Jump to content

Xenon verlichting Sportage

Xling

Recommended Posts

Ik kan weinig tot geen info vinden in het instructieboekje over xenon verlichting op de Sportage exclusive.

Weet iemand hoeveel K deze verlichting is, 5000/7500/ 8500 etc.

Dit omdat ik het groot- en mistlicht van halogeen wil gaan veranderen in xenonlook halogeen.

http://http://www.xenonlamp.nl/webshop/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=62&Itemid=2&vmcchk=1&Itemid=2

Het is mijn eerste auto met xenon en moet zeggen dat het erg prettig verlicht. Heel wat meer zicht dan met die "gele" halogeen verlichting

De af-fabriek Xenon is meestal 6.000k. het is een mooi helder wit licht. Toch?

6000 K? Nou dan weet ik welke xenon look halogeen ik moet bestellen. (groot-, mistlicht en bochtenverlichting)

Bedankt voor de info :lol:

Volgens mij komt 5000k het meest in de buurt van wit licht binnen het kleurenspectrum. Zelfs 6000k heeft een zweem blauw licht in haar kleurenspectrum, zoals KSprtg inderdaad ook al aangeeft.

Wat zijn eigenlijk die H27 lampen (27 Watt) die in mist- en bochten verlichting zitten?

Googlen op H27 halogeen geeft geen resultaat en alleen op H27 verlichting krijg je te lezen dat dit ook xenon lampen zijn. Maar deze zitten toch niet in mist- en bochtverlichting?

Wie weet wat er wel inzit?

Ik heb zelf gisteren Bi-Xenon H4 besteld voor mij sportage uit 2005.

Deze is voorzien van 6000k.

Zodra ik het van het weekend heb ingebouwd zou ik wel even wat foto's posten.

Tevens zal ik dan kijken naar de mistlampen. In mijn vorige auto (mini) had ik led mistlampen stond heel mooi bij de xenon. Energie zuinig(boeiend) maar wel mooi helder.

Ik heb vanaf het begin 2009 gelijk me lampen eruit geknikkerd en de bi-xenon erin gezet inclusief de stadsverlichting.

@Mwetering : Pilot heeft ook de led verlichting liggen.

Zoals belooft, vandaag had ik ff zin om de auto te wassen met Meguiars zeker ook omdat m'n velgen vies waren.

Maar ik heb gelijk even foto's geschoten van de xenon verlichting op de auto.

Hieronder eerst een foto met alleen de Led stadslichten aan:

IMG_3642.jpg

Hieronder gewoon met de Xenon verlichting aan:

IMG_3641-1.jpg

En van voren met alleen Led stadverlichting aan:

IMG_3643A.jpg

En van voren met de Xenon verlichting aan:

IMG_3644.jpg

Ik ga er vanuit dat ik geen foto's hoeft te plaatsen van de xenon met groot-licht aan.

Groet,

Ursin

Edited by Dutchdragon

Onze Sportage blijkt ook te beschikken over Xenon, niet af fabriek trouwens maar wel erg mooi!!

Alleen nu is er pit met storing, ik ben ff terug geweest naar de garage want er zit garantie op de auto. Die wist niet eens dat er xenon in zat.

Maar hij is niet erg blij want ze zijn erg duur, het blijkt een speciaal systeem te zijn gemaakt voor de Sportage. Het is van Kicks, ingebouwd door een firma in Hoogeveen.

Hij heeft inmiddels een nieuwe besteld, dus maar ff afwachten.

Maar waar kun je die led stadslichten krijgen??

• 1 month later...
Onze Sportage blijkt ook te beschikken over Xenon, niet af fabriek trouwens maar wel erg mooi!!

Alleen nu is er pit met storing, ik ben ff terug geweest naar de garage want er zit garantie op de auto. Die wist niet eens dat er xenon in zat.

Maar hij is niet erg blij want ze zijn erg duur, het blijkt een speciaal systeem te zijn gemaakt voor de Sportage. Het is van Kicks, ingebouwd door een firma in Hoogeveen.

Hij heeft inmiddels een nieuwe besteld, dus maar ff afwachten.

Maar waar kun je die led stadslichten krijgen??

speciaal systeem te zijn gemaakt voor de Sportage whahahahahaha sorry hoor dat ik moet lachen.

Maar dat is de grootste onzin die er is. Kicx is een van de vele Aftermarkted Xenon setjes die tekoop zijn. Kicx is meer bekend met hun audio systemen, Subs, speakers enz., ipv de Universele Xenon kits.

Greetz,

Ursin

Edited by Dutchdragon

weet iemand of er ook deze sets zijn voor de nieuwe sportage? die is namelijk alleen in de duurste uitvoering te krijgen met xenon

Pilot Xenon is zoals Smart al zei een van de betere merken, hou er echt wel rekening mee dat als je auto nieuwer is dan 2006 je wel aan bepaalde voorwaarden moet voldoen.

- Koplampen moeten een speciale codering hebben die aangeeft dat Xenon mogelijk is.

- Koplampsproeiers

- automatische hoogteregeling (niet schakelaar op je dashboard maar 1tje die continu de hoogte regelt!)