Jump to content

Luxe terreinwagens gevaarlijk!!

Recommended Posts

Posted

Peijs onderzoekt terreinwagens

Gepubliceerd op woensdag 13 oktober 2004

Minister Peijs (Verkeer) heeft haar oog laten vallen op luxe terreinwagens. Ze kondigde woensdag in de Tweede Kamer een onderzoek aan naar de negatieve impact van dit soort grote en zware wagens, die een gevaar op de weg zouden zijn. Ze staan ook te boek als zeer vervuilend.

Peijs gaat niet zover als GroenLinks, die de allergrootste terreinwagens van de Nederlandse wegen wil weren en de rest zwaarder belasten. Ook zou dit type auto's uit de buurt moeten blijven van scholen en woonwijken. Als mogelijke maatregel denkt Peijs aan het verbieden van een 'bull bar' of koeienvanger op luxe terreinwagens.

In Europees verband is die vanaf 2007 op nieuwe auto's niet meer toegestaan. De CDA-bewindsvrouw wil daar al eerder aan en het verbod zou dan ook moeten gelden voor bestaande wagens. Een fiscale maatregel heeft volgens haar weinig zin omdat de meestal kapitaalkrachtige eigenaren van deze auto's die lasten makkelijk kunnen ophoesten.

• 3 months later...
Posted

ik word hier zoooooooo moe van. Het lijkt me beter dat de minister haar oog weer terugstopt waar die uit gevallen is en verder gaat met slapen.

Zullen we het eens hebben over die grote openbaar vervoer bussen die de hele dag rondjes rijden en een mega uitstoot hebben van schadelijke troep? En ga zo maar door.... Dit soort gesprekken eindigen altijd met terugkerende opmerkingen wie vervuilender is dan wie, dus laten ze dit onderwerp alsjeblieft rusten en verder gaan met werken.

Posted

Ik ben het helemaal met je eens. Maar af en toe moeten we dit soort info wel vermelden.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee en daarom worden we zwaarder belast.

Posted

Er is ??n positief punt in haar stelling....ze vindt eigenaren van deze auto's kapitaalkrachtige mensen. Leuk. Ik heb geen cent meer te makken (sinds ik mijn Sorento rij...geld is op).

Posted

Ik ben ook blij dat ik tot die categorie behoor. Maar als ambtenaar vind ik het niet in mijn portemonnee terug.

Posted

Hahahha! ik ben geen ambtenaar, maar ik kan het in mijn broekzakken ook niet vinden! Ik blijf graaien...verder dan een zak patat kom ik niet..