FrankW Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Beste forumleden! Sinds een week ben ik de trotse bezitter van een spiksplinternieuwe KIA Sportage. Ik heb er tot nu toe 1300 km mee gereden en tot nu toe niets dan lof. Kortom, 'kekke' auto! Het verbruik is, inderdaad, iets aan de hoge kant maar dat wist ik en had ik al ingecalculeerd. Achteraf niet zeuren dus. Bovendien hadden ze er voor mij een 6de versnelling bij mogen doen voor de broodnodige (rij) rust bij >110/120 km/uur. Tot schrijvens! Quote
bigwade Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Another Frank...... Gefeliciteerd met je nieuwe auto ! Toffe keus ! Wat heb je gescoord ? type, kleur etc ?? Foto's etc vinden we "errug" leuk grtz Frank Quote
FrankW Geplaatst 12 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 Maart, 2010 Another Frank......Gefeliciteerd met je nieuwe auto ! Toffe keus ! Wat heb je gescoord ? type, kleur etc ?? Foto's etc vinden we "errug" leuk grtz Frank Beste Frank, Allereerst dank voor jouw felicitaties! Ik heb 'gescoord' een Sportage 2.0 X-pect cool, kleur: Black Pearl. En wat de foto's betreft (mijn hobby; jouw dagelijkse brood als ik jouw profiel zo bekijk): er zijn al zo veel foto's in omloop van dit model. Wat voor toegevoegde waarde zouden mijn foto's dan nog hebben? Ik kan hem links en rechts, van achteren naar voren & weer terug en van boven en van onderen fotograferen en proberen om al mijn artisticiteit (wat heet!) erin te leggen, maar het blijft een Kia Sportage. Maar wie weet, tijdens een aanval van ultime euforie Vrgr Frank Maar wie weet Quote
bigwade Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Wat voor toegevoegde waarde zouden mijn foto's dan nog hebben? Ik kan hem links en rechts, van achteren naar voren & weer terug en van boven en van onderen fotograferen en proberen om al mijn artisticiteit (wat heet!) erin te leggen, maar het blijft een Kia Sportage. HAHA! een zwarte, je hebt een punt w.b foto's Maar eh, wat heeft je er toe gebracht deze auto te kopen en niet te wachten op de nieuwe ? Die staat rond juli in de showroom. Heb je een megadeal gemaakt ??? btw ik heb inmiddels 1:12 gehaald met 2 ritten van 200km met 98km/h op de cruisecontrol (=90 TomTom)....... beter krijg ik het niet.. Normaal ca 1:10.5 grtz F Quote
Alex VB Geplaatst 13 Maart, 2010 Geplaatst 13 Maart, 2010 Hallo FrankW, Van harte op het KIA forum.. Ik hoop dat je je vaker zult laten zien en ook regelmatig deelneemt aan een discussie etc. Het KIA forum is wat dat betreft de meest gezellige en bezocht KIA forum van de Benelux. Ondanks dat er genoeg foto's rondzwerven op het www, ben ik toch zo vrij om te vragen of je niet af en toe een ervaringsbericht wilt plaatsen. Deze zijn toch anders dan die van andere leden. Toch? Quote
Franske Geplaatst 13 Maart, 2010 Geplaatst 13 Maart, 2010 Welkom vanuit Eindhoven Toch ben ik stiekem best een beetje benieuwd naar wat plaatjes van je nieuwe aanwinst hoor... Grt. Franske Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 13 Maart, 2010 Geplaatst 13 Maart, 2010 (aangepast) Hallo FrankW, Gefeliciteerd met de aanschaf van je Sportage en welkom op de clubsite van Kia. Natuurlijk staan er op dit forum al foto's van deze Kia in alle mogelijke vari 13 Maart, 2010 aangepast door GreyGriffin Quote
Relena Geplaatst 14 Maart, 2010 Geplaatst 14 Maart, 2010 Welkom en gefeliciteerd met de aanschaf van je Sportage. Je komt er niet omheen ook ik zie graag foto's. Groetjes, Relena Quote
FrankW Geplaatst 15 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 15 April, 2010 Hi Folks, Excuses voor het feit dat ik nu pas kan reageren op jullie reacties (dank!) Ik ben nu 5200 km verder met mijn Sportage en een (gerepareerde) dikke ster in de voorruit en een beschadigin(kje) door steeninslag op de motorkap rijker. Stelt niet zo veel voor maar hoe vaker je er naar kijkt, hoe groter het putje wordt! Je kent dat fenomeen wel. De auto is nu zes weken in mijn bezit en is flink Quote
bigwade Geplaatst 15 April, 2010 Geplaatst 15 April, 2010 (aangepast) Toch leuk die foto's want toch weer anders… Jij hebt kekke roostertjes waar ik mistlampen heb. Dat ziet er heel goed uit en die mistlampen gebruik je toch niet/amper. 1:9,5 is te veel hoor….. Rustig aan met het rechter voetje. Met normaal meekarren met de meute haal ik 1:10,5 en met langere afstanden 1:11-1:12 (ca 100km/h) Dat de-contactsleutel-zit-nog-in-het-contact!! alarmbelletje is voor je eigen bestwil en zit volgens mij op elke auto, wen er maar aan. De vloermatten zitten met een ring om een rondje. Dat gaat idd niet eenvoudig los en bij mij is de mat rond de ring al iets ingescheurd. De truc is om voorzichtig 1 vinger op het middelste rondje te houden en dan voorzichtig de buitenring los te krijgen. Olieverbruik zou eigenlijk niet echt mogen. Ik heb er na 13.000km een 1/4 litertje bij gemikt maar dat was eigenlijk nog niet eens echt nodig. Veel plezier met je auto ! 16 April, 2010 aangepast door bigwade l-r verwarring :-) Quote
Markom Geplaatst 16 April, 2010 Geplaatst 16 April, 2010 (aangepast) Aan Frank W en overige belangstellenden. Tip verwijderen vloermat. Moeilijk uitnemen van de vloermat is een bekend euvel. De monteurs gebruiken speciaal bekleding gereedschap; een soort heel brede schroevendraaier met een open bek. Ik heb daarvan afgekeken. Bij Blokker of Hema een goedkope stevige vleesvork gekocht; (je kan hem ook bij je moeder van het keukenrek lenen) de vork heeft twee tanden die ongeveer een cm van elkaar afstaan; ik heb van die tanden ongeveer 1 cm afgezaagd; vervolgens de afgezaagde punten wat plat geveild. Deze zelf ontworpen vloermattang steek ik onder de mat tussen de plasticringen en dan wip je het geheel los, eventueel zou je daarbij ook nog met je vinger op het middelste rondje kunnen drukken. Met vriendelijke groet Markom (willie wortel) 16 April, 2010 aangepast door Markom aanhef Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.