Jump to content

Recommended Posts

Posted

Een vraag via de e-mail van een Ceratorijder.

ik heb een probleem met de airco van mijn cerato bouwjaar januari 2006

als mijn airco is ingeschakeld hapert mijn auto ongeacht de snelheid

als je een afstand van bv 100 km aflegt gebeurt dit wel 20-30 keer

kun jij mij hier mee helpen heb je dit vaker gehoord mij is wel opgevallen dat

dit steeds gebeurt als de airco aan en uit gaat het is een handbediende airco.

Weet iemand iets van dit euvel.

Posted

Ik heb dat ook met mijn Shuma II

Hij trekt dan net even teveel stroom voor het systeem.

Als je 's avonds de airco aanzet zul je merken dat je lichten dan ook iets dimmen.

Ik heb wel eens gevraagd of er iets aan te doen is, maar niemand wist er ooit een goede oplossing voor.

Ik heb zelf wel eens aan een capacitator (spelling ?) gedacht, maar dat scheen ook niet een oplossing te zijn.

Misschien dat Philip hier nog een lichtje op kan schijnen als ervaren gebruiker van Capacitators in zijn installs ??

Dave

Guest Herman
Posted

In dat geval iets zwaardere dynamo geen optie? En zwaardere accu en spanningsregelaar natuurlijk.

Posted

Gewoon terug naar de garage.

Want een auto van 2006 met zo'n probleem moet gewoon terug en nagekeken worden.

Er zal wel iets met de dynamo of spanningsregelaar aan de hand zijn, de garage kan deze binnen enkele minuten nameten.

Ik merk zelf ook dat wanneer de airco en de install aan staan, het licht brand immers ook altijd, dan houdt onze Pica ook in, maar dat is heel normaal......................ik trek op sommige momenten meer dan 100 A weg, en dat is net even te veel voor het kleintje, daardoor krijgt dus ook het injectiesysteem te weinig stroom en dat resulteert weer in te weinig brandstof................en dan houdt de motor in, lijkt mij logisch, toch :?:

Philip