Jump to content

De Mier steld zich ook even voor.

Recommended Posts

Nou mijn nicknaam is dus De Mier, aangezien ik overal begon te kriebelen toen ik de Venga zag.

Heb dus deze week de KIA Venga 1.6 Xtra met Comfort pakket en Navigatie en trekhaak gekocht.

Levertijd is wel lang (3 maanden), maar ik heb ook nog vandaag dus het 8 giga sick gekocht, dus heb nog wat te doen voor deze vol te zetten met muziek.

Ik heb mijn oude Toyota carina1800cc 1995 ingeleverd, dus dat zal wel effe wennen zijn.

Doet wel wat pijn om deze nu te moeten inleveren na 15 jaar en nog maar 65000 op de klok.

Maar nu begonnen wat mankementjes te komen en aangezien ik toch ook weer 2 electrische fietsen moest vervoeren, kwam ik op de mooie Venga uit, aangezien deze toch 75kg kogelgewicht heeft en de meeste andere hebben 70kg, wat weer te weinig is voor 2x 28 kgplus 18 kg van de drager.

Hoop dat ik met deze ook weer 15 jaar vooruit (en achteruit) kom .

Gr. DE Mier

Nou De Mier, welkom hier.....

Die Toyota heb je nog wel even die 3 maanden lijkt me ?

Tijd zat om gepast afscheid te nemen.....

En eh...... Kia heeft "maar" 7 jaar garantie hoor, geen 15, HAHAHA !

Wat is het voor kleurtje geworden, die Venga ?

Nou De Mier, welkom hier.....

Die Toyota heb je nog wel even die 3 maanden lijkt me ?

Tijd zat om gepast afscheid te nemen.....

En eh...... Kia heeft "maar" 7 jaar garantie hoor, geen 15, HAHAHA !

Wat is het voor kleurtje geworden, die Venga ?

Steel Gray.

En ja ik mag nog 3 maandjes toyota rijden.

Gr.

Steel Gray.

En ja ik mag nog 3 maandjes toyota rijden.

Gr.

Mooie auto mede Venga bezitter

Een 1.6 motor? ik denk dat je de eerste bent met een 1.6 motor.

Smart zit met Smart op je eerste recensie te wachten.

Hij zit ook aan een 1.6 motor te denken

Veel plezier met afscheid nemen van je Toyota.

Ik ben ook van Toyota overgestapt naar KIA, en heb er nog geen spijt van gehad.

Nee, ik heb gereden in de Venga 14 en de Seed 16.

De 16 was hier toch rustiger op hetzelfde stuk met dezelfde snelheid

Maar aangezien ik altijd 16 en 1800 gereden heb toch maar gekozen voor de 16.

Bijzonder, de meeste Venga gebruikers roemen juist de rust van de 1.4 bij normaal gebruik.

Guest GreyGriffin

Hallo Mier,

Welkom op de clubsite van Kia en gefeliciteerd met de aanschaf van je Venga. Een overstap van Toyota naar Kia, dat is een 'move' die ik zelf een paar jaar geleden ook heb gemaakt. De stap is mij niet slecht bevallen en ik neem aan dat het met jou ook zo zal gaan, want de Venga is een smakelijke auto!

Vriendelijke groet van

GreyGriffin

Even een hele domme vraag Mier.....

Wat brengt je er toe een NIEUWE auto te kopen voor die slechts 4333,33333 km/per jaar.

Als je even een zakjapannertje er bij pakt zie je dat je voor dat geld een zeer luxe Taxi kan nemen of een hele kekke auto kan huren, zonder sores.

Ben zeer benieuwd :-)

Zo'n auto met zo weinig km's is zonde om in te ruilen. Deze zou je particulier moeten verkopen. Volgens mij levert dat meer op dan aan inruil.

Even recapitulatie.....een auto met 1.8 motor met 4.333 km is gewoon feitelijk een boodschappenauto. Een motor die zich nooit heeft kunnen bewijzen. Waarom dan een Venga 1.6 kopen, terwijl je kunt volstaan met een 1.4 motor....?? Zonde van het geld Mat!

Mijn advies? Niet doen!

Even een hele domme vraag Mier.....

Wat brengt je er toe een NIEUWE auto te kopen voor die slechts 4333,33333 km/per jaar.

Als je even een zakjapannertje er bij pakt zie je dat je voor dat geld een zeer luxe Taxi kan nemen of een hele kekke auto kan huren, zonder sores.

Ben zeer benieuwd :-)

Dat zijn nu eenmaal de kilometers die een mier ongeveer aflegt in een jaar, vandaar zijn

naam MIER.:mrgreen:

Zo'n auto met zo weinig km's is zonde om in te ruilen. Deze zou je particulier moeten verkopen. Volgens mij levert dat meer op dan aan inruil.

Even recapitulatie.....een auto met 1.8 motor met 4.333 km is gewoon feitelijk een boodschappenauto. Een motor die zich nooit heeft kunnen bewijzen. Waarom dan een Venga 1.6 kopen, terwijl je kunt volstaan met een 1.4 motor....?? Zonde van het geld Mat!

Mijn advies? Niet doen!

Smart je kunt je niet voorstellen hoe de wereld er uit ziet als je alles op je gemak bekijkt.

Is het geld zeker waard. Ook hij moet over drempeltjes en kleine/grote! bergen.

Vandaar die 1.6 soms koop je gewoon dingen om het anders te beleven of niet Mier.

Een geweldige naam trouwens. :-D

Smart je kunt je niet voorstellen hoe de wereld er uit ziet als je alles op je gemak bekijkt.

Vandaar die 1.6 soms koop je gewoon dingen om het anders te beleven of niet Mier.

Waar maak ik mij druk om, ik ben geen mier......!

Klopt ongeveer wat je zegt, Soms moet je keuzes maken en de laatste jas heeft ook geen zakken, dus geniet er nu van.

En ja, na 15 jaar wil men toch wel weer iets anders.

En omdat de Venga zijn hoge instap heb ik dus gekozen voor deze, aangezien we toch wat ouder worden en de benen en rug toch wel wat problemen veroorzaken met instappen.

Gemak diend de mens zeggen we hier in het zuiden.

Ben dus ook een Limburger:-D:-D

Gr De Mier

Edited by De Mier