GWVelden Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Sinds kort ervaar ik een brommend/trillend geluid aan de achterkant van de auto (voel niets in het stuur), dat sneller wordt naarmate ik sneller rij. Het lijkt wat op resonantie. De eerste keer dat ik het had, dacht ik aan een lekke band en ben dus gestopt op de vluchtstrook, maar niets te zien. Weer weggereden en het was over. Het beroerde is dat het slechts een paar kilometer is en dan weer ophoudt om vervolgens de eerste paar honderd kilometer niet meer terug te keren. Nu kan ik wel naar de dealer gaan, maar het zou wel heel toevallig zijn als ie dan net w Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Limburg Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 tja dat is een lastig geval, want als je bij de dealer komt is het over. Doet de wagen het als hij langer stil heeft gestaan? Ik heb dit een paar jaar geleden ook gehad, maar dan stond mijn wagen de hele week buiten stil. En als ik dan naar huis reed dat trilde hij ook, maar dit was na een per km rijden en wat remmen weer weg. ik weet niet of dit zo iets is wat jij hoort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Vaak zijn resonanties aan de achterkant van de auto terug te voeren naar de ophanging van het uitlaatsysteem. Tenminste, dat heb ik mij laten vertellen. Mogelijk dat daar de oorzaak ligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GWVelden Posted May 29, 2010 Author Share Posted May 29, 2010 tja dat is een lastig geval, want als je bij de dealer komt is het over.Doet de wagen het als hij langer stil heeft gestaan? Ik heb dit een paar jaar geleden ook gehad, maar dan stond mijn wagen de hele week buiten stil. En als ik dan naar huis reed dat trilde hij ook, maar dit was na een per km rijden en wat remmen weer weg. ik weet niet of dit zo iets is wat jij hoort. Nee, de auto staat eigenlijk nooit langer dan hooguit een dag stil. Ik kan alleen nog toevoegen dat ie het pas doet na de banden/velgenwissel van winter naar zomer. Maar vorige zomer probleemloos met dezelfde banden/velgen combo gereden; ze zitten zelfs op dezelfde plek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GWVelden Posted May 29, 2010 Author Share Posted May 29, 2010 Vaak zijn resonanties aan de achterkant van de auto terug te voeren naar de ophanging van het uitlaatsysteem. Tenminste, dat heb ik mij laten vertellen. Mogelijk dat daar de oorzaak ligt. Hoe kom ik daar dan achter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaZeker Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 Is dat niet van de banden? Bij stilstaan komt er een plat kantje aan. Na een paar km rijden is dat weg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 Hoe kom ik daar dan achter? De auto bij de dealer op de brug en kijken of de uitlaat goed vastzit en/of hij nergens tegenaan komt, lijkt mij. Je kunt natuurlijk ook zelf even onder de auto kruipen.......! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OutOfFocus Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 De auto bij de dealer op de brug en kijken of de uitlaat goed vastzit en/of hij nergens tegenaan komt, lijkt mij. Je kunt natuurlijk ook zelf even onder de auto kruipen.......! Corrosie op de rand van de remschijven achter ? Kan al na een dag in vochtig weer of regen ontstaan maar slijt ook weer snel weg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GWVelden Posted May 31, 2010 Author Share Posted May 31, 2010 Ok, thanks voor het advies. Ik ga toch maar even naar de dealer met deze melding. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts