anitaa Posted July 16, 2010 Posted July 16, 2010 hallo kialiefhebbers, sinds 2 dagen is mjn kia rio kapot volgens zeggen is er een zuiger? gebroken en dat zou komen door dat er geen nieuwe vloeistoffen ingegaan zouden zijn. maar we hebben de auto keurig netjes (laten)onderhouden. laten keuren, grote beurt en kleine beurt, distributieriem op tijd laten vervangen. maar garage geeft nu niet thuis weet nergens van. ik wil zeker niemand beschuldigen maar had dit niet voorkomen kunnen worden? Nu kijken we tegen de kosten aan van een nieuw motor blok! nu is mijn vraag wie weet er nog een goed motorblok voor kia rio 1.5 ls 16v? heb me uiteraard aangemeld bij div. site's voor onderdelen. groetjes, Quote
riodriver Posted July 17, 2010 Posted July 17, 2010 zuiger gebroken kan ,maar door geen nieuwe vloeistoffen[olie] is bij mij nieuw. wel als er GEEN vloeistof is zou zitten [geen olie druk,vastloper],maar als de rio net een beurt heeft gehad wel bij een kia dealer zit daar garantie op. kijk/vraag wat de kosten zijn voor wat reparatie ,een recente 1.5 zijn er voor onder de 5000 euro,en een complete revisie richting de 1500 euro denk ik. Quote
bigwade Posted July 17, 2010 Posted July 17, 2010 Nu kijken we tegen de kosten aan van een nieuw motor blok! nu is mijn vraag wie weet er nog een goed motorblok voor kia rio 1.5 ls 16v?heb me uiteraard aangemeld bij div. site's voor onderdelen. groetjes, Hallo Anitaa, Welkom hier. Je berichtje staat op het algemene deel van het forum maar zou beter op zijn plek zijn op het Rio deel. (misschien dat Alex (moderator) dit kan wijzigen) Als je raad en daad vraagt is het handig zoveel mogelijk info te geven. Rio: Leeftijd/bouwjaar KM stand in onderhoud bij (dealer/vakgarage/beun) noem man en paard, zijn we dol op. Laatste beurt gehad Bijzonderheden etc. suc6 Quote
Recommended Posts