Jump to content

Recommended Posts

Guest Gerard K
Posted

Kan je wel verschil hebben tussen voor en achter. Ik meende begrepen te hebben dat ABS diagonaal iets meet dus links voor / rechts achter en rechts voor / links achter. Maar zeker weet ik het niet.

Wel heb ik eens met een Passat bij het vervangen (door een Quickfitter) van de voorbanden per ongeluk een verkeerde maat gekregen. De auto reed wat schokkerig, en na een 40 km stopte de hele handel op de snelweg. Afgesleept naar de garage. Pon erbij niets kunnen vinden tot een oplettende monteur zag dat voor en achterband niet van gelijke maat waren. Gelijke banden erop en probleem opgelost.

Posted

Bij 4WD kan het beslist niet maar bij 2WD wel.

Ik had op mijn Chevy Van (achterwiel aandrijving) ook dikkere wielen achter.

Het stond wel stoer, maar of dat bij de huidige Sportage zo is weet ik niet.

Da's smaak :wink:

Guest Gerard K
Posted

Ja 4x4 is duidelijk omdat dat met de aandrijving te maken heeft. Volgens mij meten ESP systemen (in mijn vorige reactie stond per ongeluk ABS) continue of de richting waarin de auto gaat wel overeenkomt met de stuuractie (dit gebeurd volgens mij tussen voor - achter, links - rechts, maar ook diagonaal). Gaat de auto een andere kant op dan zou moeten volgens de stuuractie dan gaat de ESP afzonderlijk iedere rem activeren (dus alle vier). Iedere Sportage 2010 komt standaard met ESP dus dit effect werkt ook op een 2wd. Nu was mijn gedachte dat als je voor en achter een andere maat hebt het ESP systeem van de leg zou kunnen raken en te pas en te onpas zou kunnen gaan remmen. Maar ik ben geen techneut.

Posted

En wat voor iets heb je dan in gedachten ?

Ik hou wel van een mooi setje wielen, maar denk persoonlijk dat 20" te groot is ! :shock:

Aan de andere kant kan je pas een goed oordeel vellen als je iets gezien hebt...

Laat maar komen die foto

Posted

Voor hoeft geen probleem te zijn afhankelijk van de gekozen ET-waarde. Achter wordt wat moeilijker. Heb jij je gebit wel goed vastgekit?:wink:

Posted
tegen wie heb je het nou ?

Nee, niet tegen jou Muppet, ik weet dat jij al kukident gebruikt.

Het was meer als grap bedoeld, omdat Powerboot achter wel heel erg brede banden wil monteren.....;)