Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoewel ik regelmatig op de startpagina kijk van www.kiaclub.nl is mij geen bericht opgevallen over de notulen.

Op de startpagina staat ook een stukje "Mededelingen" maar hier staat niets over de notulen.

Na de site doorgezocht te hebben blijkt er na het klikken op clubinformatie een subpagina met mededelingen te zijn en daarop de "Notulen".

Aangezien ik hier op het forum meerdere malen heb gevraagd om de notulen had ik hier toch ook wel een berichtje verwacht.

Ik heb zeker wel interesse in hoe het met de club gaat, maar zoals elk redelijk persoon zal begrijpen ga ik niet 2,5 uur in de auto zitten voor een vergadering van 2 uur. Ik ben dan de hele dag kwijt en heb persoonlijk geen belang bij terreinrijden. Naast de KIA-club heb ik ook nog andere bezigheden en daar kan ik dan mijn dag mee vullen.

Ook was er een event bij KIA-Almere dat weekeinde.

Ik mis in de notulen het financiele plaatje zoals dat uitgedeeld is tijdens de vergadering. Is er iemand die mij alsnog die gegevens kan toesturen ?

Terwijl ik de vorige regel tik vraag ik me ook gelijk af waarom de notulen niet per mail verspreid zijn onder de leden.

Dave

Geplaatst

De secretaris was vergeten de notulen door te sturen naar de leden. We hebben toen besloten om hem op de website te zetten. Verdere uiteenzettingen kan ik me niet meer herinneren waarom.

De belangstelling was natuurlijk niet om over naar huis te schrijven met 2 belangstellende leden. Zij hadden recht op de notulen. De andere wilden we informeren via de website. Niet helemaal goed gelukt.

Ik had een berichtje kunnen plaatsen, maar dat heb ik niet gedaan. Gewoon vergeten, omdat ik in mijn eentje niet alle vragen of verzoeken kan onthouden. Daar ik 10 tot 20 e-mails per dag krijg mag ik er misschien ook een aantal vergeten.

Jullie vergeten wel dat jullie lekker achter over kunnen zitten en wachten wat ik weer eens ga doen op de website, het forum, nieuws, de ritten, het Event, enz. Ja, ik hoef het natuurlijk niet te doen, maar dan blijft er weinig over van het geheel. Ik doe het voor mijn plezier en zal best steekjes laten vallen in mijn eentje.

Wij zoeken nog een penningmeester, een secretaris, een algemeen bestuurslid, 3 leden voor de 4wd commissie en 3 leden voor de algemene commissie en misschien in de toekomst ook een voorzitter.

Dus belangstelling en ge?nteresseerd om met veel commentaar om te kunnen gaan, meldt je dan via bestuur@kiaclub.nl.

Geplaatst
Ik had een berichtje kunnen plaatsen, maar dat heb ik niet gedaan. Gewoon vergeten, omdat ik in mijn eentje niet alle vragen of verzoeken kan onthouden. Daar ik 10 tot 20 e-mails per dag krijg mag ik er misschien ook een aantal vergeten.

Jullie vergeten wel dat jullie lekker achter over kunnen zitten en wachten wat ik weer eens ga doen op de website, het forum, nieuws, de ritten, het Event, enz. Ja, ik hoef het natuurlijk niet te doen, maar dan blijft er weinig over van het geheel. Ik doe het voor mijn plezier en zal best steekjes laten vallen in mijn eentje.

Andre,

je bent natuurlijk niet alleen, je hebt ook nog de rest van het bestuur die kan reageren op mijn berichtje van 7 Augustus. En als zij niet reageren dan wel de rest van alle leden die WEL de notulen hadden gevonden op de website.

De positie die je nu inneemt als eenzame voorzitter die alles alleen moet regelen ken ik van andere verenigingen.

Op het moment dat leden niet precies weten wat er door het bestuur allemaal gedaan wordt voor de leden zal het animo onder de leden dalen om iets extra te doen.

Buiten het forum, de website en de ritten lijkt er door het bestuur verder niets uitgevoerd te worden om de club uit te breiden met meer activiteiten en/of leden. (Hierbij valt overigens wel steeds jouw naam op op het forum !!)

Ik heb persoonlijk nog nooit iets gehoord over vergaderingen die er door het bestuur zijn bijgewoond namens de stichting of nieuwsbrieven die gemaakt zijn.

Nooit iets gemerkt over plannen voor bezoeken aan beurzen, tuning en/of techniek bijeenkomsten.

Dit is GEEN persoonlijke aanval op jou, maar een constatering van wat ik zelf opmerk op het forum en de site. Bovenstaande zijn overigens dingen die de stichting zich tot doel heeft gesteld.

Maar nu even genoeg over de notulen, het is helaas niet helemaal gelopen zoals gewenst. Ik heb nu nog wat vragen open staan en als die beantwoord kunnen worden dan kan ik voor mezelf toch nog een idee vormen hoe het met de club gaat en hoe we ervoor staan als club.

Dave

Geplaatst

Ik heb geen zin meer hierop te antwoorden. Als jij er zo over denkt prima.

Gelukkig weet ik dat anderen er anders overdenken.

Geplaatst

Hierbij nog de notulen van de ledenvergadering:

LEDENVERGADERING VAN ZONDAG 23 APRIL 2006

1. Opening

Andr? heet iedereen welkom en legt uit waarom de vergadering in Rotterdam is en niet in Vianen. Voor volgend jaar staat de ledenvergadering gepland in Kia World te Utrecht. Verder wordt het bestuur voorgesteld en de veranderingen die er zijn geweest. Het bestuur betreurd het dat er zo weinig (3) leden aanwezig zijn. Vooral omdat het bestuur graag wil weten wat er onder de leden speelt.

2. Financi?le stand van zaken

De penningmeester is om gezondheidsredenen niet aanwezig. Margreet deelt het financi?le overzicht uit en verteld dat de kascommissie akkoord is. Het samenstellen van een nieuwe kascommissie is niet mogelijk omdat er te weinig leden zijn. Andr? zal aan Twan vragen of hij opnieuw zitting wil nemen in de kascommissie. Het leden aantal is drastisch gezakt met ruim 30 leden.

De penningmeester rijdt geen Kia meer en er zal een nieuwe penningmeester komen per januari 2007. Rob Rehorst gaat het dan overnemen.

3. Evaluatie bijeenkomsten 2005

- Rit Nijmegen is een groot succes geweest en werd gesponsord door Kia Opgenoort.

- Aan de basiscursus terreinrijden hebben 8 auto?s meegedaan.

- Third Dutch Kia Event: de opkomst viel tegen.

- Rit midden Nederland: de opkomst viel tegen, het terreinrijden heeft daardoor niet plaatsgevonden, maar de rit was erg leuk.

- Kia Beachevent heeft ca 20 nieuwe leden opgeleverd.

- Aan de Twentse Picantotoer heeft een enkeling meegedaan.

4. Programma 2006

Er staan nog diverse activiteiten op het programma.

- De rit in Nijmegen was wederom een succes. De opkomst was goed en de rit ging dit keer door Duitsland. Leuke spelletjes weer onderweg en een goede afsluiting in het kartcentrum met prima buffet. Weer gesponsord door Kia Opgenoort.

- Basiscursus terreinrijden in Oss (14 en 21 mei) en in Zeumeren (28 mei)

- Westlandrit, een puzzelrit over verharde wegen op 4 juni (1e pinksterdag)

- Fourth Dutch Kia Event op de Maasvlakte ? Rotterdam op 24 september.

- Drentherit op 5 november georganiseerd door Bernard Stikfort

5. Programma 2007

In 2007 staan de volgende activiteiten op het programma. De exacte data zijn nog niet bekend.

- Brabant rit, start bij een dealer in Breda en gaat over verharde en onverharde wegen. Kan door alle Kia auto?s gereden worden

- Limburg rit, deze rit wordt nog nader uitgewerkt.

- Buitenlandse trip: indien er belangstelling is gaat de club kijken of er mogelijkheden zijn om dit te realiseren. Bijv. naar Frankrijk via een organisatie. Ook ligt er een aanbieding voor een weekend Ardennen.

6. Bestuurs- en commissieleden

Het algemeen bestuur heeft voldoende leden maar voor de diverse commissies worden nog leden gezocht. Echter door de zeer lage opkomst op de ledenvergadering kan dat probleem nu niet opgelost worden. Bert geeft aan dat hij af en toe beschikbaar is maar niet van te voren weet wanneer in verband met zijn werk.

7. Open discussie

- Contributie: Het voorstel is om de contributie te verhogen naar ? 25,- en dan hoeven de leden niet te betalen voor de ritten en niet leden zullen dan de rit volledig moeten betalen. Na enig discussie wordt de contributie voor 2007 vast gelegd op ? 20,-. Het voorstel van Twan om de leden niet opnieuw lid te laten worden, maar aangeven dat je lid bent van de club en dat je weer moet betalen, wordt aangenomen. Wil je geen lid meer blijven dan moet men zich schriftelijk afmelden bij het secretariaat.

- Aantal leden: Om nieuwe leden aan te trekken worden er flyers gemaakt die via Kia Nederland en de regiodealers worden verspreid. Dit vindt iedereen een goed idee en een goede investering. Ook wordt er gedacht aan stickers voor op de kentekenplaten. Dhr de Jong vertelt dat de stickers ? 0,25 per stuk kosten. Hans Bom zag ze voor ? 45,- per 100. Dhr de Jong zal kijken of hij het terug kan vinden op het internet en het dan even mailen

- Nieuwe website: Frank is bezig met een nieuwe website die eenvoudiger in gebruik is waardoor het makkelijker wordt om zaken aan te passen / te veranderen. Ook het navigeren wordt eenvoudiger.

8. Rondvraag

Herman: Er staan schrijffouten op de website bij de sponsors. Andr? zal dit met Frank opnemen.

9. Sluiting

De vergadering wordt om 12.35 uur afgesloten.

Een nieuwsbrief kunnen jullie binnekort verwachten en ligt al klaar om door de secretaris aangevuld te worden.

Geplaatst
Ik heb geen zin meer hierop te antwoorden. Als jij er zo over denkt prima.

Gelukkig weet ik dat anderen er anders overdenken.

Misschien dat mijn bericht niet goed over komt, maar ik wilde er alleen maar mee zeggen dat de niet-bestuursleden (waaronder ikzelf) mogelijk niet weten wat er allemaal door het bestuur gedaan wordt, omdat dat niet in de openheid van het forum gebeurt.

Dit is een mogelijkheid om als bestuur aan te geven dat jullie heel veel voor de club doen, waardoor bij de leden misschien het idee ontstaat om iets meer aanwezig te zijn bij clubbijeenkomsten(vergaderingen,ritten etc) en het bestuur dat zoveel voor ons doet niet te laten zitten.

Het bestuurslid dat op het forum het meeste naar buiten treed als bestuurslid ben jij Andre, dat is een thumbs up en alleen maar positief bedoeld.

Dus nogmaals dit waren GEEN klachten over het bestuur, maar een pluim voor jou en de mogelijkheid voor het bestuur om eens op het forum te vermelden wat er allemaal voor de club gedaan wordt.

Als je dan niet meer respons krijgt voor een vergadering en/of rit dan weet ik het ook niet meer.

Dave

Geplaatst

Hee Dave,

Wellicht geef jezelf nu al aan wat er mis is! :evil:

Geen ondankbaarder werk dan te proberen een club te besturen.

Je ziet zelf op het forum hoe weinig er gereageerd wordt. Het is ontzettend moeilijk om mensen te enthousiasmeren.

Als je ziet hoe lang het geduurd heeft voordat leden zich voor het Fourth Dutch Kia event hebben opgegeven, waardoor het heel spannend was wie en hoeveel er uiteindeljk zouden komen. :?:

Ik weet dat Andree heel druk is geweest met allerlei bedrijven enz. te benaderen om het geheel leuk te maken, maar dat er 2 weken voor aanvang nog geen 10 meldingen waren :!:

Zeker voor het bijwonen van vergaderingen zijn er maar heel weinig mensen te porren, zeker als je al een (drukke) werkdag weg hebt. :?

Wat mij betreft hoef ik geen vergaderingen, als ik ergens mee zit stuur ik de voorzitter wel een mailtje of ik bel hem op :evil:

En ja......dat zal wel niet volgens de regeltjes zijn... nou mijn rug op met de regeltjes. Ik ben lid van een auto-club en niet van een boekhouders-club

Afegelopen weekend was een eerste klas weekend en precies de reden waarvoor ik lid ben! :P

Heerlijk auto gereden, heel goed gegeten en gelachen met de andere leden :lol:

JAN

:twisted::twisted:

Geplaatst
Rio man,

Voordat je commentaar geeft, wel even de reactie van tazteam lezen.

Het staat al een tijdje op de website. Misschien heeft de link te kort op de homepagina gestaan.

Andr?, je bedoelt hier zeker niet Rio man maar Dave.

De opmerking van Rio man doelde volgens mij op de opmerking van Dave.

De opmerking van Dave is namelijk vlijmscherp:

Zijn er soms dingen besproken op de vergadering die de overige leden niet mogen weten ? Dave

Tip voor allen: Woorden in een Forum kunnen messcherp en cynisch zijn, lees altijd goed na voor u plaatst.

Andr?...vergeet de verkeerde gevoelens snel.

Je inspanningen worden door allen gewaardeerd.

Het bestuur en commissies van een landelijke vereniging is nog veel moeilijker compleet te maken en houden dan een plaatselijke club.

En toch hopen wij allen dat deze club blijft.

Geplaatst

Frans,

mijn eerste tekst werd wegens ANTISPAM PROTECTION (?) geweigerd, waarna ik hem opnieuw in moest voeren. (zie ook forum forum)

De eerste tekst was iets minder scherp, maar nog steeds bedoeld om een reactie uit te lokken.

Dit omdat er naar mijn idee nog steeds geen notulen openbaar gemaakt waren.

Ik was dan wel niet bij de vergadering, maar ik ben wel belangstellend.

Zoals eerder aangegeven streep eronder, notulen zijn nu bij mij bekend, wacht alleen nog op het financiele deel van de vergadering en de statuten van de club. Deze staan niet op de site vermeld.

Dave

• 3 weken later...
Geplaatst

Andre,

is het misschien mogelijk om de financiele gegevens hier ook in dit draadje toe te voegen ?

Dan kunnen de leden die interesse hebben in de club zich ook van de informatie op de hoogte brengen.

Mocht je deze informatie niet op het net willen zetten dan zou ik de informatie graag per mail ontvangen als dat zou kunnen.

Alvast bedankt,

Dave

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...