Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

November 2009 heb ik mij al als nieuw lid aangemeld; maar nu stel ik mij pas voor. Mijn Sportage Fifteen heb ik sinds december 2009 en bevalt mij zeer goed. Ik mis echter een koelwatertemperatuurmeter.

Ik rij nogal eens met een caravan in de bergen en file’s etc.

Mijn theorie is dat als de motor te heet wordt en er een waarschuwingslampje gaat branden, je in wezen aan de late kant bent. Met een temperatuurmeter, kun je in die omstandigheden de motortemperatuur in de gaten houden. Gaat die oplopen, dan kun je tijdig maatregelen nemen. Bijvoorbeeld de airco uitzetten. Zelfs heb ik het wel eens meegemaakt dat ik de ramen open draaide en de kachel aan deed. Dit had werkelijk direct effect; je ontrekt dan gelijk warmte aan de motor.

Vraag.

Weet iemand een oplossing hoe alsnog een koelwatertemperatuurmeter kan worden ingebouwd. De dealers kijken een beetje vreemd aan tegen mijn wensen.

Opmerking 2

De Sportages van de laatse tijd worden geleverd zonder reserveband. In de bagageruimte is echter nog steeds de opbergruimte voor een reserveband aanwezig.

Ik heb een nieuwe originele reserveband Kumho Solus maat 235/55R17 + lichtmetalenvelg voor de Sportage. Ik heb echter andere plannen met die ruimte en denk aan een thuiskomertje die ik in de caravan leg of onder de auto monteer.

Wanneer iemand belangstelling heeft voor de eerder genoemde reserveband en velg, dan kun je mij een bericht doen.

Opmerking 3

Verder ben ik nog aan het nadenken over een oplossing om de armsteun te verhogen en naar voren te brengen. Wanneer ik daarvoor een oplossing heb bedacht dan zal ik die met jullie delen.

Een slot opmerking die ik kwijt moet is dat de Sportage meer "zuipt" (1:9,5 a € 1.60 de liter) dan ik; en dat kan ik niet hebben.

Maar ja het blijft natuurlijk een hele mooie robuuste kar (zwart met cognackleur lederen bekleding) waarmee ik van zomer met open schuifdak veel km hoop te rijden.

Met vriendelijke groet

Markom

Edited by Markom
Guest Jantje
Posted

je kan bij diverse auto materiaal zaken metertjes krijgen die je in je dashboard in kan bouwen.

Je zal alleen even moeten zoeken waar je het signaal voor de warmte vandaan kan halen of waar je de extra sensor kan plaatsen

Posted

Hoi Markom,

Welkom hier.

Een beetje zoeken helpt, alles wat je vraagt is reeds beschreven.

w.b temperatuur:

v.a hier en verder

http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=30265&postcount=35

w.b. telefoonnummer, dat zou ik hier zo niet plaatsen.

Je kunt leden een persoonlijk bericht sturen maar ook van leden berichten ontvangen.

w.b. armsteun..

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=147 en verder

w.b dorstig, dat ligt aan je rijstijl.

Op langere ritten is mij 1:12 gelukt met 90km/h (TomTom=95 op de teller) en doorgaans rij ik 1:10,5

Banden op spanning houden etc.

Suc6 en veel plezier met je auto !

Posted

Ik was nieuwgierig; dus even kijken of er al reacties zijn.

Bedankt voor de opmerking m.b.t. vermelden telefoonnummer. Die heb ik nu dan ook verwijderd. Hoe rechtstreeks elkaar berichten zoek ik nog wel even uit. gr.