Jump to content

Kia Venga X-ecutive 1.6 CRDi 128pk besteld

Recommended Posts

Posted

De kogel is door de kerk, eigenlijk waren we op zoek naar een Cee'd maar zijn gevallen voor de Venga. Wat een ruimte!

Het wordt de Steel Grey met panorama dak.

We hebben nog getwijfeld voor het navi/pakket, maar de Tomtom bevalt nog goed en dan vonden we het panoramadak toch mooier.

Vandaag besteld, hopelijk wordt hij medio juli geleverd.

Posted

Ten eerste van harte welkom op het gezelligste KIA forum.

Ten tweede van harte met jullie aankoop. Mbt de Venga zul je hier genoeg info kunnen vinden.

Posted

Dank je wel!

Ik heb al voor de aankoop een hoop gelezen op het forum, veel info gevonden die ons tot ons besluit heeft doen komen.:wink:

Posted
De kogel is door de kerk, eigenlijk waren we op zoek naar een Cee'd maar zijn gevallen voor de Venga. Wat een ruimte!

We hebben nog getwijfeld voor het navi/pakket, maar de Tomtom bevalt nog goed en dan vonden we het panoramadak toch mooier.

Dat wordt genieten straks! Vooral van je dak (uit ervaring)

Veel rijplezier als de auto straks geleverd wordt.

Groet,

Peter

Posted

Goede keus en kleur, Na bijna 8000 km zijn wij zeer tevreden met de Venga.

Net gisteren voor de eerste keer de ruitenvloeistof bijgevuld. En dat pas na 8000 km ! :wink:

Posted

Gefeliciteerd met de aanschaf van je Venga, goede keus:mrgreen:

Aankomende zaterdag mag ik hem ophalen! Een Steel Gray Venga met Pano-dak+navi.

Posted
Maar hoe zie je als hij leeg is?

hoe veel liters passen er in?

ik bedoel de ruitenwisser vloeistof

Dat ie leeg is, dat zie je niet... Daar kom je vanzelf achter...

Ik denk dat ik zo

Posted

Heeft de Venga dan geen lampje die aangeeft dat de ruitensproeiervloeistof (bijna) op is? Op de cee'd zit dat lampje wel, dan moet dat ook op de Venga zitten.

• 1 month later...
Posted

Morgen is de dag... ik heb om 10:00 uur de afhaalafspraak staan.

27 mei besteld, 8 juli geleverd = 6 weken levertijd!:yes:

Posted

Alvast gefeliciteerd! Je hoeft vanavond niet naar bed, van slapen komt toch niets.....:mrgreen:

Posted

Zo eerste berichtje als een Venga bezitter..:-)

We hebben hem gisteren opgehaald bij de dealer en zijn gelijk een stukje gaan cruisen8-).

Vandaag hebben we een lange rit gemaakt van Flevoland, Winterswijk, Hengelo en weer terug naar huis... De eerste 500 km zitten er dus op.;)

De eerste meningen over dingen waar ik iets over kan zeggen:

Climate Control werkt vele malen beter dan mijn vorige auto, een Citroen C4.

De Autoradio geeft een prima geluid, de Ipod werkte gelijk, moet alleen nog uitzoeken hoe ik deze het makkelijkst kan bedienen cq door alle nummers heen kan scrollen.

Het panoramisch dak is heerlijk ook al was het vandaag echt te warm om er steeds mee open te rijden.

Het verbruik afgelopen 500 km was volgens de BC 5,5 l/100km. Diesel

Dit met steeds of de airco aan of het dak en de ramen open. Ik ben een rustige rijder die veel op de Cruise Control rijdt.

Zodra ik een aantal malen zelf heb getankt zal ik een grafiekje op internet zetten.. De verbruiken die ik tot nu gezien heb waren op basis van benzine.