Angel Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Hallo, Ben net fris op dit forum en al een vraag. We rijden een RioIII uit 2006 op LPG G3. Heerlijke auto, erg tevreden. 82000km. Heb een vraagje naar aanleiding van de bougies die er in de handel zijn voor LPG. Is dit echt een aanrader om deze (duurder) aan te schaffen? Wordt de verbranding en daarbij de prestatie en levenduur beter? Ben benieuwd! Bvd voor jullie reactie Quote
Smart Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Hallo Angel, welkom op het forum! Stel je eerst even voor in een eigen voorsteltopic (zie forum), wel zo netjes. Quote
bigwade Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Ik ga mee met Smart w.b voorstellen. En nee, ga ECHT NIET bezuinigen op bougies met LPG Quote
Guest Jantje Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 ja ik zou nu een paar 10tjes besparen op de bougies dan kan je binnen no time het 10 voudige uitgeven aan het reviseren van gesmolten zuigers etc. Als je lang wil doen met je auto moet je echt het gepaste onderhoud en onderdelen gebruiken, elke cent die je bespaard op onderhouds kosten krijg je later dubbel en dwars opnieuw voor je mik. Quote
hankpeters Posted July 1, 2010 Posted July 1, 2010 vraagje hoe kunnen bougies invloed hebben op het wel of niet smelten van een zuiger. dacht toch echt dat ze aleen maar een vonk veroorzaakte waardoor de brandstof ontploft. wel ben ik van mening dat je beter geen goedkope rotzooi moet kopen. goedkoop is duurkoop de goedkopere slijten eerder waardoor de vonk niet optimaal is en dus je ontbranding ook niet. waardoor er eerder roet aanslag kan ontstaan in je cilinders en waardoor je motor eerder slijt. Quote
Recommended Posts