Ga naar inhoud

nog een speakers vraagje


*Tineke*

Aanbevolen Berichten

Dinsdag kan ik mijn picanto pas ophalen, maar ik ben wel alvast op zoek naar andere speakers, want die standaard dingen zijn niet veel.

Nu is mijn vraag welke ik het beste kan nemen voor een mooi geluid en toch ook wel wat bass erin. Het liefste heb ik natuurlijk ook zon mooie installatie zoals bij Tazteam (vol bewondering alles gelezen), maar zo handig ben ik nu ook weer niet. Radio inbouwen lukt nog wel en denk dat de speakers omwisselen ook wel moet gaan lukken, maar ben bang dat het veel verder niet zal lukken, hoe graag ik ook wil. Ben en blijf toch een vrouwke :wink:

Weet dat er al wel wat topics zijn geweest over speakers ,maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk, vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

ik heb zelf ook een picanto 2010 gekocht en het eerste wat ik gedaan heb waren de speakers omwisselen.

standaard zitten er 13cm speakers in ik heb deze weten te vervangen voor 16cm 3weg speakers van Fusion. nu klinkt het al aardig hard en een lekkere volle bass ;)

om bij de speakers te komen zal je het gehele deur paneel moeten verwijderen.

gezien van de bestuurders kant:

- 2 schroeven rechts onder en rechts boven bij spiegel

- 1 schroef bij deurhendel

- 1 schroef bij handsvat

als je dit voor elkaar heb dan ben je al een eind opweg :wink:

het kapjes rondom de spiegel kan je met kracht los trekken, deze zit alleen vast geklikt met 3 gele pinnentjes.

volgende stap is om het raam naar beneden te doen (helemaal in de deur).

dan bij het deur paneel onderin zit een soort inkeeping waar je je hand in kan doen hiermee kan je de deurpaneel los trekken zelfde als bij het spiegelkapje met kracht, hierdoor schieten de pinnentjes los.

nu haal je de deur hendel los dit doe je dmv opzij schuiven en vervolgens naar je toe halen.

dan zie je aan de achter kant van de deur hendel een beugel zitten waarmee de deurhendel vast zit deze kan je losklikken en vervolgens heb je de deurhendel los.

nu kan je de deurpaneel los halen door hem iets aan de onderkant naar je toe te halen zo'n 20 a 25cm en hem vervolgens omhoog te halen.

nu komt als goed is het paneel los maar denk eraan in de midden van het paneel zit nog een connector deze is simpel los te klikken. dan pas kan je het hele paneel weg halen.

rechts onderin zit de speaker deze kan je vervangen voor de zelfde maat 13cm of je gaat 1 maat groter een 16cm.

wat ik gedaan heb is de 16cm speaker op de witte malvorm van de ouder speaker geschroeft en vervolgens de speaker gewoon aangesloten.

wel moest ik aan de binnenkant van het paneel een heel stuk plastic weghalen omdat het uitstekende plastic anders tegen de Conus van de speakers aan kwam.

ik hoop dat deed je een beetje op weg helpt.

Ciao

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

Super bedankt voor de uitgebreide beschrijving :-D

Zat al alles door te lezen hoe ik in godsnaam het paneel zou moeten gaan verwijderen, maar nu gaat het me zeker wel lukken.

Ik ga dan ook op zoek naar 16cm speakers. Eerst maar even zoeken naar een leuk setje voor een leuke prijs en gelijk ook nog een afstandsbediening voor de CV.

Als het me gelukt is met de speakers, laat ik het wel weten.

Groetjessss

Tineke

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi allen,

Let wel op bij het inbouwen van CV AB dat er geen deurmotor in de bestuurders kant zit.

de oplossing volgens meeste dealers is dan ook een universele deurmotor plaatsen(2 draads) en deze dan aansturen dmv CV AB module en omdat de huidige CV unit de andere 3 deuren aansturen word dat meteen meegenomen.

ik heb deze vandaag ik gebouwd:

http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/59-centrale-deurvergrendeling-met-afstandsbediening/

was een aardig gedoe al zeg ik het zelf.

de plaats waar de deurmotor moest komen was mij echt een raadsel. en het door trekken van de 2 kabels door de deur heen was ook een aardige klus.

vandaag met 2 man bezig geweest zo'n 7 uur. (beide aardig verstand van zowel electronica als inbouw omgeving)

maar goed het zit erin voor die 25 euries :cool:

Ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites


ow hellup..... dan gaat het toch nog best moeilijk worden dan :?

Als jij al 7 uur bezig bent geweest en dan nog met 2 man.......

Dacht dat er alleen maar 1 kastje ingebouwd moest worden.

Denk dat ik dan toch nog even alles heel goed door moet gaan nemen.

Wilde namelijk wel zo'n klapsleutel en dan zag ik ergens dat je er ook nog iets bij kon doen zodat de ramen ook automatisch sluiten.

En als ik dan toch het deurpaneel eraf moet halen, kan ik alles het beste in 1 keer doen.

Nou, ik ga weer even verder lezen... misschien dat ik nu eindelijk iets ga snappen van die tekeningetjes etc. haha

Ben nooit verder gekomen dan de radio inbouwen.

byebyeee

aangepast door *Tineke*
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...