Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hi Ik heb een kia sorento uit 2006 nu heb ik van de week een radio uit de kia sportage ingebouwt, alles det het super!!! Alleen als ik he auto aan doe gaat de radio niet aan , heb begrepen dat de radio dan niet constant onder stroom staat en dat er een draadje omgezet moet worden maar ja welke????? heeft iemand ervaring!!! heb geen boekje bij de radio.

Type radio kia sportage rds mp3

Posted

Het lijkt mij dan dat de voeding van de radio moet worden aangesloten op een zekering die constante voeding heeft. Boekje radio niet nodig, boekje auto wel...

Suc7:-|

Posted
Het lijkt mij dan dat de voeding van de radio moet worden aangesloten op een zekering die constante voeding heeft. Boekje radio niet nodig, boekje auto wel...

Suc7:-|

boekje van de auto heb ik wel maar waar kan ik dat vinden dan en hoe moet het dan

Guest Gerard K
Posted

De meeste radio's een dubbele voeding (1 aan de constante 12v om de zender instellingen vast te houden en 1 aan de schakelende 12v voor de versterker). Daarnaast hebben sommige radio's een dubbele massa aansluiting. Allen het metaal van de radio aan het metaal van de auto is dan niet genoeg. Gaat je radio verlichting wel aan ?

Posted
onthoudt hij de radio zenders wel?

nee de radio zenders onthoud hij ook niet:(iemand in de buurt die mij kan helpen woon in de buurt van arnhem

Posted

Hoi,

Je hebt de radio ingebouwd en aangesloten. Waarmee (hoe) heb je de radio aangesloten. Met de bundel die uit de auto komt of zit er nog een adapter kabel tussen? Meetsal zijn de rode en de gele draad de voedingsdraden. Deze gaan meestal naar een kleine zekeringhouder welke in de kabel opgenomen is.

Maak even wat foto's van de aansluitingen en van de kabel bundel.

De Rode

Posted

Geel is toch de constante plus? Ik sloot deze ook altijd rechtstreeks op de zekeringkast (radio) aan.

Guest Jantje
Posted
nee de radio zenders onthoud hij ook niet:(iemand in de buurt die mij kan helpen woon in de buurt van arnhem

even met een spannings zoeker achter op de stekker meten.. je constante + en geschakelde + zitten verkeerd om.

Ik zit helaas niet in de buurt van arnhem anders had ik het wel opgelost voor je

• 3 weeks later...
Posted

He Dexter had deze probleem ook. Contoleer de zekeringen. Ik zeg bewust zekeringen omdat ik ook altijd dacht dat er maar 1 was. Er zijn er dus 2. S6 ermee misschien zo ook opgelost.