Gast Herman Geplaatst 27 Maart, 2006 Geplaatst 27 Maart, 2006 Inderdaad, Koreaans logo en 3 chromen strepen ipv ??n. Quote
Gast Herman Geplaatst 28 Maart, 2006 Geplaatst 28 Maart, 2006 Na 5 weken en 3200 kilometers Sorento rijden mag ik zeggen dat ik zeer tevreden ben. Een verbruik tussen de 1:7,5 en 1:8,5 valt mij niet tegen. Ben wel nog aan het sparen voor LPG installatie gezien de kilometers. Ook de automatische airco (heikel punt) voldoet gewoon goed Deze week toch de 20 graden buitentemperatuur al aangetikt en hij doet precies wat IK van hem verwacht. Misschien heeft KIA eindelijk het probleem opgelost Misschien ben ik qua temperatuur niet zo kritisch. De snelheid en het comfort van de voorganger (Mercedes E320 CDI) ben ik vergeten en heb mijn rijstijl naar de Sorento aangepast. Voor die snelheid en comfort heb ik ook andere leuke dingen terug gekregen (spelen in de blubber etc.). Gaat mij ook in de toekomst een hoop geld aan bekeuringen schelen. Het nieuwe CJIB logo heb ik in mijn ??ntje betaald in de Mercedes periode gok ik. Wel heb ik, in tegenstelling tot de Mercedes, de behoefte om dingen aan de auto te wijzigen om er toch meer mijn eigen auto van te maken. Ik denk dan aan donkere achterlichten, side bars, chromen tellerringen, zijwind deflectors en meer van dat soort leuke accessoires. Ook zit ik eraan te denken om de audio naar een hoger niveau te tillen. Ik had in de Mercedes een op de auto gerichtte BOSE geluidsinstallatie en dat klonk toch puur beter. Maar aangezien ik dat soort dingen altijd alleen in "pakket" aangeschaft heb, moet ik mij hier nog verder in gaan verdiepen. Mocht er iemand ervaringen mee hebben....berichten zijn WELKOM Quote
Tazteam Geplaatst 28 Maart, 2006 Geplaatst 28 Maart, 2006 Het is ook veel leuker om accesoires te kopen voor de auto dan te blijven betalen aan het CJIB. Wat betreft de wensen die je hebt, wauw, een heel leuk verlanglijstje. Omtrent dat BOSE geluidssysteem waar je over schreef: ik heb dit een keer gehoord in A... R....., en klonk geweldig. Maar het BOSE systeem wordt vaak als een pakket verkocht BIJ de auto. Latere inbouw is duur, en veel auto's vallen weer niet in catergorie waar BOSE dit systeem voor heeft ontwikkeld. Maar er zijn in Nederland diverse goede car-audio zaken te vinden die een simpelere oplossing hebben, en ook vaak een stuk minder duur zijn. Maar we wachten gespannen af wat je allemaal gaat veranderen aan je Sorento. In ieder geval: succes met je zoektocht naar de onderdelen. Philip Quote
Gast Herman Geplaatst 28 Maart, 2006 Geplaatst 28 Maart, 2006 Ik had in de Mercedes een op de auto gerichtte BOSE geluidsinstallatie en dat klonk toch puur beter.Maar aangezien ik dat soort dingen altijd alleen in "pakket" aangeschaft Precies....pakketje kostte ook "maar" 3200 euro (zat er al in toen ik hem kocht) De meeste andere genoemde accessoires zijn "gewoon" te vinden bij de Sorento shop. Quote
BaBaCC Geplaatst 29 Maart, 2006 Geplaatst 29 Maart, 2006 Hoi Herman, Dat zijn eens grootse plannen voor je Sorento. Zowel qua hetgeen je wil, als qua euries. Maar ja dat weten we nou eenmaal, auto en het verfraaien ervan is en blijft een dure liefhebberij. Wel leuk hoor en ben reuze benieuwd als je e.e.a. hebt laten doen, naar het resultaat. Zo geef je er toch een eigen "touch" aan en onderscheid je je van de massa. Succes bij het speuren naar de accessoires en de voor jou goede geluidsinstallatie. Groeten, Barry Quote
BaBaCC Geplaatst 29 Maart, 2006 Geplaatst 29 Maart, 2006 Hoi Herman, Ik zag op je foto's van de Clubdag dat je ook flink tekeer bent gegaan in het terrein met je Sorento. Het zag er stoer en professioneel uit hoor. Hoe voelde dat? Een aparte ervaring zeker h?? Gaaf man, want daar heb je per slot van rekening en 4x4 voor. Toch?! Als je het maar met beleid doet om beschadigingen en problemen te voorkomen. Ga zo door! Groeten, Barry Quote
Gast Herman Geplaatst 29 Maart, 2006 Geplaatst 29 Maart, 2006 Het was inderdaad een aparte ervaring. Eerste keer voelde het best wel "eng". Erg voorzichtig gedaan. Naderhand nog een keer gereden met passagiers. Toen we terugkwamen stond er iemand me over te halen nog een keer te gaan (had hij erg veel voor nodig), dus nog maar een keer. Daarna nog even de "berg" genomen, maar dit vond ik niet echt leuk. Dus nog maar een 4e rondje door het bos met de videocamera in de hand . Inderdaad met beleid kom je ver zonder schade, maar ben me er ook van bewust dat een ongelukje in een klein hoeje zit. Ik vindt het erg leuk om uit te vinden wat de Sorento allemaal kan, vandaar dat ik afgelopen zondag ook een terreintje hier in de buurt bezocht heb (zie verslag in forum). Ik heb ook adressen van andere terreinen waar ik op korte termijn nog even ga kijken. Quote
BaBaCC Geplaatst 30 Maart, 2006 Geplaatst 30 Maart, 2006 Leuk joh en zo zie je maar dat je door de aanschaf van een auto uit een heel ander segment, plotseling dingen gaat doen en ze ook nog leuk gaat vinden, die je wellicht eerder niet voor mogelijk had gehouden. Je zal zien dat je zowel voor jezelf als voor de auto steeds meer de grenzen gaat opzoeken in het terrein. De beheersing van auto en mens en de balans daartussen speelt daarbij een bijzonder grote rol en raakt dan steeds beter op elkaar afgestemd. Veel plezier! Barry Quote
AJ Mol Geplaatst 30 Maart, 2006 Geplaatst 30 Maart, 2006 Juist daarom is het belangrijk een cursus terrein rijden te volgen. Ik zal binnenkort een datum bekend maken, wanneer de cursus door 4WD Travel gegeven wordt. Deze tips en ervaring zijn zeker noodzakelijk ook voor het simpele terreinrijden. Wagenbeheersing is hier van groot belang, maar ook de bijrijder speelt z'n rol hierin. Lukt het niet om zo'n cursus te volgen, dan is er altijd wel wat instructie op het Kia Event als we op de Maasvlakte rijden in september. Veel 4x4 plezier zo nu en dan. Quote
Gast Herman Geplaatst 31 Maart, 2006 Geplaatst 31 Maart, 2006 De eerste bestelling is de deur uit! Helaas was de Sorentoshop telefonisch niet bereikbaar. Ik had de spullen graag zelf even op willen halen zodat ik gelijk zondag kon beginnen maar helaas. 1e bestelling: Ronde K-logo ter vervanging van het KIA embleem op de achterzijde. Teller accenten chroom (chromen ringen in het dashboard). Knipperlichtset chroom (ter vervanging van zijknipperlichten) RVS instaplijsten voor en achter Modelauto Sorento zilver (voor in de vitrinekast, kon het niet laten) Met de Koreaanse grill die maandag komt blijft alleen op de naafdoppen het "europese KIA logo over". Wat op het wensenlijstje over blijft zijn o.a. chromen handgrepen, chromen strip op achterklep (alleen in duitsland in een complete DURE set kunnen vinden), zijwinddeflectors (wil ik eerst zien), sidesteps en nog wat van zulks. Hoop dat er goede beschrijvingen bijzitten en dat ik alles er een beetje knap op en in kan krijgen. Zal proberen wat foto's te maken van de vorderingen Quote
BaBaCC Geplaatst 31 Maart, 2006 Geplaatst 31 Maart, 2006 Zo dat is niet mis Herman. Je hebt een aardig verlanglijstje, zo ondergaat je Sorento een hele metamorfose en krijgt tie een behoorlijk chique bling-bling-gehalte. Dat zal allemaal wel mooi staan. Ben benieuwd naar de foto's. Succes en groeten, Barry Quote
Gast Herman Geplaatst 31 Maart, 2006 Geplaatst 31 Maart, 2006 Barry, De bedoeling is juist dat het NIET Bling-bling gaat worden. Ik ga proberen te bereiken mijn eigen draai aan de auto te geven zonder dat het "te" wordt. Nu heeft iedereen natuurlijk zijn eigen gedachten daarover, dus probeer ik het op de mijne te houden Is natuurlijk leuk om de balans te vinden tussen stijlvol en bling bling. Time will tell..... BTW....vergeten te vermelden dat ik ook de achterlicht covers (zwart) heb meebesteld. En die had ik nog wel boven aan mijn verlanglijstje staan. Quote
Timo Geplaatst 31 Maart, 2006 Geplaatst 31 Maart, 2006 heb je hier al eens gekeken? http://www.customsorento.com/ Timo Quote
Gast Herman Geplaatst 1 April, 2006 Geplaatst 1 April, 2006 Daar HAD ik nog niet gekeken.... Scheelt wel een bult geld en met pakketten vanuit Amerika heb ik genoeg ervaring dat dat wel goed komt... Dank voor de tip! Quote
Gast Herman Geplaatst 2 April, 2006 Geplaatst 2 April, 2006 Ik ben begonnen! Na op zondag even bij KIA dealer in Amsterdam te zijn geweest voor het Parijs-Dakar evenement begonnen met het verwijderen van de pidplates met tekst en logo van de achterklep. Was inderdaad met een half uurtje gebeurd, zonder schade. En passant ook nog even de Sorento.nl sticker van de binnenzijde van het achterraam verwijderd. Op de plaats waar het "Europese" KIA logo gezeten heeft, moet de ronde Koreaanse komen als ik hem binnen heb. Waar de SORENTO en EX plate gezeten hebben komt of niets, of iets wat ik nog moet verzinnen. Mocht er Sorento in de plaats terugkomen wordt het in ieder geval een mooie pidplate met een mooier lettertype Misschien dat er op de EX plaats een 4WD aanduiding komt, weet ik nog niet. Quote
Timo Geplaatst 2 April, 2006 Geplaatst 2 April, 2006 ziet er goed uit. Heb zelf ook eea besteld via die yankees en geeft inderdaad geen enkel probleem. Quote
Gast Herman Geplaatst 3 April, 2006 Geplaatst 3 April, 2006 Kent iemand deze???? Wel eens gezien of misschien zelfs wel op een foto staan? Ik heb mijn bedenkingen over de "inkeping" onderin. Quote
Tazteam Geplaatst 3 April, 2006 Geplaatst 3 April, 2006 Ik ken het niet, maar vindt het wel heel mooi. Maar wat is het eigenlijk?? Lijkt wel de strip achterop de kofferdeksel, met het slotgat?? Misschien een kwis van maken>>raad het plaatje Philip Quote
Gast Herman Geplaatst 3 April, 2006 Geplaatst 3 April, 2006 Inderdaad Philip....de handgreep van de achterklep. Je wint de eerste prijs te weten: Volledig recht andere gebruikers met raad en eventueel daad bij te staan. Dit zou gelijk mijn "PID plate issue" oplossen. Maar die inkeping onderin heb ik nu niet Ah wel.....de grill, gekocht via Speurders, is vandaag gebracht Ondanks na mijn afspraak met de verkoper is er nog over de afgesproken prijs geboden dus ik had mijn twijfels. Ook kreeg ik bericht dat mijn bestelling van de Sorentoshop is verstuurd Maar goed dat ik vrijdag vrij heb, en mijn vrouw moet werken. Quote
Tazteam Geplaatst 3 April, 2006 Geplaatst 3 April, 2006 Ik denk dat je hem over de originele handgreep moet bevestigen. Dan komt het bestaande chrome stripje op de handgreep wat naar achteren te liggen..................denk ik Philip Quote
BaBaCC Geplaatst 4 April, 2006 Geplaatst 4 April, 2006 Hoi Herman, Dat ziet er mooi en strak uit hoor. En je ziet het, het was er binnen no-time vanaf en ook zonder beschadiging. Mooi zeg die chromen strip. Geeft de auto weer een hele aparte uitstraling. In mijn vorig bericht had ik het over bling-bling. Ik bedoelde daar niets negatiefs mee hoor, maar met wat je beschreef welke aanpassingen je allemaal wil gaan doorvoeren met RVS en chroom, krijg je toch een chique uitstraling. Dat bedoelde ik meer met bling-bling. Je bent goed bezig. Succes met alles wat er nog komen gaat. Houd ons maar met foto's en beschrijvingen op de hoogte. is altijd leuk om te zien en te lezen. Groeten, Barry Quote
Gast Herman Geplaatst 4 April, 2006 Geplaatst 4 April, 2006 Vandaag (dat is snel) grote doos ontvangen van de Sorentoshop. Alles wat ik heb besteld geleverd Alleen is het meer hobby dan ik dacht. Geen beschrijvingen erbij of iets. Maar het uitzoeken heeft ook wel wat. Quote
BaBaCC Geplaatst 5 April, 2006 Geplaatst 5 April, 2006 Dat is zeker snel joh. Vorige week toch pas besteld?? Heel veel succes bij het "knutselen" en aanbrengen, plaatsen e/o installeren. Ik ben weer benieuwd naar de foto's. Succes en groeten, Barry Quote
Gast Herman Geplaatst 6 April, 2006 Geplaatst 6 April, 2006 Vandaag begonnen met het aanbrengen van wat wijzigingen aan de Sorento. Zie onderstaande afbeeldingen. Toch een beter gezicht. Geeft de auto een wat vollere "smoel". Totaal tijd aanpassen grille en beide zijden richtingaanwijzers: 30 minuten. Bij de autoshop even deze bandenspanningsmetertjes meegenomen. Kun je in een oogopslag zien hoe het met de bandjes is Quote
Gast Herman Geplaatst 6 April, 2006 Geplaatst 6 April, 2006 Ook vandaag de achterlicht covers geplaatst. Ik heb eigenlijk een gruwelijke hekel aan rood, en er zat wel erg veel rood in de achterlichten. Daar hebben wij het volgende op gevonden: Zie hier het verschil. En het eindresultaat. Zo gebeurd, het ontvetten van de achterlichten is nog het meeste werk. Vindt het zelf wel erg stoer staan Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.