Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
:? Wie heeft er nog meer last van banden slijtage? Zag zaterdag dat mijn voorbanden aan de binnenkant ook veel meer zijn afgesleten dan de buitenkant. Las net in het dagboek van Andr? dat die er ook last van heeft! Zou het een Sorento kwaal zijn, of hebben we een paar slecht afgestelde auto's!
Geplaatst

Rijdt al 58.000 KM op dezelfde banden, vorige week eerste lekke band. Daarom een nieuwe band, maar ik heb nog nooit zo lang op een set banden gereden. Zel wel komen door 4x4 hebben alle banden iets slijtage.

Rijdt trouwens op de Hankooks, geen enkel probleem met die banden, rijden prima.

Dealer heeft alleen een van de voorbanden vervangen door een Kuhmo. Dat is een beetje dom want je mag in Duitsland bijvoorbeeld niet rijden met 2 verschillende soorten banden op 1 as. Dus volgende week gaat die Kuhmo er weer vanaf en gaat er weer een Hankook om.

Groeten Paul

Geplaatst

Morgen wordt de auto uitgelijnd. Ik zal eens vragen wat de oorzaak is. Meestal is het door het raken van een stoep of komt het door het terreinrijden, waardoor de instelling wat af kan wijken. Ook wel gehoord dat hij vanaf fabriek slecht staat afgesteld.

In ieder geval ligt het niet aan de banden of je nu Michelin of Hankook rijdt.

Het uitlijnen wordt morgen met zeer moderne apparatuur gedaan in Ridderkerk. Ik ben benieuwd.

• 1 jaar later...
Geplaatst
Morgen wordt de auto uitgelijnd. Ik zal eens vragen wat de oorzaak is. Meestal is het door het raken van een stoep of komt het door het terreinrijden, waardoor de instelling wat af kan wijken. Ook wel gehoord dat hij vanaf fabriek slecht staat afgesteld.

In ieder geval ligt het niet aan de banden of je nu Michelin of Hankook rijdt.

Het uitlijnen wordt morgen met zeer moderne apparatuur gedaan in Ridderkerk. Ik ben benieuwd.

Hoi Andr?,

Zie ook mijn ervaring onder:

http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=353

Zijn ze er bij jou nu achter gekomen wat de oorzaak was? Ben errug nieuwsgierig....

Groet

Geplaatst

Bernard,

De wagen is toen uitgelijnd bij een bedrijf in Ridderkerk. Julian Groenendijk had mij hier op gewezen. Dit bedrijf heeft een spiksplinternieuwe moderne uitlijnwerkbank. Zo zal ik het maar noemen.

Sindsdien geen last meer gehad van slijtage aan de binnenkant. Kwam bij mij destijds ook onverwachts naar voren.

Nu al weer aardig wat kilometers gereden maar nog geen sporen van slijtage tezien en tegenwoordig door het voorval kijk ik nu regelmatig, want toen heb ik ??n band verspeelt.

Geplaatst

Hallo Hans,

Ik kan me niet voorstellen dat dit een Sorento kwaal is. Ik heb nu ruim 101.000 km. gereden met nog steeds de eerste set Hankook banden. Er zit trouwens nog steeds genoeg profiel op voor nog een paar duizend kilometer. De slijtnokjes zijn nog steeds niet in zicht.

Dus het is mogelijk om veel km's te rijden met normale banden onder een sorento...

100000.jpg

Foto van 12 oktober jl. ter hoogte van Amersfoort !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...