Smart Geplaatst 3 Maart, 2010 Geplaatst 3 Maart, 2010 Een collega op het werk heeft problemen met de climate control van haar Kia Carens 1.8, bouwjaar 2004. Dit is wat zij schrijft: 'We hebben climate control. Wanneer ik ga rijden staat deze meestal op 21 graden en aircostand aan. Het wordt dan heeeel heet in de auto, veel warmer dan die 21 graden. Wanneer ik hier niets aan verander (het enige wat ik wel doe is de blaaskracht wat minderen en soms de blazer links van het stuur uitzetten), dan gaat na ongeveer een half uur Quote
Alex VB Geplaatst 3 Maart, 2010 Geplaatst 3 Maart, 2010 Ik denk dat je eventjes een mailtje moet sturen naar 16_V om een heel snel antwoord te krijgen. Hij is een monteur en moet het haast wel weten.. Quote
Leon Geplaatst 4 Maart, 2010 Geplaatst 4 Maart, 2010 Ik denk dat er niet veel aan te doen is. Kia is nog niet zo'n ster in het maken van automatische airco's. Persoonlijk vind ik de automatische klimaatregeling in m'n Cee'd ook niet erg constant. (heb het ook al in diverse testen gelezen) Soms als ik met koude motor vertrek en hij staat op 21 graden blijft ie ook als een gek verwarmen. Moet hem soms zelfs terugdraaien naar 16 graden om weer een beetje normale temperatuur te krijgen. Quote
Smart Geplaatst 4 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 Maart, 2010 Heb je daarvan ook testen beschikbaar of evt. digitale links? Quote
ger.w. Geplaatst 4 Maart, 2010 Geplaatst 4 Maart, 2010 Ik denk dat er niet veel aan te doen is. Kia is nog niet zo'n ster in het maken van automatische airco's. Persoonlijk vind ik de automatische klimaatregeling in m'n Cee'd ook niet erg constant. (heb het ook al in diverse testen gelezen)Soms als ik met koude motor vertrek en hij staat op 21 graden blijft ie ook als een gek verwarmen. Moet hem soms zelfs terugdraaien naar 16 graden om weer een beetje normale temperatuur te krijgen. Ben benieuwd naar die testen. Ik rijd nu zo'n 7 jaar Kia en steeds met aut. airco. Nooit problemen gehad. En de nieuwste climat control is echt perfect met dual zone Quote
Leon Geplaatst 6 Maart, 2010 Geplaatst 6 Maart, 2010 Heb je daarvan ook testen beschikbaar of evt. digitale links? Staat o.a. in de test: http://www.autogids.be/artikel/gammatest/kia-cee-d-1-4,-1-6-1-6-crdi-115-8944.htm?xSCRIPT_NAME=Magazines%5FArticlesList%2Ecfm&xTargetParameters=404%3Bhttp%3A%2F%2Fwww%2Eautogids%2Ebe%3A80%2Fartikels%2Fautotests%2Fautotest%2DKia%2Ehtm Je moet alleen wel 2 euro betalen als je de test wil downloaden. Ik heb die Autogids hier thuis liggen. Zou het nog eens moeten nazoeken, maar ik dacht dat de term die ze gebruikten in de test iets was in de trant van "gestoorde automatische airco". Mijn grootste probleem is dus, dat ie soms warmte blijft geven totdat je hem terugdraait op 16 graden, dan stopt ie met het verwarmen. Normaal zou ie op zo'n ingestelde temperatuur als een gek moeten gaan koelen, maar dat doet ie dan niet, pas als je hem op LOW draait krijg je echt koude lucht. Na een tijd rijden op 16 graden begint het dan toch frisser te worden en kan ik de temperatuur langzaam weer omhoog zetten tot het weer de "normale" 21 graden is. Ben er al mee naar de dealer geweest, maar dan wil ie het niet doen natuurlijk Ze hadden er nog nooit van gehoord, vind het dan wel gek dat een autoblad er een paar jaar geleden al melding van maakte, maar dat Kia er niets van weet. Quote
Smart Geplaatst 7 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 7 Maart, 2010 Dank je wel voor je uitvoerige antwoord. Ik begreep dat 16_V dit probleem ook kent door zijn ervarings als Kia monteur. Hij geeft aan dat dit mogelijk aan de electronica in het bedieningspaneel kan liggen, een kostbare aangelegenheid. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.