Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo allemaal,

Ik ben Gstar, 36 jaar, getrouwd en we hebben 2 zoontjes.

Wij hebben voor het eerst een hele nieuwe auto mogen/kunnen uitzoeken. Onze keuze is door verschillende criteria (prijs, uiterlijk, ruimte e.d.) gevallen op de Cee'd sw, we hebben hierbij gekozen voor de se7en business 1.4 uitvoering. Qua motorvermogen doet hij het voor mijn gevoel even goed als mijn vorige, 11 jarige, auto met een 1.6 16v motor.

De uiteindelijke beslissing en bestelling is in week 8 afgerond en we hebben de auto vorige week vrijdag 19 maart al op kunnen halen (wachten duurt altijd te lang :-( ). Nu iets meer dan een week en bijna 900km verder en zou ik het liefst weer in de auto stappen op weer een stukje te gaan rijden :-P en me onderweg vermaken met alle speledingetjes.

Ik volg dit forum nu al een paar weken om te kijken wat me te wachten stond qua eventuele kwaaltjes (zoals je die ongetwijfeld bij iedere merk/auto zult hebben) en hoe ik deze dan zou kunnen oplossen.

het forum zal ik dan ook zeker bijven volgen.

Groeten Gstar

post-2683-1297853069,21_thumb.jpg

post-2683-1297853069,56_thumb.jpg

post-2683-1297853069,99_thumb.jpg

post-2683-1297853070,34_thumb.jpg

post-2683-1297853070,65_thumb.jpg

Edited by gstar
tekst aanpassing/verbetering
Posted

Nice het cee'd logo en het ecodynamics logo laten verwijderen. Zelf heb ik alleen het eco logo laen verwijderen.

Guest GreyGriffin
Posted

Hallo Gstar,

Welkom op de clubsite van Kia en gefeliciteerd met je fraaie Cee'd SW. Ik geloof niet dat je veel kwalen met deze auto op de site zult kunnen vinden, want die zijn er simpelweg niet! Veel plezierige en veilige kilometers toegwenst en ik heb het vermoeden dat je vandaag vast wel even achter het stuur zult kruipen. Want hier bij mij (Midden-Nederland) schijnt op het ogenblik de zon.

Vriendelijke groet van

GreyGriffin

Posted

Inderdaad een hartelijk welkom...

Zoals GG al zie zal je niets negatiefs over de cee'd SW vinden. Misschien kleine dingetjes als het vervangen van een spiegel door een doorgebrande motor bij mij of kleine kraakjes, maar verder niets.

Je zult inderdaad veel plezier hebben aan de SW. Ik geniet iedere dag van deze wagen.

Posted

Hoi,

Ik geniet zeker van het rijden en ben nog steed bezig met het ontdekken van alle mogelijkheden van de speledingetjes. Met die vieze regen van afgelopen week is hij alleen al wel weer aan een was beurtje toe :-)

De auto is alleen minder zuinig dan ik verwacht had op basis van de gemiddelde cijfers. Ik rij elke dag van huis naar mijn werk en terug en heb dan te maken met stadsverkeer, 80km weg (op de cruisecontrol) en een deel snelweg (gewoon netjes +/- 120 als het verkeer dit al toelaat). Ik ben ook geen stoplicht racer maar probeer echt een beetje op te letten en te anticiperen om zuinig te rijden. zelfs het isg systeem probeer ik te gebruiken als ik wat stil moet staan. maar heb nu met +/- 1100km gereden in 12 dagen een verbruik van 1 op 13,28.... Dit vind ik niet echt zuinig. De gemiddelde opgave is +/- 1 op 17,5 dan had ik toch minstens een verbruik van 1 op 15 verwacht.....of zijn dit dan toch de normale verbruikscijfers

Grtz. Gstar

Posted
zelfs het isg systeem probeer ik te gebruiken als ik wat stil moet staan. maar heb nu met +/- 1100km gereden in 12 dagen een verbruik van 1 op 13,28.... Dit vind ik niet echt zuinig. De gemiddelde opgave is +/- 1 op 17,5 dan had ik toch minstens een verbruik van 1 op 15 verwacht.....of zijn dit dan toch de normale verbruikscijfers

Grtz. Gstar

Denk dat de cijfers wel normaal zijn bij je kmstand. Zelf heb ik er nu 2300 op staan en hij verbruikt nu ca 1 op 14,2. Men zegt dat het optimale verbruik pas begint (afhankelijk van je rechtervoet) rond de 10.000 km. Deze motor zou dan optimaal werken.

En inderdaad de black pearl moet je eigenlijk 1x per week wassen. Je ziet er alles op. Maar ja, zwart blijft een vette kleur.

Posted

Moet ik maar een beetje kilometers gaan maken dus, dan rijd ik eerder zuiniger :mrgreen: want dat is dan weer beter voor het milieu :wink:

Zwart is zeker (voor ons althans) de mooiste kleur voor een auto, dit is dan ook het enige waar we niet over hoefde na te denken. De kleur stond vast, we moesten alleen nog een auto uitkiezen :-D

Grtz. Gstar

Posted

Beste Gstar,

Welkom op dit forum en gefeliciteerd met je nieuwe auto. Morgen mogen we zelf onze nieuwe cee'd sw x-ecutive 1.6 ophalen. We hebben bijna 6 weken gewacht en ja wachten duurt lang. Wat me zo aan je auto opvalt is dat je geen lichtmetalen velgen hebt. Deze zijn toch standaard bij de Se7en uitvoering? Die ecobadge eraf, echt super. Ik zal straks ff mijn dealer bellen of ze dit bij ons ook nog kunnen regelen.

Posted

Wij hebben de se7en business in plaats van lichtmetaal velgen heeft deze climate control. Dit is een keuze maar wij hebben dit liever dan de velgen, deze kunnen eventueel achteraf nog geplaats worden.

Veel plezier morgen met het ophalen van jullie nieuwe auto.

Grtz. Gstar