Jump to content

Venga 1.4 CVVT afleverprobleem

Bossie

Recommended Posts

Vandaag mijn nieuwe Venga Mocca Brown opgehaald.

In de showroom gekontroleerd eigenlijk alleen rare stickers bij achterdeur, maar schenen tegen steenslag te zijn!! (zie ook foto)

Wat wel opviel was slechte poetsbeurt, stoffig aan binnen en buitenzijde, maar ja.

Thuis gekomen nog eens bekeken in het zonlicht een hoop beschadigingen en punten gevonden:

- kleur achterbumper andere kleur of anders gespoten heel raar

- beschadigingen aan portieren en handgreep

Als ik dit geweten had kan je net zo goed een 2e hands kopen, wat een gezeur.

Maar als je er in rijd vergeet je het snel, want hij rijd wel enorm lekker.

oplossing volgt over het probleem.

post-2590-1297853071,21_thumb.jpg

post-2590-1297853071,7_thumb.jpg

Vervelend dat de aflevering niet gegaan is zoals je had verwacht. Ga ervanuit dat je bij je dealer toch al hierover hebt gesproken en afspraken over hebt gemaakt. Verder ziet de auto er op de foto mooi uit. Toch veel rijplezier gewenst.

Trouwens op mijn cee'd zitten terhoogte van de achterdeuren ook van die "stickers". Dacht eerst dat het een kras was. Wist trouwens niet dat het als bescherming voor steenslag zou dienen.

Beste Venga1

Nee bij Durmi Auto Zwaag.

Ik heb ook een hoop lakschade, 5 puntjes, op een nieuwe auto!

Maar navraag gedaan bij importeur en schade gemeld bij dealer, word nog teruggebeld voor een afspraak.

Edited by Bossie

Hoi Peterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrtje,

De Kia verkoper bij Opgenoort in Arnhem wist mij te vertellen dat er geen WK-acties komen rondom de Venga. Dus geen actiepakketten or what so ever.

Hij was vorige week of de week daarvoor uitgenodigd met meerdere Nederlandse Kia-dealers in Korea. Wel zouden er WK pennen, WK t-shirts, WK petjes e.d. zijn besteld voor het aankomende WK voetbal.

En nu.........?:shock:

Beste Chrones

Hoe bedoel je zo strak?

Ik ben wel geen Chrones, maar de steenslag stikker zit er bij jou heel mooi op, hij heeft heel veel troep er tussen zitten.

Probeer de stikker niet zelf te verwiijderen, op dit forum zijn mensen die het hebben proberen te verwijderen, en die kregen daardoor lakschade.

Hoi Peterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrtje,

De Kia verkoper bij Opgenoort in Arnhem wist mij te vertellen dat er geen WK-acties komen rondom de Venga. Dus geen actiepakketten or what so ever.

Hij was vorige week of de week daarvoor uitgenodigd met meerdere Nederlandse Kia-dealers in Korea. Wel zouden er WK pennen, WK t-shirts, WK petjes e.d. zijn besteld voor het aankomende WK voetbal.

En nu.........?:shock:

Maar Smart, je wil toch helemaal geen actie pakket hebben :roll:

Een mooie pen en een T shirt bij aflevering is veel meer waard als een mooi pakket op de auto!!! :wink:

Nou, heb je daarom zo lang gewacht?

Mag mijn zoon het petje van je krijgen?

Nee echt, Hier gaat KIA mee (WK)scoren

Ik nu op 15 april bij de showroom een afspraak en dan komt de lakexpert van Kia Nederland kijken. We zullen zien.

Maar dit is eigenlijk "bijzaak" het gaat om het rijden.

Na 131 km kan ik eerlijk zeggen dat deze auto rijd als een trein. Ben er nu achter hoe de cruise control werkt en met de verbruikmeter aan kwam ik zelfs op 4,8 ltr/100 km.

Na 131 km kan ik eerlijk zeggen dat deze auto rijd als een trein. Ben er nu achter hoe de cruise control werkt en met de verbruikmeter aan kwam ik zelfs op 4,8 ltr/100 km.

Hou rekening mee dat er 2 standen zijn.

1. huidig verbruik
  2. verbruik van de tank benzine

Als ik rustig rustig rij, goed schakel en rond de 50km/uur rij haal ik makkelijk een verbruik van 3.1l op 100km.

Maar ga ik weer harder rijden , zie ik het verbruik ook weer oplopen.

• 4 weeks later...

Wij hebben de laatste dingen bij dealer afgehandeld, alle beschadigingen zijn hersteld. Op het kleurverschil kregen we geen medewerking.

De uitleg van Kia Nederland is dat het komt door het kunststof, ik blijf het vreeemd vinden. Maar ja de zaak voor de gemoedsrust maar laten zitten.

Een ieder bedankt voor de interesse en wij gaan nu lekker genieten van de auto.

Hoe hebben ze dat dan hersteld? Met een lakstift? Helemaal overgespoten??? Ik heb namelijk op een hele vreemde plek ook lakschade die nooit door mijzelf veroorzaakt kan worden tussen mijn rechter portier voor en het zijscherm rechtsvoor). Eerste steenslag is overigens ook een feit. Op mijn rechter portier achter :(. En dat bij een auto van 1,5 week oud me nog geen 1.000 km op de teller :cry:.

Roberto,

Ik weet hoe het gerepareerd is, de auto werd namelijk naar care gebracht.

De schades zijn verholpen onder garantie en ontzichtbaar.

De schades die er bij jou op zitten, heb je deze op de dag van ophalen gemeld? (anders krijg je discussies met de dealer)

Voor de steenslag is dat inderdaad zeer zuur. Zitten de stikkers (zie mijn detail foto) op de deur en carosserie, indien niet moet je ze hierop aanspreken hoort namelijk bij de garantie.

Succes, mocht je meer willen eten hoor ik het wel.