Jump to content

Even voorstellen: Roger68.

Recommended Posts

Hallo mede Kia rijders. Vorig jaar begin December reeds onze nieuwe Kia Venga (Kia Venga 1.6 Executive) besteld. Levertijd zou eind Februari begin Maart 2010 worden. Helaas nog geen belletje gehad van de dealer maar ik zie nu steeds meer 1.6 versies langs komen op het forum dus ik hoop snel te kunnen genieten.

We rijden nu een Toyota Corolla Verso uit 2005. Ben zeer benieuwd naar de eerste ervaringen met de Kia. We zijn niet echt merk gebonden, hebben tot op heden Honda, Nissan, Ford, Peugeot en Toyota gereden. Met mijn lengte van 1,95 was het wel moeilijk een ietwat compactere auto te vinden waar ik met mijn lange benen toch een goede zit positie heb. De Kia voldeed wel aan dit plaatje. De breedte en de hoogte is vergelijkbaar met de Verso alleen is de Kia 35 cm korter dus toch een stuk compacter.

We hebben een zwarte Kia Venga gekozen omdat we deze toch wel heel mooi vonden. Het zal wel iets meer poetswerk vergen maar dat nemen we dan maar voor lief. Zodra we hem binnen hebben zal ik enkele foto's plaatsen.

Gr, Roger

Guest GreyGriffin

Hallo Roger,

Welkom op de clubsite van Kia en gefeliciteerd met het aanschaffen van een Venga 1.6. Er zijn de laatste tijd al heel wat clubleden de revue gepasseerd die van Toyota op Kia zijn overgestapt. Ik hoor daar zelf ook bij en ik kan je zeggen dat ik het in het geheel geen tegenvaller vond. Ik hoop dat je Venga snel zal arriveren bij de dealer. Laat het ons weten en toon ons wat foto's!

Vriendelijke groet van

GreyGriffin

Ik ben wel super tevreden geweest met mijn Toyota Corolla Verso, ondanks alle negativiteit van de laatste tijd. Ze moeten diep door het stof en het zal nog wel even duren voordat ze er weer bovenop zijn. Als Toyota een vergelijkbaar model als de Venga had gehad was ik misschien niet overgestapt maar ik vind de Yaris en in iets mindere mate de Auris niet echt mooi en zeker niet te vergelijken met de Venga.

Wat voor een Toyota reed jij eerst ??

Guest GreyGriffin

Jaren lang in diverse Toyota's gereden (Corolla, Yaris 1, Carina, zelfs nog in de Starlet). Maar wel altijd met een automaat, want daar ben ik een grote fan van. Een paar jaar geleden wilde ik een nieuwe Yaris en die kon toen plotsklaps alleen nog maar met een HALFautomaat worden geleverd. Dat vind ik geen prettige techniek, dus ben ik maar eens bij Kia gaan 'shoppen'.

GreyGriffin

Hallo Roger,

Dat is een lange wachtstand die je daar voor lief moet nemen. Begin december 2009 besteld en nu nog niet geleverd, is een lange tijd zeg! Heeft het toevallig ook te maken met het X-ecutive-pakket dat je besteld hebt?

Heb je ook nog het panoramadak en/of navigatie besteld?

Nee ik vond het niet echt meerwaarde hebben voor de auto en omdat ik de meest complete versie had vond ik de meerprijzen te hoog. Navigatie en zonnedak voor ongeveer 2500 Euro. Ik houd het wel bij Tomtom en tijdens het auto rijden moet ik toch op de weg letten en niet naar de vogeltjes kijken.

Nee ik vond het niet echt meerwaarde hebben voor de auto en omdat ik de meest complete versie had vond ik de meerprijzen te hoog. Navigatie en zonnedak voor ongeveer 2500 Euro. Ik houd het wel bij Tomtom en tijdens het auto rijden moet ik toch op de weg letten en niet naar de vogeltjes kijken.

Ik wil de sterren bekijken en daarvoor heb ik navigatie nodig:)

Zonder gekheid, dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.

We gaan ervoor zitten en wachten een uitgebreide review van je!

Nee gekkigheid, gefeliciteerd en van het weekend lekker genieten.

hallo Roger68; eindelijk iemand met een 1.6, ik heb een automaat besteld een maand geleden, ik moet ook wachten tot eind may, ik hou het nu al niet vol !!!!!!

zal je effe kunnen vertellen hoe stil hij is? bij ongeveer 3000 toeren?

Heb nu een diesel dus het zal zeker beter zijn dan nu.....

Edited by tonisaez

Is deze auto (Pro Ceed) ook je eerste Kia of heb je er meer ervaringen mee ?? Hopelijk zorgt de dealer ook voor snelle levering naar jou toe. Het begint weer lekker weer te worden om tourtjes te maken, wat is er dan mooier om dit in de nieuwe auto te doen.

Hoi Roger,

Het wachten wordt dan eindelijk belond (morgen). Veel succes en plezier bij de aflevering.

En verder vele veilige en plezierige kilometers in je mooie nieuwe Venga!

Groeten,

Barry

Is deze auto (Pro Ceed) ook je eerste Kia of heb je er meer ervaringen mee ?? Hopelijk zorgt de dealer ook voor snelle levering naar jou toe. Het begint weer lekker weer te worden om tourtjes te maken, wat is er dan mooier om dit in de nieuwe auto te doen.

Het wordt mijn eerste. En ik kijk er echt naar uit. Voel me af en toe net een klein jongetje (Oeps mee oppassen :-P)

Nou vandaag eindelijk de nieuwe Kia Venga 1.6 X-ecutive op kunnen halen. De eerste ervaringen zijn super goed. Auto is lekker pittig, rijdt enorm fijn, en is zeer compleet uitgerust.

Stop and Go werkt perfect bij stoplichten, de auto start direct bij het koppelen en je bent snel weer onderweg.

Cruise control werkt ook goed even wennen met de knopjes op het stuur, was van de andere auto een soort joystick gewend.

Blue tooth naar Nokia telefoon was direct geregeld en werkt perfect, als ik gebeld wordt gaat het volume van de radio uit en hoor ik mijn telefoon overgaan over de speakers, opnemen is een fluitje van een cent en geluid en verbinding is perfect.

Enig nadeeltje vind ik als ik wat harder over een drempel ga dat hij wat stuiterd maar dat is een kwestie van de rijstijl een beetje aanpassen.

Op de snelweg met 120 is het geluid in de auto acceptabel, niet overdreven stil maar ook geen enorm kabaal. Ik vind de audio installatie zeer goed, USB stick werd direct herkent en speelt mijn Mp3-tjes goed af. Er zitten goede speakers in deze auto.

Morgen maar weer wat kilometers maken, hopelijk is het mooi weer want je ziet natuurlijk snel wat vuiligheid op een zwarte Venga. Ik vind de kleur wel zeer mooi staan, zal binnenkort foto's plaatsen op dit forum.

Edited by Roger68

Hey Roger,

Gefeliciteerd man! Een fantastische auto gekocht.

Hou mij even op de hoogte van je ervaringen met de 1.6 motor, wil je?

Nou, dit weekend lekker genieten. Helaas regen voorspeld......:-(