Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Beste Sportage rijders,

Heeft iemand ervaring met rijden tijdens heftige regenbuien. Toen ik van de week tijdens een heftige regenbui naar huis reed en thuis aankwam, leek het net of mijn stuurbekrachtiging was uit gevallen. Stuur was heel erg zwaar om in te parkeren . Moet wel vertellen dat ik ook door heftige plassen heb gereden onderweg naar huis. Kan heel gevaarlijk zijn dus vandaar deze forum. Ik hoor het graag en alvast bedankt

Posted

Heb je onder het rijden niks gemerkt dan?

Als bekrachtiging echt uit kan vallen door spatwater dan wordt het tijd voor een terugroepactie, want dat is natuurlijk levensgevaarlijk.

Posted

Als je stuurbekrachtiging uitvalt, merk je dat wel, dan moet je gelijk ,met 2 handen trekken om de bocht door te komen, is gelijk als de rembekrachtiging uitvalt, dan moet je rechtop de pedalen gaan staan om stil te komen.

Gr De Mier

Posted (edited)

Wat zou kunnen zijn is dat de multiriem , die de servopomp aandrijft, wat los staat of erg versleten is, als deze riem dan goed nat wordt zou hij kunnen gaan slippen , en dan kan de pomp niet genoeg druk opbouwen ,met name bij het parkeren moet hij hard werken.

Gr hans D

Edited by HansD
Posted

Jongens ik moet wel zeggen dat het hele grote plassen waren. Heb er nu geen last meer van maar zal zeker de multiriem laten nakijken. Heb gelukkig ook niets geraakt en gevoelt. Verlopig draait alles weer naar behoren. Zal bij de volgende heftige bui een beetje gaan rondrijden en kijken wat het doet. Thx everbody.

Posted

kijk uit met veel water, heel lang geleden , met m'n oude Ford erscort door een grote plas gereden, was er toch een putdekdeksel door de waterdruk weg geschoven.

idd, voorwiel in putgat, grote schrik en grote schade.

Hans D

Posted

Zag van de week op TV nog een Sportage als een bezetene door hoog water rijden. Het water vloog alle kanten op meters ver. Was zeker bang dat ie stil zou vallen :mrgreen:

Posted

Hey KSprtg misschien was ik het :-D , maar ben niet bang dat hij stil valt. Wel was het zo hard aan het regenen dat ik zelf bij de hoogste stand van mijn ruite wissers heel slecht zicht had. En ja dan kom je dan plots in een grote plas die helemaal op je vooruit terecht komt. Wel ff schrikken als je niet op voorbereid bent.

Posted

Dat slippen van de multiriem is waarschijnlijk de oorzaak.

Ik heb vorige week ook hier nog door de buurt gecrossed toen de straten deels onder water stonden. Boeggolf van bijna 2 meter hoog. Maar geen problemen met sturen.