Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag Mensen,

Ik ben nu alweer bijna een week in het bezit van mijn nieuwe Cee'd SW. Wat een heelijke auto is dit. Maar even een update over de carkit van het navigatie systeem. Ik heb het volgende ontdekt:

Zowel mijn Touch Daimond 2 als mijn Nokia 6303 synchroniseren redelijke tot goed met de carkit. Echter waren er een 2-tal zaken waar ik rekening mee moest houden:

1. Zorg ervoor dat alle contacten op het geheugen van de telefoon staan en niet op de sim-kaart.

2. Sla de nummers eens op een werk-nummer. Alles wat ik daaronder zet komt in de navigatie. Dus heb ook mobiele nummers daar maar onder gezet en dan werkt het als een zonnetje.

• 2 weeks later...
Posted

2. Sla de nummers eens op een werk-nummer. Alles wat ik daaronder zet komt in de navigatie. Dus heb ook mobiele nummers daar maar onder gezet en dan werkt het als een zonnetje.

Wat bedoel jemet werk-nummer. Als ik bij mijn prive gsm (nokia 5800) de nummers op de simkaart zet werkt het telefoonboek van de navigatie goed. Bij mijn nokia 6300 trouwens niet.

Posted
Bij de meeste telefoons kun je bij een contactpersoon een thuis, werk en mobiel nummer opslaan.

Lijkt me logisch. Snap alleen niet waarom de navigatie een werknummer wel zou herkennen.

Posted

Op mijn Nokia 6303 pakt hij allen het werk-nummer. Op mijn Diamond 2 pakt hij andere nummers ook goed.

Wat me wel opvalt is als je nummer hebt opgeslagen als: +31612345678 en je wordt erdoor gebeld laat hij zien: 0612345678 zonder de naam. Ofterwel de contact wordt niet herkend. Iemand anders deze problemen en misschien een oplossing?

Posted

Bij mij wordt een +31 nummer wel gewoon getoond inclusief naam. het wel zo dat als een prive nummer belt ik de naam krijg te zien van de eerste contactpersoon in de lijst.

Posted

Bij mij is het allemaal nog iets vreemder... mijn Nokia N97 heeft het eerst wel perfect gedaan, alleen vanaf afgelopen week heb ik als ik de telefoon bluetooth verbinding laat maken loopt het helemaal vast en kan ik niets meer en ook de stuurwiel bediening doet het dan niet meer. het enige wat ik dan nog kan bedienen is het geluid via de volumedraai knop. de radio doet het wel als deze al aan stond maar ik kan geen usb, navigatie of bellen meer kiezen.

ik heb dit natuurlijk ook met andere telefoons uitgeprobeerd:

Nokia N95 maakt wel verbinding maar heeft geen adres boek functies

Samsung jet doet het zoals het hoort

HTC touch pro doet het ook gewoon perfect.

Het meest gekke is nog wel dat de Nokia N97 het wel gedaan heeft maar plotseling niet meer.

Ik ben al bij de dealer geweest maar degene die ik moest (volgens de aanwezige verkoper)hebben was er niet. vrijdag ga ik nog maar eens langs....

heeft iemand anders dit ook gehad?

Grtz. Gstar

Posted
Bij mij is het allemaal nog iets vreemder... mijn Nokia N97 heeft het eerst wel perfect gedaan, alleen vanaf afgelopen week heb ik als ik de telefoon bluetooth verbinding laat maken loopt het helemaal vast en kan ik niets meer en ook de stuurwiel bediening doet het dan niet meer. het enige wat ik dan nog kan bedienen is het geluid via de volumedraai knop. de radio doet het wel als deze al aan stond maar ik kan geen usb, navigatie of bellen meer kiezen.

Grtz. Gstar

Heb ook de N97 maar dan de mini werkt to nu toe goed. Laat je hem automatisch verbinden?

Posted

Ja ik heb het beide geprobeerd, automatisch en handmatig verbinden. Het maakt niets uit bij beide pogingen loopt het systeem vast. Maar zoals eerder aangegeven, hij heeft het wel gedaan ik weet niet waardoor het ineens niet meer kan.

ik rij morgen ff langs de dealer misschien heeft hij een oplossing of verklaring.

Grtz. Gstar.

Posted

Hoi,

Mijn probleem is opgelost......

Gister bij de dealer geweest en het probleem nogmaals voorgelegd en ook in een demo auto laten zien, ook hier loopt het scherm vast bij aanmelden van mijn telefoon. Ze hadden dit nog niet eerder gezien en gaan er achteraan, er schijnt ook een update aan te komen :eek:.

's Avonds de N97 van iemand anders kunnen testen en deze doet het gewoon zonder problemen...... toch maar de tip van scorpioshuma opvolgen dan...?? :?:

Gisteravond laat (vannacht) mijn telefoon een harde reset gegeven...en weer testen, ja hoor hij doet het weer :lol:

Vanochtend vooral bezig geweest met het terug zetten van instellingen, contacten e.d. maar het lag dus niet aan mijn Kia systeem maar aan mijn telefoon!!

Helemaal blij dat alles het weer doet maar niet zo blij omdat ik nog steeds niet weet waardoor hij het niet meer deed en dat wellicht weer kan gebeuren.

Grtz. gstar

• 1 month later...
Posted (edited)
Hoi,

Mijn probleem is opgelost......

Gister bij de dealer geweest en het probleem nogmaals voorgelegd en ook in een demo auto laten zien, ook hier loopt het scherm vast bij aanmelden van mijn telefoon. Ze hadden dit nog niet eerder gezien en gaan er achteraan, er schijnt ook een update aan te komen :eek:.

's Avonds de N97 van iemand anders kunnen testen en deze doet het gewoon zonder problemen...... toch maar de tip van scorpioshuma opvolgen dan...?? :?:

Gisteravond laat (vannacht) mijn telefoon een harde reset gegeven...en weer testen, ja hoor hij doet het weer :lol:

Vanochtend vooral bezig geweest met het terug zetten van instellingen, contacten e.d. maar het lag dus niet aan mijn Kia systeem maar aan mijn telefoon!!

Helemaal blij dat alles het weer doet maar niet zo blij omdat ik nog steeds niet weet waardoor hij het niet meer deed en dat wellicht weer kan gebeuren.

Grtz. gstar

Kom net uit Duitsland met mijn

Edited by koolmees
Posted
Op mijn Nokia 6303 pakt hij allen het werk-nummer. Op mijn Diamond 2 pakt hij andere nummers ook goed.

Wat me wel opvalt is als je nummer hebt opgeslagen als: +31612345678 en je wordt erdoor gebeld laat hij zien: 0612345678 zonder de naam. Ofterwel de contact wordt niet herkend. Iemand anders deze problemen en misschien een oplossing?

Goedeavond,

bij mij werkt het bellen en gebeld worden perfect, alleen krijg ik het adresboek niet uit mij nokia E71 en uit de iphone van mijn vrouw wel.

Heeft iemand een idee?? Heb de nummers op de telefoon staan, ook geprobeerd als het onder een werk nummer staat, helaas niks.

En het is knap lastig, want dan moet ik of alle nummers uit mijn bol leren of toch de telefoon in de hand pakken om te bellen:evil: en dat vind ome agent weer niet goed.

Posted

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Nokia 6303 en heb dat op kunnen lossen door alle contacten handmatig opnieuw in mijn telefoon te zetten (wel wat gemakkelijker gemaakt door het programma Nokia Suite op de PC te installeren). Daarna deed het telefoonboek het wel. Kennelijk zitten er in de Nokia standaard tekstindelingen, die Kia niet leuk vindt.

Posted
........wel wat gemakkelijker gemaakt door het programma Nokia Suite op de PC te installeren.

Is Nokia Suite gratis te downloaden? Zo ja, heb jij toen de info via bluetooth naar je telefoon overgeseind?

Posted

Ja hoor, is gratis te downloaden vanaf de site van Nokia. Je kunt niet alleen alles wijzigen door middel van je toetsenbord, je kunt ook gemakkelijk foto

Posted

Bedankt voor je snelle beantwoording

Posted
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Nokia 6303 en heb dat op kunnen lossen door alle contacten handmatig opnieuw in mijn telefoon te zetten (wel wat gemakkelijker gemaakt door het programma Nokia Suite op de PC te installeren). Daarna deed het telefoonboek het wel. Kennelijk zitten er in de Nokia standaard tekstindelingen, die Kia niet leuk vindt.

Ik heb de vorige keer nogal problemen gehad met Nokia suit. kon toen ff alles opnieuw in mijn telefoon zetten was echt alles kwijt! Dus dacht ik nu eerst een backup draaien, maar helaas kan hem niet verbonden krijgen.

Maar als ik een nieuwe naam aanmaak zou ik moeten kunnen testen of het werkt?

Zal een kijken en meld me zo dan weer.

Posted
Ik heb de vorige keer nogal problemen gehad met Nokia suit. kon toen ff alles opnieuw in mijn telefoon zetten was echt alles kwijt! Dus dacht ik nu eerst een backup draaien, maar helaas kan hem niet verbonden krijgen.

Maar als ik een nieuwe naam aanmaak zou ik moeten kunnen testen of het werkt?

Zal een kijken en meld me zo dan weer.

Helaas werkt niet, had extra een naam aangemaakt die meet aa begint om hem zeker bovenaan te zetten.:(

Posted

Heeft iemand het wel eens getest met een Blackberry? Ik heb namelijk een Blackberry en mijn werkgever wilt weten of de interne bluetooth carkit werkt met blackberry of dat er een aparte carkit moet komen.

Posted
Heeft iemand het wel eens getest met een Blackberry? Ik heb namelijk een Blackberry en mijn werkgever wilt weten of de interne bluetooth carkit werkt met blackberry of dat er een aparte carkit moet komen.

Hallo Mike sinds vrijdag in het bezit van een kia Cee`d sw met fullmap navgatie de blackberry werkt perfect hierop.

Raymond