Jump to content

Kia Venga 1.4 90pk

Familie Heeren

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben in bezit van een zwarte Kia Venga 1.4 exclusive met een 90pk motor en ben er heel tevreden over.

Ik weet dat dit dezelfde motor is die in vorige versies 109pk leverde.

Men zegt dat dit komt door het start/stop systeem dat er nu op zit,

maar Hyundai gebruikt dezelfde motor en ook het start/stop systeem (de blue versie) en hier levert nog steeds 109pk.

Mijn vraag is zijn er nog meer verschillen ?

Groetjes Bas Heeren

Guest Jantje
Hoi,

Ik ben in bezit van een zwarte Kia Venga 1.4 exclusive met een 90pk motor en ben er heel tevreden over.

Ik weet dat dit dezelfde motor is die in vorige versies 109pk leverde.

Men zegt dat dit komt door het start/stop systeem dat er nu op zit,

maar Hyundai gebruikt dezelfde motor en ook het start/stop systeem (de blue versie) en hier levert nog steeds 109pk.

Mijn vraag is zijn er nog meer verschillen ?

Groetjes Bas Heeren

Ik denk dat het vermogens verschil meer te maken heeft me de rest van de emissie eisen. Mijn pro'ceed heeft ook ISG en toch de 109pk 1.4 motor

Het verschil is dat de 109pk versie in de oude cee'd euro 4 is en de nieuwe 90pk versie euro 5. Buiten nederland kun je de cee'd modeljaar 2010 wel nog kopen met 109 ipv 90 pk. Heeft helemaal niks te maken met ISG.

Wij rijden op dit moment (tot onze nieuwe Venga wordt afgeleverd) in een Hyundai I20 met een 1.4 motor 100pk, is tevens de zelfde motor als in de Kia venga 1.4 90pk, zelf denk ik zoals eerder is aangegeven dat het te maken heeft met de euro 4/5 norm.

Zelf merk ik er weinig of geen verschil (eigenlijk niets) van de 10pk verschil tussen die 2 auto's. :wink:

Hoi,

Ik ben weer terug na een aantal dagen weg geweest te zijn, bedankt voor de reacties.

Ik heb deze vraag gestelt omdat ik benieuwd ben of een 1.4 motor makkelijk weer op die "oude" 109pk gebracht kan worden, niet omdat het moet maar als het relatief makkelijk te doen is waarom niet, een 20pk extra (of meer) is altijd leuk.

greetz

Bas Heeren

Hoi,

Ik ben weer terug na een aantal dagen weg geweest te zijn, bedankt voor de reacties.

Ik heb deze vraag gestelt omdat ik benieuwd ben of een 1.4 motor makkelijk weer op die "oude" 109pk gebracht kan worden, niet omdat het moet maar als het relatief makkelijk te doen is waarom niet, een 20pk extra (of meer) is altijd leuk.

greetz

Bas Heeren

Zelf denk ik dat het mogelijk is al dan niet via de dealer (denk eerder van niet), dan zit je nog met je garantie ???????? :confused:, zelf denk ik dat je die dan kwijt bent op dat gedeelte van je tuning (extra pk's) en als er eventueel schade aan het motorblok of aanverwant is en het is mogelijk te verwijten aan de extra pk's (je tuning) die je er in heb gestopt, dan ben je aardig de sigaar :?.

Edited by Woeper
spelling / zin verkeerd geplaatst

• 3 weeks later...
  • 1 year later...