Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Benzinemeter wel vroeg met waarschuwing.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De benzinemeter is geen item bij Kia NL die heel eel prioriteit heeft.

Het vermoeden bestaat dan ook dat dit exemplarisch voorkomt.

Wanneer de dealer denkt een oplossing te hebben voor het probleem,

dan zijn de kosten onder garantie voor hem. Tenslotte mag je een goed

werkende benzinemeter verwachten. Toch?

Mochten de problemen ná deze modificatie nog aanwezig zijn, dan is

het goed dit wederom te melden op het forum.

Geplaatst

Als ik tank, dan geeft de meter meestal nog aan dat ik 100 km kan rijden, soms nog iets minder.

Als ik dan tank, dan slaat de pomp meestal al af beneden 40 liter tanken, toch druppel ik er nog wel 10 liter bij.

Vandaag heb ik er 52,5 liter ingegooid. Ik denk wel dat hij nu helemaal vol zit.

Ik tank diesel en probeer het met de tankbonntjes een beetje bij te houden. Ik rijd gemiddeld afgelopen jaar 1 op 17, vakanties met de caravan niet meegerekend. (1 op 10)

• 2 maanden later...
Geplaatst

De benzinemeter is geen item bij Kia NL die heel eel prioriteit heeft.

Het vermoeden bestaat dan ook dat dit exemplarisch voorkomt.

Wanneer de dealer denkt een oplossing te hebben voor het probleem,

dan zijn de kosten onder garantie voor hem. Tenslotte mag je een goed

werkende benzinemeter verwachten. Toch?

Mochten de problemen ná deze modificatie nog aanwezig zijn, dan is

het goed dit wederom te melden op het forum.

Hallo Smart,

hierbij een update m.b.t. mijn benzinemeter (lampje komt al bij 36 liter verbruik)

Mijn dealer heeft contact gehad met KIA v.d. Sluis uit Spijkenisse, zie hiervoor de post van 'Fireman' met hetzelfde probleem.

Gewoon de sensor vervangen zou het probleem verhelpen.

Op verzoek heb ik de tank redelijk leeg gereden (in verband met gewicht tank bij vervangen v.d. sensor) en is de sensor vervangen.

Resultaat: Geen.

Bij tanken na de lampsignalering gaat er nog steeds exact 36 liter in de tank.

Heb vervolgens de tank helemaal leeggereden (5 liter jerrycan achterin), en bij de eerste 'stootverschijnselen' van de motor direct de 5 liter erbij gedaan en daarna afgetankt, daar ik redelijk dicht bij een benzinestation was.

Tankinhoud is 48 liter, waar ik volgens de boordcomputer 600 km op kan rijden ( 1 op 12,5 km) hetgeen wel klopt met de praktijk.

KIA Venga automaat 1.6 (2010 , nu ong 15000 gereden), Altijd de clima control aan, altijd de verlichting aan, veel korte ritjes.

Heb dit wel teruggemeld bij m'n dealer, nog geen reactie.

Zelf heb ik besloten om hier maar mee te leven, de boordcomputer is nauwkeurig genoeg om op af te gaan. Technisch gezien is het natuurlijk van de zotte, maar dat is er wel meer als je zo het nieuws volgt anno 2011.

Groet,

Pieter

Geplaatst

Hallo Pieter,

Vervelend dat het probleem nog steeds aanwezig is.

Je mag de dealer natuurlijk aanspreken op het feit dat het probleem nog steeds

aanwezig is en je volledige werking van de benzinemeter verwacht. Dat is nl.

niets teveel gevraagd. De dealer moet maar eens contact leggen met de technische

man bij KMNL in Breukelen.

Wanneer je ermee kunt leven is dat natuurlijk ook prima, je hebt tenslotte nog een

aantal jaren garantie.....mocht je je bedenken!;)

• 1 maand later...
Geplaatst

Normaal niet meer dan 35 liter kunnen tanken, toch nu 2x achter elkaar toch 41 liter erin en dat zonder te persen.

Boordcomputer gaf nog 80 kn aan, dus die 48 liter klop dat ongeveer.

Gr DE Mier

• 5 maanden later...
Geplaatst

Gisteren heeft mijn dealer gebeld, de chef werkplaats was zeer vriendelijk. Nadat ik hem uitgelegd had wat het probleem was kwam hij met diverse oplossingen.

1. Tank eens bij een ander tankstation, bij sommige tankstations staat de druk erg hoog, dus veel tegendruk en dus snel afslaan van de benzine toevoer.

2. Mocht het zo zijn dat ik na het voltanken nog steeds maar 3/4 tank volkrijg moest ik afspraak maken wordt er naar de vlotter gekeken. Mocht dit ook nou al doen maar we gaan eerst nog eens een paar dagen op vakantie daarna tank ik hem nog wel eens vol dan zien we wel.

Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten.

Hans

Inmiddels meer dan 1 jaar later blijven de problemen met tanken. We rijden de tank bijna helemaal leeg en krijgen dan met normaal tanken zo'n 35-39 liter erin. Dan begint het probleem, we kunnen blijven vullen tot soms zelfs wel boven de 50 liter.

Maar dan moet je het niet erg vinden om tot 10 minuten te blijven tanken. Het gaat dus bijna druppel voor druppel.

Blijft ongemakkelijk ondanks dat ik de tank wel vol krijg en dan ca. 550 tot 600 km kan rijden. Dus gemiddeld 1: 12,5.

Ondanks lange ritten niet zuiniger dan 1:12 tot max. 1:13. ISG heeft in dit hele jaar 1x gewerkt daarna ging het lampje aan en dit is nooit meer uitgegaan. Gisteren voor de 1e kleine beurt geweest nog iets nieuws geleerd. Er zit geen zoemer als je het licht vergeet maar als je dan 2x op de sluitknop van de sleutel drukt gaat het licht ook uit!!

Geplaatst
Gisteren voor de 1e kleine beurt geweest nog iets nieuws geleerd. Er zit geen zoemer als je het licht vergeet maar als je dan 2x op de sluitknop van de sleutel drukt gaat het licht ook uit!!

Sterker nog, je hoeft helemaal niets te doen, want de lichten gaan vanzelf uit!

Geplaatst

Sterker nog, je hoeft helemaal niets te doen, want de lichten gaan vanzelf uit!

@Smart,

Da's wel een polyinterpretabele uitspraak hoor. :idea:

(gaan ook uit als de accu leeg is !!)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

De ontvanger van het bericht heeft een Venga Seven en die heeft ook automatische (coming home) verlichting.

Deze gaat na een minuut of zo uit. Deze uitleg vergeten erbij te vermelden, waardoor er inderdaad verschillende

interpretaties mogelijk kunnen zijn.

Bedankt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...