wimtenhoope Posted March 18, 2006 Posted March 18, 2006 Hoi Allemaal! Even voorstellen: Wim en Jos? uit Zoetermeer. ik kijk al een paar weken mee op het forum en nu dan toch het dagboek van de onze Sportage geopend. Op 10 maart 2006 hebben we onze Sportage Adventure bij de dealer van Muijlwijk in Schelluinen (bij Gorinchem) opgehaald. Let wel, 14 dagen na bestellen. We kochten deze auto uit de voorraad die we gespot hebben via de KIA dealer website. Daar bleek precies de auto voorradig te zijn die we wilden hebben. De dealer is een klein familie bedrijf, waar niets te veel leek om ons het gevoel te geven dat zij er voor ons waren in plaats van nummer zoveel die de showroom inwandelde. Goede advisering en vriendelijke benadering. De redenen dat we deze auto wilden: goede caravantrekker, in staat om de combinatie uit drassig of heuvelig terrein te krijgen, een stevige auto om er lang plezier van te hebben, en een goede prijs. Maar bovenal, we waren er gewoon verliefd op vanaf het eerste moment dat we een exemplaar van dichtbij op een camping konden bewonderen. Het enige dat ontbreekt is het reservewiel op de achterdeur. Slaat nergens op maar op grond waarvan maken mensen hun keuzen. Ik wilde geen lange wachttijd dus is na het besluit om te kopen op internet gezocht naar een jonge occasion. Maar die bleken van de specificatie 2005 bijna even duur als een nieuwe. Kom je dan een exemplaar tegen dat helemaal matcht met je eisen, dan is de knoop snel doorgehakt. Dus 25 februari naar Utrecht om bij KIA World een proefrit te maken, (de dealer had geen auto beschikbaar voor een proefrit) en daarna was na succesvol onderhandelen over prijzen accessoires etc. de deal gedaan. De auto (4WD 2.0 CVVT, kleur Black Cherry) werd vervolgens afgeleverd met een LG dubbel DIN radio, (geen disco machine maar verder een prima radio), een trekhaak en spatlappen. En dit is 'm dan. De eerste rit was dus van Gorinchem naar Zoetermeer, wat een heerlijk gevoel zo'n grote zware auto, voorzien van alle luxe. Zondag 12 maart Zoetermeer - Tilburg op en neer met pakweg 100 km/uur op Cruise Control (ook weer zo'n nieuwe luxe) en een beetje angstig over de uitslag op de boordcomputer wat betreft het brandstof verbruik. (Je leest eens wat op dit forum) Maar het resultaat was een verbruik van 9.0 ltr/100km, en dat bij een buitentemperatuur van rond het vriespunt en met een nagelnieuwe machine. Toch een stuk beter dan de meeste verhalen. Als ik wat meer kilometers heb verzameld horen jullie wat ie echt doet. Intussen doet alles het zonder problemen. Hopen dat dat zo blijft. Tot dan houd ik me bezig met het Grote Genieten. Groet, Wim Quote
Tazteam Posted March 18, 2006 Posted March 18, 2006 Hallo Wim en Jose, Dubbel proficiat zou ik zeggen, de Sportage binnen 14 dagen binnen en nu al een dagboek Hij ziet er netjes uit, straks meer foto's ergens op locatie????? Heel veel succes met de auto, en vooral vele veilige kilometers. Groeten uit Breda Philip en Agnes Quote
Hellen Posted March 18, 2006 Posted March 18, 2006 Gefeliciteerd met jullie nieuwe wagen !! Wat een pracht ding vooral de kleur is helemaal goed Fijn dat jullie goed geholpen zijn en zeer snel konden rijden zo hoort het natuurlijk ook. Hoe dan ook heel veel veilige KIAmeters gewenst! Quote
Guest Herman Posted March 18, 2006 Posted March 18, 2006 Proficiat met de nieuwe koets!!!! Ziet er goed uit! Is die dubbel DIN LG de KIA radio met MP3 speler? Quote
Frans Posted March 18, 2006 Posted March 18, 2006 Gefeliciteerd met je nieuwe auto. Zwart is ook erg mooi. Ook meer poetsplezier... Kom je ook naar Nijmegen morgen? Frans Quote
wimtenhoope Posted March 18, 2006 Author Posted March 18, 2006 ja ik weet het zwart is geen kleur voor luie mensen, maar voor dit type auto vind ik dit de juiste kleur. Verder laat ik Nijmegen nog even voor wat het is, ik had al andere afspraken, maar ik volg het wel. Jullie succes dan morgen. MVG Wim Quote
wimtenhoope Posted March 18, 2006 Author Posted March 18, 2006 Herman, Inderdaad Ja Er staat een KIA logo op. Hij speelt mp3 en WMA (niet alle specs) af. Ik heb er nu een CD-RW inzitten en die neemt even tijd om herkend te worden. Kan aan de CD liggen (is een pietsie beschadigd) Hij geeft voor mij een uitstekende weergave, geen dreun die je een straat verderop hoort. Voor mij top. MVG Wim Quote
wimtenhoope Posted May 11, 2006 Author Posted May 11, 2006 Een nieuwe bijdrage voor het dagboek. Ik rijd de Sportage nu 2 maanden en ben intussen een keer bij de dealer terug geweest op zijn uitnodiging. Hij wilde de auto nog even terugzien bij 1500 km om een check te doen op eventuele fouten. De computeruitlezing was vlekkeloos en ook was aan de auto niets op te merken. Bij die gelegenheid werd de verstelbare armsteun gemonteerd en ook de stootrubbers op de flanken. De steun is een must en zou door de fabriek standaard geleverd moeten worden. Nu zit je echt als een vorst achter het stuur. De flankrubbers zijn in Zoetermeer ook haast verplicht aangezien meestal hier in de gemeente vrijwel overal naast elkaar geparkeerd wordt. En dan blijkt dat de breedte van de auto ten opzichte van de toegemeten parkeerplekken toch wel fors uitvalt. Een deur heb je dan zo tegen je auto. En het staat echt chique. De eerste echte grote rit zit erop. Naar Tjechi?, het Reuzengebergte, voor een driedaagse bergtocht. Ons hotel lag aan een onverhard pad waar de 4WD noodzakelijk bleek. Met het grootste gemak en een veilig gevoel neemt de Sportage de hellingen Dit land lijkt geschapen om er met een knappe SUV doorheen te crossen. De reis er naar toe en terug liet zien dat de Sportage een perfecte reiswagen is. Ik moet bij alle discussies over vermeende problemen met de auto afhaken waar het gaat om deelname in de ellende die sommigen weten te noemen. Misschien ben ik niet zoveel ge(ver)wend, maar alles klopt aan deze auto. Brandstof verbruik over 2200 km 9,7 ltr/100km bij een gemiddelde kruissnelheid van 130 km/uur. In de bergen met 4WD ingeschakeld in zijn 1e wordt het verhaal iets anders: dan is 13 ? 15 ltr/100km vlot gemaakt. Maar wat wil je? Over die rit van dik 1000 km deden we 12 uur inclusief koffiestops en na die tijd stapte je bijna even fit uit als je aan de rit begon. De stoelen zijn voor ons perfect in te stellen. De climate control functioneert perfect en is ook eenmaal ingesteld op 19 graden en daarna niet meer aangeraakt. Een (voor ons) bijzondere voorziening is de Air Quality Control. Wanneer je een file vrachtauto?s passeert, zie je aan het lampje op de recirculatieschakelaar dat er een auto tussen zit die aan een onderhoudsbeurt toe is. Ook als je een tunnel inrijdt die niet goed geventileerd is, sluiten de inlaatkleppen voor de buitenlucht direct. Om kort na uitrijden weer open te gaan. En dat allemaal automatisch. Op deze rit heb ik 100% bevestiging dat ik de juiste keuze heb gedaan met deze SUperVehicle. Wordt vervolgt. Wim Quote
4ice Posted May 12, 2006 Posted May 12, 2006 Hoi Wim, Fijn dat alles zo naar je zin is! Volgens mij heb je een prima uitje gehad en ik denk dat er een grote grijns op je gezicht stond toen je over het onverharde pad reed Groeten Sjors Quote
Administrators Jheroen Posted May 12, 2006 Administrators Posted May 12, 2006 Leuk zo'n verhaal over een lange rit m?t foto's! Mooie auto ook, en inderdaad die luchtfiltermogelijkheid is een uitkomst hoor! Ik ben wel een beetje jaloers op je verbruik met een V6 ligt dat nog n?t even anders..... Super hoor! Veel plezier met jullie wagen. Quote
Recommended Posts