koolmees Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Het valt mij op, dat als ik muziek beluister vanaf USB en ik zet de motor uit de USB-stick blijft doorlopen. Ik dacht eerst, dat dat zou stoppen als ik het portier had afgesloten, maar als ik terugkom zijn er een paar muzieknummers afgespeeld terwijl dus de motor uit stond. Heeft nog iemand deze ervaring en is er wat aan te doen? Quote
Henk.W Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Het valt mij op, dat als ik muziek beluister vanaf USB en ik zet de motor uit de USB-stick blijft doorlopen. Ik dacht eerst, dat dat zou stoppen als ik het portier had afgesloten, maar als ik terugkom zijn er een paar muzieknummers afgespeeld terwijl dus de motor uit stond. Heeft nog iemand deze ervaring en is er wat aan te doen? Dit houd dus in dat je radio stroom blijft trekken ook al staat hij uit, ook via het kontakt. Als je hier niets aan laat doen is als je een tijdje niet rijdt je accu leeg. Je radio moet vervangen worden, dit was bij mijn ceed ook het geval er zijn al tig radio's vervangen met deze kwaal. Quote
Richard Limburg Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Dit houd dus in dat je radio stroom blijft trekken ook al staat hij uit, ook via het kontakt.Als je hier niets aan laat doen is als je een tijdje niet rijdt je accu leeg. Je radio moet vervangen worden, dit was bij mijn ceed ook het geval er zijn al tig radio's vervangen met deze kwaal. Ik heb dit ook gehad, dat ik mijn usb stick in het slot had gedaan toen de radio niet aan was en toen we gingen begon hij ook ergens in een nummer te spelen. Maar als de radio echt zoveel trekt dan zou de accu toch echt plat moeten zijn als hij een kleine 10 stil heeft gestaan? Had heb tijdens onze vakantie fijn in een goede parkeer garage op de luchthaven gezet. Maar toen we bij een stoplicht stonden werkte het iSG meteen. Dat wil toch zeggen dat de accu vol genoeg moet zijn toch?? Quote
koolmees Posted June 24, 2010 Author Posted June 24, 2010 Ik heb bij mij het idee, dat die een minuut of tien blijft doorlopen. Quote
Richard Limburg Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 ik weet niet hoelang, het viel me toen op dat hij midden in een nummer begon. Heb er toen verder geen aandacht aan geschonken. Maar ik zal het vandaag of morgen een proberen Quote
rednAS77 Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Gelukkig geen problemen met het systeem. als ik de motor weer start gaat hij gewoon verder waar hij was bij uitzetten auto. Quote
KIASOULAP Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Nou staat er in het minst gelezen boek van Nederland (handleiding) vaak vermeld dat de USB-stick met muziek v Quote
OutOfFocus Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Nou staat er in het minst gelezen boek van Nederland (handleiding) vaak vermeld dat de USB-stick met muziek v Quote
koolmees Posted June 25, 2010 Author Posted June 25, 2010 'piekbelasting' ?? een USB stick krijgt niet meer dan 500 milliampere via je radio. Dat is niet bepaald een belasting voor je accu. Bovendien wordt de stroomtoevoer naar de radio tijdens het starten onderbroken. Zou ook niet echt handig zijn, die USB-stick verwijderen. Dan hoor je dus steeds dezelfde muziek, want hij begint dus elke keer weer het zelfde rijtje af te spelen. Quote
hankpeters Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 'piekbelasting' ?? een USB stick krijgt niet meer dan 500 milliampere via je radio. Dat is niet bepaald een belasting voor je accu. Bovendien wordt de stroomtoevoer naar de radio tijdens het starten onderbroken. het gaat over de piekbelasting van de USB stick. deze kan defect raken als je de motor van je auto start Quote
Venga1 Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 het gaat over de piekbelasting van de USB stick.deze kan defect raken als je de motor van je auto start Ik haal het er echt nooit uit. Bij mij stopt de muziek ook direct als ik de motor afzet. Er blijft ook geen lampje op de usb stick branden. Quote
Richard Limburg Posted June 26, 2010 Posted June 26, 2010 Nou net toen ik boodschappen ben gaan doen de USB stick gebruikt. Extra laten lopen tot een punt dat ik zeker wist dat ken ik terug. En na de boodschappen.... Ja hij ging gewoon verder waar ik gestopt was. Het is me wel eens opgevallen dat wanneer ik de radio aanzet met de knop op de radio en heb dan ook uit zet dat hij ook verbonden blijft met mijn telefoon. Als ik het via de contact sleutel doe heb ik hier geen last van. Dit heb ik met de USB niet geprobeerd Quote
PH-ILS Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Mijn Ceed heeft het probleem gelukkig niet. Maandag had ik de auto vers opgehaald, wat me wel opviel is dat er een megagoed geluid in de installatie zit... stukken beter dan mijn vorige auto (Ford Focus). Quote
koolmees Posted June 30, 2010 Author Posted June 30, 2010 Juich niet te vroeg, want het is bij mij de ene keer wel en de andere keer niet. Quote
Smart Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Bij mij in de Venga klinkt het geluid ook gewoon goed en heeft het daarin de afgelopen weken niet laten afweten. Ik weet niet of er verschil zit in de navi/audio of de standaard audio. Quote
koolmees Posted June 30, 2010 Author Posted June 30, 2010 Bij mij in de Venga klinkt het geluid ook gewoon goed en heeft het daarin de afgelopen weken niet laten afweten. Ik weet niet of er verschil zit in de navi/audio of de standaard audio. Daar gaat dit topic toch helemaal niet over? Quote
Smart Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Oh, ik meende dat jij bedoelde dat de audio het de ene keer beter deed dan de andere keer, maar je refereerde aan de USB-stick. My mistake! Quote
scorpioshuma Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Oh, ik meende dat jij bedoelde dat de audio het de ene keer beter deed dan de andere keer, maar je refereerde aan de USB-stick. My mistake! Zal onze leeftijd wel zijn Smart, ik dacht hetzelfde Quote
Smart Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Zal onze leeftijd wel zijn Smart, ik dacht hetzelfde Oh, ben jij ook net 40 jaar geworden...... Quote
OutOfFocus Posted July 1, 2010 Posted July 1, 2010 het gaat over de piekbelasting van de USB stick.deze kan defect raken als je de motor van je auto start Niet als de stroomtoevoer naar de radio wordt onderbroken. Zoals ik al schreef in het stukje dat je gequote hebt... Quote
koolmees Posted July 1, 2010 Author Posted July 1, 2010 Mijn dealer heeft met Kia contact gehad en die weet geen oplossing..... Wat mij begint op te vallen is, dat ik inmiddels wat vragen en opmerkingen over het radio-/navigatiesysteem heb en dat Kia steevast geen antwoord/oplossing heeft. En als je dan (per email) doorvraagt, dan krijg je geen antwoord meer. Qua auto heb ik geen klagen, hij heeft alleen het verkeerde merk. Quote
koolmees Posted July 9, 2010 Author Posted July 9, 2010 Inmiddels is het zover, dat de USB-stick 80 nummers heeft afgespeeld tussen motor uitzetten en weer aanzetten. Wat moet dat in de winter wel niet gaan worden als de accu het wat zwaarder heeft te verduren? Maar ik heb veel meer klachten over het audio-/navigatiesysteem en ik heb mijn dealer nu maar gevraagd eens bij een gesprek met een Kia-vertegenwoordiger aanwezig te mogen zijn. Want ik begin het consument-onvriendelijke gedoe van Kia inmiddels behoorlijk zat te worden. Het is zo jammer, qua auto uitstekend, maar juist door de extra's een auto waar je je wild aan loopt te ergeren. Quote
Marc36 Posted July 10, 2010 Posted July 10, 2010 Heb je ook al eens een andere USB-stick geprobeerd. Wellicht verhelpt dat het euvel. Ik zou in de winter de stick eruit halen. Quote
koolmees Posted July 10, 2010 Author Posted July 10, 2010 Heb je ook al eens een andere USB-stick geprobeerd. Wellicht verhelpt dat het euvel.Ik zou in de winter de stick eruit halen. Ik heb inderdaad ook andere sticks geprobeerd. In de winter kan ik natuurlijk de stick eruit halen, dat kan nu ook. Maar zo behoort het nu eenmaal niet te functioneren. Quote
Recommended Posts