Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Sorento 2.4i Adventure

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat ziet er allemaal heel mooi en subtiel uit hoor.

Zeker een heel ander gezicht, die grille en achterlichtunits. Trouwens ik vind al je aanpassingen mooi geworden, zo ook de chromen strip op de achterklep.

Op naar het vervolg!

Succes en houd me maar op de hoogte met beschrijvingen en foto's.

Groeten,

Barry

• Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het plaatsen van de accessoires neemt minder tijd in dan ik dacht (veel minder).

De RVS instaplijsten zijn als dealeroptie ? 250.00 inclusief montage.

Bij de Sorentoshop kosten ze ? 89.50 maar moet je ze er zelf inzetten.

Nu ben ik niet echt heel erg handig, maar voor alle 4 was ik binnen 10 minuten klaar. Dat is snel verdienen :roll:

Om de oude eruit te wippen (ze zitten met klemmetjes) heb ik een driehoekige plastic ijskrabber gebruikt (zo'n reclamedingetje). Hier zit meestal een afgeschuinde kant aan en die kan je zonder schade te maken onder de instaplijst schuiven. Beetje opwippen en de klemmetjes komen los. :)

DSCN7674.jpgDSCN7675.jpg

En het eindresultaat:

DSCN7676.jpg

Het KIA logo wat op de achterklep moest komen zat ook bij de bestelling.

In eerste instantie schrikken want er zaten twee pennetjes aan. Was toch niet van plan om in de klep te gaan boren :shock:

Met een punttangetje voorzichtig zo diep mogelijk in het logo gegaan en zonder echt te forceren de pennetjes afgebroken. Even gecontroleerd of ze echt helemaal binnen het logo bleven...en jawel, weer een probleem opgelost.

DSCN7678.jpg

Op ??n ding na het hele pakket wat ik heb besteld geinstalleerd/gemonteerd in amper 3 uur tijd :D

Het ding wat over is gebleven is een ander verhaal.

Het zijn de chromen tellerringen voor in het dashboard. Hiervoor moet het glas voor de tellers weg. Dit is geen probleem zit met twee schroefjes vast maar......

DSCN7681.jpg

Zoals te zien zijn de ringen hol. Er is een stukje tape meegeleverd wat je dan zelf op maat moet knippen en IN de ring moet doen.

Dit noemen wij "priegelen" en als het fout moet gaan, moet je mij laten priegelen. Ga het dashboardglas eruit halen en hoop het met secondenlijm te kunnen bevestigen.

Geplaatst

Ze zitten erin.....

Maar of ik het eindresultaat nu echt zo mooi vindt...

Gelukkig heb ik geen secondenlijm gebruikt. Mocht ik toch bepalen dat ik het niet mooi vindt, kwestie van losschroeven en er weer uit halen.

Ik geef mezelf even tijd om te wennen.

DSCN7684.jpgDSCN7685.jpg

Ik heb het geheel "los" geplaatst. De ruimte tussen de ringen en het glas is dusdanig beperkt dat het er toch niet af kan.

Geplaatst

Dat ziet er weer goed uit Herman. Klasse gedaan.

Op zich zelf heb ik de ringen ook altijd mooi gevonden. Misschien wordt het iets te dik, als je het zo ziet of misschien is het wennen.

Zelf altijd graag andere wijzerplaten of verlichting willen hebben. Was niet voor een V6 bestemd, dus dat ging niet door.

In ieder geval leuk om een standaard auto aan te passen en je eigen waarde er aan te geven.

Met de volgende Kia ga ik ook weer aan de gang.

Geplaatst

Die wijzerplaten heb ik ook gezien....

Grijze schaalplaten met blauwe verlichting.. echter alleen voor automaat :(

Zag in duitsland meerdere platen helaas allemaal alleen voor automaten.

naamloos.jpg

En de mooiste:

Maxtrim_Sorento3.jpg

Maar helaas alleen voor diesel automaat :cry:

Geplaatst

Hoi Herman,

Hoe stel je die bandenspannigsmetertjes in?

Of geven die een standaard bandenspanning aan?

Ik moet met mijn velgen/banden tussen de 2.8 en 3.1 bar zitten(weet niet wat standaard is bij de sorento).

Ik hoor graag iets meer info van (alvast bedankt).

P.s de andere aanpassingen aan je wagen zien er goed uit.

Geplaatst
Hoi Herman,

Hoe stel je die bandenspannigsmetertjes in?

Of geven die een standaard bandenspanning aan?

Je kan ze kopen met verschillende spanningsaanduidingen. Voor de Sorento is de spanning 2.4 bar. Dus metertjes voor 2.4 bar. Jij zal iets zwaardere nodig hebben.

Geplaatst

Knap werk Herman.

Ziet er netjes uit.

Er zijn voor de Sorento best wat leuke accesoires te koop en dan je de auto best wat naar eigen smaak veranderen.

Ik zou zeggen: Ga door en ik kan bijna niet meer wachten op meer leuke foto's

Groeten

Philip

Geplaatst

Hoi Herman,

Nou mijn complimenten hoor. Het ziet er weer allemaal heel mooi en chique uit. En zo te zien ben je een goeie priegelaar!

Mooi om de auto zo op detailniveau, zonder giga aanpassingen naar je eigen smaak te verfraaien.

Ga zo door en op naar het volgende. Houd ons maar op de hoogte. Altijd leuk om te lezen en foto's te bekijken.

Groeten,

Barry

Geplaatst

Na knutselen moet je ook altijd je troep weer opruimen.

Nu was het mij al opgevallen dat het plastic wat in her interieur is verwerkt erg veel vuil aantrekt. Ik ben dit zeker niet gewend, een auto is bij mij nooit vuil van binnen. Het helpt natuurlijk ook dat de kleuren in het interieur licht zijn.

Met een sopje van allesreiniger goed schoon te maken.

En dan de buitenkant. Normaal ben ik groot sponsor van de wasstraat, maar met het plakken van gisteren durfde ik dat toch niet goed aan.

Dus de hogedrukspuit gepakt en enthousiast begonnen.

Allereerst de onderkant helemaal schoongespoten. Wat een bagger gaat er overal tussen zitten zeg. Na het compleet met de hand wassen valt het mij op dat de lak erg slecht van kwaliteit is. Of ??n van de buurkinderen of een van onze honden aan de riem is langs de voorbumper gelopen en heeft als herinnering een mooie kras achtergelaten. Het moet tussen gisteren en vandaag bij ons op het pad gebeurt zijn, anders had ik het zeker al eerder gezien.

DSCN7686.jpg

Normaal gesproken poets je dit met een beetje Commandant zo weg, maar deze foto heb ik genomen NA dat ik heb geprobeerd de kras weg te poetsen.

Ik hoop dat de dealer nog opties heeft hiervoor.

De auto moest namelijk netjes omdat hij morgen terug gaat naar de dealer. Wordt omgewisseld voor een leenauto in verband met de LPG inbouw. :D

Geplaatst

Sinds 15 april rijdt de Sorento op LPG.

95 liter tank, FlashLube klepsmeersysteem, Prins VSI lpg electronica (MPI), leidingen onder de auto netjes afgeschermd voor eventuele terrein avonturen :D, vuldop in benzinetankklepje.

DSCN7691.jpgDSCN7687.jpg

Kilometerstand 3800

DSCN7690.jpg

Geplaatst

netjes weggewerkt die gasaansluiting achter het klepje van je benzinedop.

Binnenkort krijg ik ook gas in mijn sportage, maar zo's gasaansluiting wil ik ook.

Ik heb de foto uitgeprint en dit gaat mee naar de gasinbouwer om te laten zien hoe het moet.

Ik kies ook maar voor flashlube, volgens gasfx en Kia niet echt nodig, maar baat het niet, schaad het niet.

Weet je trouwens dat ze de flaslube voleistof ook in verpakkingen van 5 liter verkopen (voor rond de 75 euro, scheelt behoorlijk met de kleine verpakkingen)

groet

Hans :roll:

Geplaatst

Je hebt exact hetzelfde als ik.

Bevalt prima.

Drie liter gas tegen een liter benzine op dit moment.

Voelt toch erg goed.

• 2 weken later...
Geplaatst

Rijden op LPG gaat uitstekend! Het enige wat moeilijk af te stellen is, is de Flashlube. Hij zou ongeveer 1 ml per liter brandstof moeten gebruiken.

Om dit op deze manier ingesteld te krijgen is een uitzoekerij. Hij verbruikt nu VEEL te veel daarom drastisch teruggeschroefd.

En dan dus weer maar wachten op de volgende tankbeurt en begint de kermis weer van voren af aan.

Geplaatst

Weet je trouwens dat ze de flaslube voleistof ook in verpakkingen van 5 liter verkopen (voor rond de 75 euro, scheelt behoorlijk met de kleine verpakkingen)

Waar kan ik die bestellen?

Geplaatst
Waar kan ik die bestellen?

flashlube olie

vanmeenen.com

5 liter 66 euro

even nagerekent maar ze kunnen daar niet rekenen.

1 liter 14 euro

5 liter = 4 betalen =66euro

moet volgens mij 56 euro zijn.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ben alweer 3 maanden Sorento coureur. Nog steeds niks te klagen.

Loopt als een zonnetje op LPG (met boot 1 op 6, anders ? 1 op 7.5)

Ook geen gekke bandenslijtage, teller staat nu op 6200 kilometers.

Het enige wat mijn aandacht heeft is het olieverbruik. Maar de auto heeft daarentegen geen 1000 kilometerbeurt gehad zoals ik anderen zie melden.

vooralsnog: TOPPIE

• 1 maand later...
Geplaatst

Net terug van weekje Zwitserland...

Na zo'n 10.000 kilometers beginnen er toch wat mankementen aan de auto te komen.

Ik had de laatste keer in het zand al problemen met de 4X4 Low. Bij het terugschakelen naar "hoog" bleef het lampje knipperen en gebeurde er niets. Motor uitgezet, even gewacht en opnieuw gestart deed ie het wel. Kon ik in ieder geval naar huis.

Nu in Zwitserland "even" de bekende steengroeven eyebrow.gif opgezocht, maar helaas alles zonder 4X4 Low moeten doen. Schakelaar draait, lampje gaat knipperen en that's it.

Wat ook opviel is dat de achterklep helemaal volzat met een olie-achtige substantie, we dachten eerst dat dit door het parkeren onder de bomen kwam, maar bij het wassen bleek dit dus wel degelijk olie te zijn getuige de oliefilm op straat.

De Cruise Control functioneert in bergachtig landschap totaal niet. Bij de minste of geringste afdaling (op de snelweg, niet extreem) geeft de cruise control op en schakelt uit. Hierna ook diverse malen problemen gehad om hem in het vlakke Nederland weer te gebruiken.

Tussen de 145 en 155 km/u geeft de aandrijflijn een heel vervelend, storend bijgeluid. Alsof de hele auto uit elkaar gaat vallen. Boven de 155 km/u is het weer over maar geeft de passagier niet echt vertrouwen in "hoge schnelheid autobahn fahren". steeringwheel.gif

Dus maar even snel afspraak met de dealer maken :|

Geplaatst

Voordat medeforumleden mij terugslaan met: worthless.gif

Foto's zijn te vinden onder reisverslagen raspberry.gif

Geplaatst

De problemen met de 4X4 Low en de cruise control schijnt beiden door ??n sensor geregeld te worden. Volgens dealer bekend probleem.

Kwam er ook achter dat ik de zekeringenbox niet meer kan openen omdat daar een regelaar voor de LPG installatie opgeschroefd is.

Volgende week vrijdag naar garage, krijgt ie gelijk zijn eerste beurtje.

Geplaatst

Omdat ik het spelen in het terrein toch wel erg leuk vind, en de Sorento me toch elke dag naar mijn werk moet brengen....

DSCN8224.jpg

:oops:

Geplaatst

Deze zijn ook zeker geschikt voor het terrein werk.

Je zal er nog versteld van staan wat dit kleine auto'tje kan.

Wij hebben zelf ook een suzuki (sj 413) gehad, maar omdat mijn vrouw zwanger was,en het niet echt een comfortabele auto is om in te rijden hebben we deze in geruild voor een twingo.

Helaas kan ik hier niet mee het terrein in :cry:

• 2 weken later...
Geplaatst

De problemen met de lage versnellingsbak zijn toch iets groter dan de dealer in eerste instantie dacht.

De TCCM unit (geen idee wat het is) werkt niet en daarom schakelt de auto niet naar 4 WD. Erg vervelend met aanstaande zondag de rit met gehandicapten :( Ik ga in ieder geval toch heen en zie wel waar het schip strand.

Het bijgeluid op hogere snelheden is toch ook wel een drastisch iets.

Onbalans in de achterste aandrijfassen waardoor deze vervangen moeten worden.

Uiteraard geen van de onderdelen voorradig (komt nooit voor zeggen ze)

Probleem met de cruise control is wel opgelost :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...