet over? Je schreef toch dat je de oorzaak gevonden had? Quote
bigwade Geplaatst 9 Februari, 2011 Geplaatst 9 Februari, 2011 Heren, jullie reageren op een bericht van 2006 met de SP2........ Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.