Ga naar inhoud

Buren, het moet niet gekker worden!


Gast CeedDriver

Aanbevolen Berichten

Gast CeedDriver

Sorry maar ik moet dit toch even kwijt, stond ongelofelijk te koken toen ik afgelopen avond mijn nieuwe Venga stond te wassen voor de deur. Ik zal beginnen bij het begin, vertel mij dan maar of ik me aan stel of dat de buurvrouw last heeft van de warmte :?

Ik stond afgelopen avond voor de tweede keer deze week mijn auto te wassen. Wij hebben hier van die heerlijke bomen staan waar van die plak rommel uit komt. Mijn hele auto zat onder die plak rommel en over de plak rommel lag een dikke laag stof van het warme en droge weer.

Komt mijn buurvrouw de straat in lopen en hoor ik achter me ''Jezus sta je nu al weer die auto te wassen?'' (sorry voor het taalgebruik maar gebruik haar eigen woorden zodat jullie een goed beeld van het verhaal krijgen). Ik dacht toen....uhuuuu hoor ik het nu goed? en zij toen '' ja hij zit vol met van die plak troep van die bomen en onder het zand/stof dus was ik hem even snel''. Krijg ik te horen '' nou sorry hoor maar vind je dat niet wat overdreven om hem nu al weer te wassen, dan zal je wel echt teveel tijd over hebben. Ik geloof dat ik toen wat last van de warmte kreeg ;) Ik bleef zo netjes mogelijk en zij toen ''nee vind ik niet, ik ben erg zuinig op mijn spullen want ik heb er lang voor moeten sparen en werken'' Toen kreeg ik te horen '' tja als je ''s nachts werkt heb je overdag natuurlijk tijd zat over'' Waar dit op sloeg weet ik niet maar zij toen '' nou nee hoor ik kom om 2:30 mijn bed uit en kom rond 12:00 uur thuis en dan duik ik mijn bed in om te slapen zodat ik er ''s avonds ook nog even voor mijn vrouw en zoontje kan wezen. Ik kreeg toen alleen maar te horen ''mwaaaaaaa dat zal wel mee vallen'' mevrouw bepaald dus wel even of het nodig is of ik een paar uurtjes ga slapen zodat mijn vrouw en mijn zoontje in de avond ook nog wat aan mij hebben. Het ''gesprek'' ging zo nog even over en weer en toen kreeg ik weer het zelfde te horen ''ik vind het erg overdreven dat je hem nu al weer staat te wassen. Ik zij toen ''luister buurvrouw, ik zeg toch ook niet dat jou TWEE motoren hier in de straat te veel van het goede zijn en erg overdreven? Ik zeg toch ook niet, waarom heeft de buurman een scooter, een motor en een auto, dat is wel erg overdreven? Wat kan mij het nou schelen wat een ander doet of heeft, ik gun het iedereen! En ik zeg toch ook niet tegen je dat EEN motor voldoende is? Jij vind je motors leuk, dat is jou ding. Ik vind mijn auto leuk en ben er trots op, dat is mijn ding. Zo heeft ieder zijn eigen ding of niet soms?! Toen kreeg ik alleen heel zacht te horen ''uhuuu jaja'' en ze wist niet hoe snel ze naar binnen moest lopen.

Toen ik binnen kwam vond ik dit toch redelijk ver gaan en was ook behoorlijk pissig geworden. Ik heb mij ingehouden maar mijn vrouw kon dat minder :wink:

Ik heb in de loop van de jaren wel meer opmerking gekregen van mensen uit de straat. ''Zo die glimt weer mooi hoor, John die van mij staat daar hoor!......de bekende die je 9 van de 10 keer hoort. Ik maak er meestal dan maar een dolletje van, al heb ik ze al 100000.0000 keer gehoord, maar hier stond ik toch echt stijf van! Ik was mijn auto zo veel en zo vaak als ik dat wil en ben niet van plan om toestemming te gaan vragen bij mijn buren of zij het wel goed vinden dat ik mijn auto even was, of het wel uit komt en of ze zich er misschien aan storen.

Het moet toch niet gekker worden........hebben hier meer mensen last van op het forum, of blijft het bij jullie mestal bij de standaard opmerkingen?

Het is wel een vrouw die al bekend staat om haar ''grote mond'' Maar toen ik over haar motor begon schrok ze wel even terug.....zo kon ze mij niet ;)

In de duurt waar ik woonde voor het huis dat we nu hebben had ik de bijnaam ''Johnny poets'' omdat ik altijd bloedje zuinig was op mijn (toen nog) Nissan Almera van 1996 die er nog uit zag als een showroom auto. Daar kreeg ik wel de standaard grapjes te horen maar deze waren alleen maar leuk bedoeld. Ook moesten ze altijd even komen kijken hoe mooi mijn wagen er nog uit zag.... gewoon een dolletje en leuk dus.

Even voor de duidelijkheid:

Buurvrouw heeft twee motors (Honda en Harly)

Buurman heeft een motor, een scooter en een auto. (Honda, een scooter brommer ding en een renault)

aangepast door CeedDriver
Kleine toevoeging.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, dat heb je toch even heerlijk van je afgeschreven :-)

Zelf woon ik in Utrecht in een nogal GL buurt en elke auto-behandeling wordt daar als overbodig en zelfs als onwenselijk gezien.

Gek genoeg staan de auto's er bijna gestapeld.

Ik heb een prima wasautomaat bij mijn werk om de hoek en doe daar mijn ding. (Nieuwegein)

Toen ik nog Chevy reed (V8 5.7) kreeg ik van alles naar mijn hoofd.

Dat ik op LPG (=afval) reed deed er amper toe.

Van je buren/buurtgenoten kun/moet je het hebben, HAHA!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik herken het een beetje en het kost wat tijd (althans bij mij) maar ik heb het denk ik geleerd. Ik heb een mooi huis en voor de garage in mijn eigen tuin een soort oprit laten maken waar twee auto's kunnen staan. Prima, geen gedoe op de weg en het geeft ruimte. En dan begint het...vanuit een straat die zo'n 100 meter verder ligt parkeert men voor mijn deur al de roestbakken die ze maar hebben en dan op een manier dat ik (of mijn vrouw die daar nog wat meer moeite mee heeft) een keer of wat moeten steken om de oprit te kunnen verlaten. Vriendelijke verzoeken om wat meer ruimte te laten ontaarden in vervelende opmerkingen (ik kwalificeer dat maar als een uitlaatklep van hun jaloezie). Ik heb een paar keer gevraagd aan de politie om er iets aan te doen en ook de gemeente heb ik gevraagd om een oplossing. Men heeft daarvoor geen tijd. Overigens wel om mij op een stukje snelweg van 10 km 2 x te bekeuren omdat ik beide malen de snelheid met wel 2 km (gecorrigeerd !!) had overtreden.....

Ik heb geleerd in het vervolg te zwijgen, het te laten en glimlachend (nou ja ...niet helemaal) het maar over me heen te laten komen. Is beter voor je bloeddruk en je hart. Verder de mensen die je irriteren gewoon negeren. Ze weten niet beter en zijn ofwel geweldige ASO's of dom. Ik mag hopen dat ze dit ook eens lezen, maar vrees dat dat niet gaat gebeuren. Een mooie KIA komt niet voor in hun leven.Het is kennelijk de tijdgeest sprak de oude lul die dit dan ook weer eens van zich afgeschreven heeft. Zulllen we een hier dan maar het "vanzichafschrijftopic" van maken:mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het ook wel een beetje overdreven hoor om je auto 2x per week te wassen..........!;)

Zo, ook even olie op het vuur gegooid!

Ik had verwacht dat die buurvrouw dan ook met argumenten zou komen, zoals het milieu, de heersende droogte of de niet milieuvriendelijke autoshampoo die je gebruikt.

Toevallig werd ik gisteravond ook aangesproken door een buurman iets verderop in de straat, die beweerde dat je zuinig aan moest doen met kostbaar drinkwater. Het waterleidingbedrijf verzocht de mensen vriendelijk om zuinig om te springen met drinkwater, met name gedurende de avonduren tussen 18.00 - 23.00 uur, anders zou de druk wegvallen. Ik stond net mijn tuin voor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nl. een ondergronds netwerk van leidingen met sproeiers aangelegd in de achtertuin. De voortuin doe ik dan met een grote maat tuinslang i.v.m. de beschikbare druk. Ik merkte op dat ik genoeg water tot mijn beschikking had, omdat ik vooral gebruik maak van een grondwaterpomp.

NouNou, jij bent wel een echte milieu terrorist zeg...... :-)

2 auto's voor de deur, tuin voor EN achter nat maken middels een clandestiene grondwaterpomp..

Kan me die reactie van je buurtgenoot goed voorstellen ( nee dus, HAHAHAHA!, zeikers)

Ik geef het je op een briefje dat er vandaag of morgen een ambtenaar voor je deur staat om die grondwaterpomp te komen bekijken en verbaal wordt opgemaakt.

Die lamlul buurtgenoot van je gaat daar namelijk werk van maken.....

"sekers te weten, HAHA!"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je mag bij ons gewoon een grondwaterpomp hebben hoor. De APV zegt daar niets over. Er zijn meerdere vrienden/kennissen die een puntstuk (of pulse) hebben geslagen. In ons vorige huis had ik ook een sproeisysteem met pop-up sproeiers die gevoed werden door grondwater.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je mag bij ons gewoon een grondwaterpomp hebben hoor. De APV zegt daar niets over. Er zijn meerdere vrienden/kennissen die een puntstuk (of pulse) hebben geslagen. In ons vorige huis had ik ook een sproeisysteem met pop-up sproeiers die gevoed werden door grondwater.

Je laat ons natuurlijk wel weten als die ambtenaar is geweest.

Maak je geen zorgen, die lamlul buurman gaat er voor.....HAHA!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je laat ons natuurlijk wel weten als die ambtenaar is geweest.

Maak je geen zorgen, die lamlul buurman gaat er voor.....HAHA!

It's The Achterhoek man

Daar mag alles, ook je eigen bronnetje aanboren

Binnenkort vindt ie olie en zet een priv

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...