Labwerf Posted May 22, 2010 Posted May 22, 2010 Zo nu maak ik even tijd om een berichtje en mijn eerste ervaring met de Kia Venga de delen. Ik heb hem nu een aantal weken (4) en hij is ruim tweeweken eerder geleverd dan de bedoeling van. Op dit forum heb ik aardig wat informatie kunnen lezen en mijn voordeel meegedaan, zo heb ik RVS instaplijsten er op laten monteren, en heb nu spatlappen voor besteld want die heb je vind ik echt nodig. Mijn navigatie heb ik gemonteerd op een clip van Brodit, dit is geweldig, een echte aanrader. Zit niet in de weg en je klikt hem zo vast zonder lijmen, schroeven of wat dan ook. Het enige wat ik jammer vind is dat de kofferbodemplaat flink doorzakt maar daar heb ik een spant voor gemaakt en probleem opgelost. (foto's hier van op het Forum bij NIEUWE VENGA KLEIN PROBLEEMPJE) De Auto rijdt geweldig, tot nu toe werkt alles ook het start en stopsysteem, werkelijk bij elk stoplicht, al zijn deze soms maar een paar honderdmeter uit elkaar. Het enige wat niet lekker gaat is het file rijden, zachtjes in zijn 1 rijden gaat moeizaam stoterd flink, ga met de garage t.z.t. overleggen. Het brandstof verbruik nu na 1350km is 1-14,6, nog niet echt zuinig maar hoop dat dit in de toekomst verder verbeterd, heb trouwens nog niet echt lange afstanden gereden maar dat komt met de vakantie wel. Al met al zijn wij tevreden, en zal nu proberen een paar foto's bij te voegen. Gr Labwerf Quote
Remko .me Posted May 22, 2010 Posted May 22, 2010 (edited) Zo nu maak ik even tijd om een berichtje en mijn eerste ervaring met de Kia Venga de delen. Ik heb hem nu een aantal weken (4) en hij is ruim tweeweken eerder geleverd dan de bedoeling van. Op dit forum heb ik aardig wat informatie kunnen lezen en mijn voordeel meegedaan, zo heb ik RVS instaplijsten er op laten monteren, en heb nu spatlappen voor besteld want die heb je vind ik echt nodig. Mijn navigatie heb ik gemonteerd op een clip van Brodit, dit is geweldig, een echte aanrader. Zit niet in de weg en je klikt hem zo vast zonder lijmen, schroeven of wat dan ook.Het enige wat ik jammer vind is dat de kofferbodemplaat flink doorzakt maar daar heb ik een spant voor gemaakt en probleem opgelost. (foto's hier van op het Forum bij NIEUWE VENGA KLEIN PROBLEEMPJE) De Auto rijdt geweldig, tot nu toe werkt alles ook het start en stopsysteem, werkelijk bij elk stoplicht, al zijn deze soms maar een paar honderdmeter uit elkaar. Het enige wat niet lekker gaat is het file rijden, zachtjes in zijn 1 rijden gaat moeizaam stoterd flink, ga met de garage t.z.t. overleggen. Het brandstof verbruik nu na 1350km is 1-14,6, nog niet echt zuinig maar hoop dat dit in de toekomst verder verbeterd, heb trouwens nog niet echt lange afstanden gereden maar dat komt met de vakantie wel. Al met al zijn wij tevreden, en zal nu proberen een paar foto's bij te voegen. Gr Labwerf Hoi Hoi SUPER SUPER SUPER leuk om te lezen! Bedankt voor het delen, en voor de foto's want ik ben verliefd geworden op je RVS instaplijsten! Zou dit mooi lijken bij blauw denk je???? Vraagje, zitten die rvs onderdelen goed vastgeplakt? Bij mij was het een probleempje, nu wel goed! Hele mooie kleurkeuze!! Edited May 22, 2010 by Chrones Quote
Labwerf Posted May 22, 2010 Author Posted May 22, 2010 Dank voor je compliment Chrones, Ja de RVS instaplijst zit er vlak en strak op gelijmd, en ik denk dat het op jouw kleur ook geweldig zal staan, zoniet dan de kleur van je bankrekening grapje, ze kosten nog alwat, maar ik heb de set voor 100,- euro direct bij de auto besteld. Als je goed kijkt op de foto zie je ook nog een stuk van de mat, hier is nogal wat om te lezen geweest. Deze zijn gewoon goed en mooi. Gr.Labwerf Quote
Remko .me Posted May 22, 2010 Posted May 22, 2010 Dank voor je compliment Chrones,Ja de RVS instaplijst zit er vlak en strak op gelijmd, en ik denk dat het op jouw kleur ook geweldig zal staan, zoniet dan de kleur van je bankrekening grapje, ze kosten nog alwat, maar ik heb de set voor 100,- euro direct bij de auto besteld. Als je goed kijkt op de foto zie je ook nog een stuk van de mat, hier is nogal wat om te lezen geweest. Deze zijn gewoon goed en mooi. Gr.Labwerf Hoi Labwerf, Ja ziet er echt super uit! Ik heb me dealer net gemaild of het voor 150 euro kan... lijkt me een goede prijs voor nakoop, en anders vraag ik Peterrrrr! Ik denk ook dat het goed zal staan op blauw! Wauw leuk joh! En goed te lezen dat je zo blij bent met de auto! Ik heb die matten ook hoor, ik heb nieuwe gekregen, gelukkig! Quote
Labwerf Posted May 22, 2010 Author Posted May 22, 2010 Chones, Ik zou het voor nabestelling van 150,- zeker doen ze zijn gewoon mooi en erg stijl vol. en ja dat zijn de nieuwe matten. Gr. Labwerf Quote
Labwerf Posted May 22, 2010 Author Posted May 22, 2010 Ha Smart, Je heb wel gelijk en er kan natuurlijk wel een kratje of boodschappen zonder problemen op de bodemplaat, maar ik belast hem wel iets meer dan alleen maar een kratje. Ik neem het zekere voor het onzekere, en plaats dan de mulitplex steun. Alleen de vouwkano weegt al 42kg. en dan de camping spullen zoals tent e.d. loopt het gewicht aardig op. vandaar mijn extra steun. Gr. Labwerf Quote
cvsw123 Posted May 22, 2010 Posted May 22, 2010 Hoe heb je de voeding voor de navigon geregeld? Quote
Labwerf Posted May 22, 2010 Author Posted May 22, 2010 Goede avond, Voor de voeding gebruik ik de standaard kabel, deze gaat naar de aansteker-aansluiting. De kabel loopt dan over de stuurkolom en zit totaal niet in de weg. Je kan natuurlijk ook de kabel permanent wegwerken via de (linker) zijkant naar de zekeringen kast. Gr.Labwerf Quote
Venga1 Posted May 22, 2010 Posted May 22, 2010 Hoe heb je de voeding voor de navigon geregeld? Ja hier ben ik ook zeer benieuwd naar. Zou je trouwens een foto van je0 achter instaplijst willen maken? Ziet er super uit! De kofferbak vloer is inderdaad een slap plaatje, daarom heb ik het altijd beneden aan staan. Ik heb er een kofferbak mat voor gekocht. Volgens mij is deze niet via KIA te verkrijgen, maar daar kan ik me in vergissen. Nu blijft tenminste alle losse delen in de mat liggen en verdwijnen niet En zand ed ook Ik plaats het wel even bij de Venga accessoires topic van Chrones Quote
Labwerf Posted May 23, 2010 Author Posted May 23, 2010 Beste Venga 1, Foto's zoals u wenst, ik heb ze even vanmorgen snel genomen en ook even een paar van het interieur.(Bruin mooi he) de achter instaplijst is zoals je ziet geheel vlak en zonder naam, mooi strak. Gr. Labwerf Quote
Remko .me Posted May 23, 2010 Posted May 23, 2010 Hoi Labwerf, Zeer nette afwerking die RVS instaplijsten, ook achter! Leuk interieur, net wat anders en erg sjiek! Mooi! Ik heb nog geen antwoord gekregen van mijn dealer over de RVS instaplijsten, maar je hebt me wel overtuigd dat deze erg mooi zijn en een toevoeging zijn. Naast het mooi zijn, wat voor voordelen zitten er volgens jou nog meer aan? Ik dacht bescherming, etc. Quote
Labwerf Posted May 23, 2010 Author Posted May 23, 2010 Chrones, Ik denk voor het grootste deel dat ze mooi zijn, beschermen ja, mits je er natuurlijk op stapt en niet er naast, ik heb gemerkt dat er ook bij mij in de directe omgeving nog altijd lomperts zijn die er met de groote .... en precies naast stappen of stoten. Gr Labwerf Quote
Remko .me Posted May 23, 2010 Posted May 23, 2010 Chrones,Ik denk voor het grootste deel dat ze mooi zijn, beschermen ja, mits je er natuurlijk op stapt en niet er naast, ik heb gemerkt dat er ook bij mij in de directe omgeving nog altijd lomperts zijn die er met de groote .... en precies naast stappen of stoten. Gr Labwerf Haha, ja erg is dat he! Ik erger me ook altijd aan die dames met van die tassen die instappen en dan BATS zo tegen je auto of dashboard... ik word dan altijd boos! Maar inderdaad, bescherming minimaal voor het mooie top! Quote
Guest Pombal12 Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Prachtig wagen Labwerf! Goeie smaak....haha, ik heb immers dezelfde kleur en velgen Maar uhhh, is het een X-ecutive uitvoering? Heeft 'ie dan geen 'piano black' paneeltjes op het dashboard of is dat weer anders i.c.m. het bruine interieur? A.d.h.v. de foto's kan ik niet goed opmaken hoe het bruine halflederen interieur er uit ziet. Ik zou zweren dat het zwart is, of is het heel donkerbruin? (en ik heb toch Quote
Venga1 Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Beste Venga 1,Foto's zoals u wenst, ik heb ze even vanmorgen snel genomen en ook even een paar van het interieur.(Bruin mooi he) de achter instaplijst is zoals je ziet geheel vlak en zonder naam, mooi strak. Gr. Labwerf Dank je welheb jij witte panelen? Quote
Labwerf Posted May 25, 2010 Author Posted May 25, 2010 Prachtig wagen Labwerf! Goeie smaak....haha, ik heb immers dezelfde kleur en velgen Maar uhhh, is het een X-ecutive uitvoering? Heeft 'ie dan geen 'piano black' paneeltjes op het dashboard of is dat weer anders i.c.m. het bruine interieur? A.d.h.v. de foto's kan ik niet goed opmaken hoe het bruine halflederen interieur er uit ziet. Ik zou zweren dat het zwart is, of is het heel donkerbruin? (en ik heb toch Quote
Remko .me Posted June 26, 2010 Posted June 26, 2010 Ik heb net zoals jou ook de Brodit Proclip besteld voor mijn Venga.. ben benieuwd.. Quote
Labwerf Posted June 26, 2010 Author Posted June 26, 2010 Ik heb net zoals jou ook de Brodit Proclip besteld voor mijn Venga..ben benieuwd.. Ha Chrones, De clip heb ik nu een aantal weken ingebruik en werkt geweldig, je kunt de clip heel eenvoudig op elke plaats, of hoogte, vast klikken. Mijn navigatie is van Navigon en laat deze er van bovenaf in glijden. Super eenvoudig en gemakkelijk in gebruik en echt een aanrader. Veel plezier met je bestelde clip. Groeten, Labwerf Quote
Remko .me Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Ha Chrones,De clip heb ik nu een aantal weken ingebruik en werkt geweldig, je kunt de clip heel eenvoudig op elke plaats, of hoogte, vast klikken. Mijn navigatie is van Navigon en laat deze er van bovenaf in glijden. Super eenvoudig en gemakkelijk in gebruik en echt een aanrader. Veel plezier met je bestelde clip. Groeten, Labwerf ik zou zo graag standaard stroom daar naartoe willen zetten. Nu is het rot als je stroom nodig bent dat je nog steeds je kabels hier naartoe moet doen. Quote
Guest Jantje Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 er is je dan in andere topics ook pas 10x verteld hoe je dat kan doen he chrones Quote
Remko .me Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 Nou, wij hebben gekeken.. (mijn pa en ik) maar wij kunnen nergens vinden waar we de kast kunnen openen... die hele klep moet dan los.... (stuk) Quote
picanto3 Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 Bij Coolblue heb ik de Tetrax-carholder gekocht. Die is superklein en bevalt erg goed in combinatie met mijn Nokia E71. Zie hier: [/url]http://www.smartphoneshop.nl/product/95579/54969/5090/category-4965-smartphones/tetrax-fix-universal-neodymium-car-holder.html Prijs: vanaf Quote
Venga1 Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 er is je dan in andere topics ook pas 10x verteld hoe je dat kan doen he chrones Gezellig antwoord, maar waarom laat je dan niet even zien waar dat staat? Dat zou enorm helpen, hoef ik ook niet te zoeken . Ik zit er toch hard over na te denken om van de hele navigatie systemen af te stappen, en gewoon een Nokia telefoon te kopen met Ovi maps erop. Dan heb je gewoon alles in een. Quote
Labwerf Posted June 28, 2010 Author Posted June 28, 2010 Zelf laat ik de stroomkabel over de stuurkolom lopen en dan in de sigarettenaansteker, dit gaat probleem loos kabel zit niet in de weg en je ziet hem bijna niet. Zijn het korte ritten dan gebruik ik helemaal geen kabel (tot 1,5 uur). Wat is dan het probleem met de stroom toevoer?, dat je een paar cm kabel zie? Voor mij is dat echt geen probleem, voor jullie wel! Groeten Labwerf Quote
Recommended Posts