Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben sinds kort, 2 maand, de bezitter van een Clarus, 1.8 Wagon, G3 uit 2000.

Nu is vanmorgen op de snelweg de distributieriem geknapt.

Wie kan mij helpen met advies of kosten en, of het eventueel nog waard is om de auto te laten maken.

Posted

Met wat meer info zoals km stand e.d is het voor de techneuten wat handiger te reageren.

Mag ik je daarnaast adviseren je gebruikersnaam te wijzigen ?

Anders zit je mailbox straks gevuld met reut......

Suc6

Posted

Ik denk dat de kosten toch flink gaan oplopen. Een distributieriem laten vervangen kost meestal al een euro of 400 bij een wat forsere motor. Dan heb je kans dat je kleppen nog vervangen moeten worden, en met pech zelfs je zuigers. Daar komen dan nog de nodige slangen en ander klein spul bij, en je zal al gauw aan de 1000 euro zitten inclusief arbeidsloon. Nu weet ik niet wat je voor de Clarus betaald hebt, maar je kan al een andere Clarus kopen voor dat bedrag. Dus dan is het even nagaan of het voor jezelf rendabel is om het te investeren, maar dan raad ik je wel aan voorlopig nog een jaar of 10 met de auto te doen. Anders is de auto het inderdaad helaas niet meer waard.

Posted
Misschien niet de reactie die je zoekt, maar kijk hier eens:

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=4917

Is inderdaad ook nog een idee ja. Even laten nakijken of de LPG installatie (want dat zal belangrijk zijn gok ik zo ivm evt veel maandelijkse kilometers??) over te zetten is en je rijd verder in een prima auto, waarvan de distributieriem nog een halve ton mee kan.