wichard Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Vandaag zag ik tot mij verbazing dat de chromen strip in de achterklep van mijn 5 maanden oude sportage volledig geoxideerd is! Deze week maar eens contact opnemen met de dealer om een beroep te doen op de garantie! Auto is tijdens de pekelperiode bijna elke week gewassen en kan het mijn inziens daar niet aan liggen! ik heb trouwens zakelijk ook nog een Tucson van een klein jaartje oud welke haast nooit gewassen wordt en zie de oxidatie daar niet op de chroomstrip. Quote
Smart Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Ik heb ruim 3 jaar een Tucson gereden, maar heb dat ook nooit meegemaakt. Mag ook niet gebeuren ondanks de pekel. Quote
bigwade Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Vandaag zag ik tot mij verbazing dat de chromen strip in de achterklep van mijn 5 maanden oude sportage volledig geoxideerd is! Deze week maar eens contact opnemen met de dealer om een beroep te doen op de garantie! Auto is tijdens de pekelperiode bijna elke week gewassen en kan het mijn inziens daar niet aan liggen! ik heb trouwens zakelijk ook nog een Tucson van een klein jaartje oud welke haast nooit gewassen wordt en zie de oxidatie daar niet op de chroomstrip. Is dat zo'n plakstrip onderaan je klep..... ? (extra accessoire) Die heb ik ook, niks gezien van oxidatie, kan ook amper want het lijkt me een stukje plastic....... Quote
wichard Posted March 24, 2010 Author Posted March 24, 2010 nee hoor het gaat over de strip in de klep zelf en ziet er niet meer uit! Quote
bigwade Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Plaatje morgen bij daglicht ?? Weten we waar het over gaat Quote
Smart Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 BW, jij hebt toch ook zo'n chromen strip standaard op de achterklep zitten? Oh, wacht even jij wast nooit je auto, dus die zie je nooit......! Quote
Guest Jantje Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 BW, jij hebt toch ook zo'n chromen strip standaard op de achterklep zitten? Oh, wacht even jij wast nooit je auto, dus die zie je nooit......! mijn auto wordt altijd gewassen.. door de wasstraat of door me vriendin in dr bikini Quote
Guest ceratorijder1 Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Ik herken het.. Afgelopen weekend de auto gewassen en zag tot mijn verbazing roest op de chromen strips op de portieren en licht ingewerkt op de lak. Gelijk te lijf gegaan met poetsmiddelen en voor het oog de oxidatie nog kunnen verwijderen.Ik heb dit bij andere auto's nog nooit meegemaakt en ging toch even twijfelen aan de KIA kwaliteit.... Ook ik heb tijdens de winter maanden regelmatig de auto gewassen met een hogedruk slang in de carwash.Voor een auto van net drie jaar oud had ik dit niet verwacht. Quote
bigwade Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 BW, jij hebt toch ook zo'n chromen strip standaard op de achterklep zitten? Oh, wacht even jij wast nooit je auto, dus die zie je nooit......! Ja dat zeg ik.... Da's een plastic chrome strip.. Wichard bedoelt wat anders denk ik. En reken maar ventje dat dat zwarte hok van mij er regelmatig heel representatief bij staat. Heb niet voor niks een Tango+Carwash om de hoek...... Quote
Smart Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 mijn auto wordt altijd gewassen.. door de wasstraat of door me vriendin in dr bikini Wanneer is er weer een nieuwe voorstelling? Ja dat zeg ik....Da's een plastic chrome strip.. Wichard bedoelt wat anders denk ik. En reken maar ventje dat dat zwarte hok van mij er regelmatig heel representatief bij staat. Heb niet voor niks een Tango+Carwash om de hoek...... Dat zeg ik! Het gaat om de chromen sierstrip in het midden van de achterklep. Ja, washboy jij komt er wel met al die vrije tijd.... Quote
Guest Jantje Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 in de wasstraat? vrijdag me vriendin in dr bikini? dat is prive Quote
Smart Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Ook dat is allemaal prive.. ga maar weer sherlock holmes spelen Sorry hoor, ik begin er niet over. Ik stel alleen maar vragen. Quote
bigwade Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Heren, Heren...... Kan het wat minder ?? Beide "chrome" delen zijn plastic en KUNNEN dus niet oxideren. Misschien hangt er wat koeien residu aan...... Bij mij tadeloos en dus schoon....... Quote
wichard Posted March 25, 2010 Author Posted March 25, 2010 Om wat meer duidelijkheid te geven gaat het over de bovenste strip en zijn we vandaag even langs de garage geweest! Deze gaf aan dat het iid niet normaal was en hebben direct een nieuwe strip besteld. Natuurlijk lag eea zoals verwacht volgens de garage aan het strooizout maar heb zelf moeite dit te geloven. Aangezien ik voor de regio west brabant strooileider ben in de gladheidsperiode met mijn bedrijfs Tucson en deze in die periode bijna geen sop heeft gezien. leg ik toch eerder de schuld bij de kwaliteit van de strip! Deze Tucson en ook mijn vorige heeft nl geen last hiervan. Hopelijk betreft het een incidentje en is na plaatsing van een nieuwe strip alles opgelost. Quote
Venga-Boys Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 Om wat meer duidelijkheid te geven gaat het over de bovenste strip en zijn we vandaag even langs de garage geweest! Deze gaf aan dat het iid niet normaal was en hebben direct een nieuwe strip besteld. Natuurlijk lag eea zoals verwacht volgens de garage aan het strooizout maar heb zelf moeite dit te geloven. Aangezien ik voor de regio west brabant strooileider ben in de gladheidsperiode met mijn bedrijfs Tucson en deze in die periode bijna geen sop heeft gezien. leg ik toch eerder de schuld bij de kwaliteit van de strip! Deze Tucson en ook mijn vorige heeft nl geen last hiervan. Hopelijk betreft het een incidentje en is na plaatsing van een nieuwe strip alles opgelost. Was er deze winter niet ook ergens in Nederland met badzout gestrooid wegens tekorten of andere zoutproducten! Lijkt mij niet zo geweldig voor plastics Quote
Guest Jantje Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 volgens mij is badzout minder agressief dan strooizout. Dan nog zou zo'n strip er tegen moeten kunnen. Helaas konden mijn chroom kentekenplaat houders er niet tegen Quote
wichard Posted March 26, 2010 Author Posted March 26, 2010 zout is zout hoor! dat beetje parfum maakt echt geen verschil! hoogstens ruiken de staten wat lekkerder! Quote
Guest Jantje Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 volgens mij heb je net als met olie toch verschillende soorten zout. Het lijkt mij in ieder geval niet prettig om strooizout over me patat heen te gooien. Quote
Smart Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 volgens mij heb je net als met olie toch verschillende soorten zout. Het lijkt mij in ieder geval niet prettig om strooizout over me patat heen te gooien. Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.....! Quote
Recommended Posts