Jump to content

Colablikje

PGG

Recommended Posts

Ik ben sinds een jaar de eigenaar van een Kia Cee's Sporty Wagon (oude model). Qua comfort en rij-eigenschappen heb ik niks te klagen.

Echter wat ik zwaar vind tegenvallen is de deuk- en krasgevoeligheid van het plaatwerk en de lak.

Iemand hoeft bij wijze van spreken maar te wijzen, of mijn auto heetf weer een kras. Loop je per ongeluk tegen de auto aan, weer een deuk erbij.

Ook de protectiestrips aan de zijkant, zitten volgens mij op een hoogte waarop ze net niet effectief zijn.

Gelukkig heb ik kort gelden middels een tientjesactie van een autodealer waar mijn buurman werkt enkele deuken kunnen verwijderen.

Ik heb echt het gevoel in een colablikje rond te rijden, hetgeen mijn gevoel voor veiligheid niet ten goede komt.

Maar ja, Kia moet toch ergens op bezuinigen om een auto van dit formaat tegen zulke lage prijzen te verkopen.

Ik weet niet of dit verhaal enigszins herkenbaar is?

Wij hebben 2 Kia's, een Pride van 10 jaar oud en een Cee'd van 1 jaar oud. De Pride is idd net een cola blikje, erg slap plaatwerk.

Over de Cee'd kan ik echt niet klagen, vind de carrosserie zelfs erg degelijk (en ik heb flink wat vergelijkingsmateriaal aangezien ik jaren in de autoschadebranche/expertise heb gezeten).

Krasgevoeligheid hebben alle merken last van sinds de invoer van de watergedragen lakken.

En de protectiestrippen aan de zijkant zijn zelfs niet standaard, ik heb er helemaal geen opzitten, dus ja, wel altijd een beetje bang voor parkeerdeukjes. Probeer altijd op de ruimere plaatsen te gaan staan, dat scheelt wel. Mits een beetje voorzichtigheid en zorg voor je auto kun je hem toch wel netjes houden. Even afkloppen, maar de mijne ziet er iig na een ruim een jaar nog bijna als nieuw uit :-)

Ik ben sinds een jaar de eigenaar van een Kia Cee's Sporty Wagon (oude model). Qua comfort en rij-eigenschappen heb ik niks te klagen.

Echter wat ik zwaar vind tegenvallen is de deuk- en krasgevoeligheid van het plaatwerk en de lak.

Iemand hoeft bij wijze van spreken maar te wijzen, of mijn auto heetf weer een kras. Loop je per ongeluk tegen de auto aan, weer een deuk erbij.

Ook de protectiestrips aan de zijkant, zitten volgens mij op een hoogte waarop ze net niet effectief zijn.

Gelukkig heb ik kort gelden middels een tientjesactie van een autodealer waar mijn buurman werkt enkele deuken kunnen verwijderen.

Ik heb echt het gevoel in een colablikje rond te rijden, hetgeen mijn gevoel voor veiligheid niet ten goede komt.

Maar ja, Kia moet toch ergens op bezuinigen om een auto van dit formaat tegen zulke lage prijzen te verkopen.

Ik weet niet of dit verhaal enigszins herkenbaar is?

Is je Cee'd ook behandeld met Waxoyl ?

Ik zelf vindt de lak van de Cee'd stukken beter dan die van b.v. Peugeot (307).

Ik rij nu een iets meer dan een jaar ermee en heb vrijwel geen steenslag en geen krassen in de lak.

Hij is behandeld met Waxoyl en daardoor ook makkelijk schoon te maken.