DMvT Posted June 22, 2010 Posted June 22, 2010 Goedenavond allen, Wie had ooit gedacht dat ik nog eens met veel positieve energie zou zitten te wachten op een Kia?! Na een kennismaking met het merk is het me zo enorm meegevallen dat ik de stap gewaagd heb.. Er is reeds een 4 a 5 weken geleden een Pro Cee'd voor me besteld bij een leasemaatschappij . De dealer heeft in eerste instantie aangegeven dat de levertijd zo'n 6 weken zou bedragen, echter blijkt dit nu meer naar de 8 weken te klimmen. Vervelend, maar geen levensbedreigende zaak, dus maak ik me er niet te druk over. Hij zal hopelijk voor mijn zomer vakantie arriveren. In bestelling staat een Pro Cee'd 1.6 ISG Xecutive met de volgende opties: Metaallak ( oil blue ) Comfortpakket 7" navigatie Privacyglass ( achteraf ) Wat betreft die levertijd heb ik inmiddels wel vernomen dat de Pro Cee'd inmiddels niet meer te bestellen is vanwege het 2011 model wat zal gaan komen. De huidige neus vind ik persoonlijk iets aantrekkelijker waardoor ik hier dus een voorkeur voor heb. Sowieso heb ik geen zin om nog enkele maanden op de facelift te wachten.. Het bijzondere is dat iedere bestelde Pro Cee'd reeds een chassisnummer heeft, echter die voor mij nog steeds niet!! Ik begin me dus enigszins zorgen te maken welk model het zou gaan worden. Zoals ik al zei... als ik nog wat maanden moet gaan wachten op het gewijzigde model, ga ik mijn keuze opnieuw afwegen en zou het kunnen betekenen dat het geen Kia meer zal worden. Maar laten we uit gaan van de positieve zijde want ik vind het nog steeds een erg mooie wagen voor het geld! Een vraagje waar ik niet zo snel een antwoord op kon vinden is de volgende: Uit geruchten begreep ik dat het ook mogelijk zou zijn om bepaalde videofiles af te spelen op het fabriekssysteem... Is dit correct? Welke files zijn dat in dat geval? Dat zou namelijk erg stoer zijn!! Verder was ik ook wel geschokt toen ik ontdekte dat deze gloednieuwe navigatie-unit ( van LG begreep ik?! ) vergezeld zou worden van navigatiesoftware uit januari 2009.....?!?! Heren van Kia, dat is inmiddels 1,5 jaar oud!!! Voor de investering van € 1.495 ( of € 1.295 i.c.m. een pretpakket ) mag een klant toch wel degelijk verwachten dat de software up to date is!!! In de randstad, waar de laatste anderhalf jaar ongeveer 40% van het wegennet is aangepakt, is dit alles behalve acceptabel!!! Gegroet, DMvT Quote
Smart Posted June 22, 2010 Posted June 22, 2010 Welkom op het forum! Gefeliciteerd met je mooie aankoop. Je laatste reactie is iets wat ook heel erg leeft op dit forum. Kia biedt mooie navi-/audiosystemen aan met verouderde software. De hardware daarentegen is volgens mij in opdracht van Kia geschreven. Er zijn inderdaad al wat bugs geconstateerd. Het is, vooral voor de Venga-bezitters, belachelijk dat de navigatie nog niet vergezeld gaat van een NL gesproken stem. Voor het geld waarvoor je het systeem koopt, mag je inderdaad verwachten dat het produkt voldoet waarvoor het gemaakt is. Quote
bigwade Posted June 22, 2010 Posted June 22, 2010 Heren van Kia, dat is inmiddels 1,5 jaar oud!!! Voor de investering van Quote
DMvT Posted June 22, 2010 Author Posted June 22, 2010 Dank voor het warme welkom... Even terugkomend op mijn eigen vraagstelling. Kun je inderdaad ook video files afspelen? En zo ja, welke? Gegroet, DMvT Quote
DMvT Posted June 23, 2010 Author Posted June 23, 2010 Er is dus niemand die weet welke mediafiles er worden ondersteunt?? Quote
snackey Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Wat betreft die levertijd heb ik inmiddels wel vernomen dat de Pro Cee'd inmiddels niet meer te bestellen is vanwege het 2011 model wat zal gaan komen. De huidige neus vind ik persoonlijk iets aantrekkelijker waardoor ik hier dus een voorkeur voor heb. Wat is die facelift????? Quote
Recommended Posts