Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames, heren..

Vandaag weer eens naar de dealer (om de hoek ahw) gereden en de Sportage bekeken, in en out.

Valt op dat de stoelen van het pluspack (half "leer") nogal HARD zijn, daarnaast had ik het idee er niet lekker recht in te zitten w.b. stuurpositie.

Met BigFatPete (BFP) heb ik er een PB contactje over gehad, die had ook zijn twijfels.

Wat is de beleving van de early adopters ?

Laat ons weten..

Geplaatst

Qua comfort vind ik het prima te doen bij korte ritten. Pas bij ritten van 3 uur of langer krijg ik pijn in met name m'n stuitje.. :? Maar ik ben het er mee eens dat het geen topstoelen zijn in de Sportage. Het niet-rechtzitten ervaar ik zelf niet. Zal ik eens op gaan letten.

Geplaatst
. Het niet-rechtzitten ervaar ik zelf niet. Zal ik eens op gaan letten.

Vooral NIET doen..

als je nu lekker zit, op wat harde stoelen, is dat ok

Geplaatst

Los van dit topic, bedacht ik me laatst hoe prettig ik de Sportage eigenlijk vind zitten. Het is natuurlijk wat je gewend bent en wat je eisen zijn. Ik vind hem prima zitten en gewoon recht zoals het hoort.

Geplaatst

Ik weet niet of het wat uit maakt stof of leer maar mijn (leren) stoelen zitten goed..

laatst nog een ritje gemaakt van ruim 3 uur en ook als je wat langer zit zitten ze lekker.. niets mis mee ,en volgens mij staan ze ook niet schuin..

Geplaatst

ben het er helemaal mee eens de stoelen zitten prima alleen jammer dat de passagiers stoel niet in hoogte verstelbaar is ben verder zeer tevreden over mijn wagen heb nu ongeveer 1100 km gereden

Geplaatst

Ik heb ook harde stoelen. Toen ik voor het eerst in de auto zat viel dat erg op. Maar na 30k+ kan ik alleen maar zeggen dat het uitstekend bevalt. Op lange ritten werkt het positief tov van zachte stoelen die ik ook weleens gehad heb.

Dat niet verstelbaar zijn van de bijrijdersstoel is volgens mij een Verre Oosten kenmerk/kwaaltje.

Auto's uit Japan hebben het ook allemaal.

Geplaatst

Ik heb een houten balkje van ongeveer 2x2 cm tussen het stoelframe en

het schuimrubber van het zitvlak geplaatst. Ik weet dat het belachelijk klinkt,

maar de stoel zit wel een stuk beter. Voor mij althans.

Geplaatst

Ik heb de volgende noodgreep toegepast waardoor de stoel betere ondersteun geeft.

1. stoelbekleding voorzijde losklikken.

2. houten blokje 2x2 tussen stoelframe en zitting schuiven.

3. zitting komt dan iets omhoog waardoor je net dat beetje meer ondersteun krijgt.

note: de leren bekleding kun je niet meer vastklikken, maar dat is niet erg

omdat de bekleding voldoende op spanning blijft staan.

Ik weet dat het geen elegante of professionele oplossing is, maar voor de time being zit ik beter.

post-3639-1297853287,87_thumb.jpg

post-3639-1297853287,97_thumb.jpg

post-3639-1297853288,05_thumb.jpg

Geplaatst

Dat niet verstelbaar zijn van de bijrijdersstoel is volgens mij een Verre Oosten kenmerk/kwaaltje.

.

Is dat zo ?

Zou niet zo gauw weten waarom een bijrijders stoel in hoogte verstelbaar zou moeten zijn.

Ken het van geen ander merk dat dat wel zo zou zijn.

Maar dat kan aan mijn beperkte merken kennis liggen.

Geplaatst

Ik weet dat het geen elegante of professionele oplossing is, maar voor de time being zit ik beter.

Ah, dit is dus meer een oplossing ter compensatie van de, voor jou, te korte en vlakke zitting, begrijp ik dat goed ?

Geplaatst

Creatieve oplossing.

Heb vandaag mogen proefrijden maar heb met m'n lange poten die ondersteun niet echt gemist.

Maar dat inzicht komt later begrijp ik, haha!

Geplaatst
Ik heb de volgende noodgreep toegepast waardoor de stoel betere ondersteun geeft.

1. stoelbekleding voorzijde losklikken.

2. houten blokje 2x2 tussen stoelframe en zitting schuiven.

3. zitting komt dan iets omhoog waardoor je net dat beetje meer ondersteun krijgt.

note: de leren bekleding kun je niet meer vastklikken, maar dat is niet erg

omdat de bekleding voldoende op spanning blijft staan.

Door dat je de bekleding los laat krijg je kreukels in je leer

Bij mij was die ook los gegaan en zakte de ziting door van voren,nu allemaal kreukels in het leer.dealer heeft in overleg met Kia de stoelen naar een stoelenmaker gebracht en heeft de bekleding vast geschroeft stoelen zakken niet meer door,dus los laten is geen optie

• 4 maanden later...
Geplaatst

Ik heb de 5000km nu gehad en vind de bestuurdersstoel niet echt prettig.

Ik krijg ook last van mijn rug na langere ritten,

De boosdoener is de vlakke zetel (helaas niet verstelbaar) en de gladde bekleding (campingspul) in het midden van het half "leer".

Je glijd ahw gedurende het rijden wat onderuit.

De SP2 stoel was stukken beter..

Ik ga eens kijken wat er kan..

• 2 weken later...
Geplaatst

Goedenavond,

Ik rijd nu een paar weken in de nieuwe SPortgae 2.0 L benzine en ondanks dat ik een nare rug heb, heb ik nog geen last van mijn rug gehad in deze stoelen en geloof mij, dat zegt wel e.e.a. Ik heb wel de lendesteun volledig in gebruik.

Groet Wout

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik gebruik mijn auto als werk hok en rij er doorgaans alleen in.

Vind de stoelen echt minder t.o.v de SP2

Vandaag tourtje gemaakt met mw bigwade en die begon al snel onrustig heen en weer te schuiven.

Is er iets vroeg ik nog..

Ja die stoel zit absoluut K was het antwoord.

NB dit is dus de passagiers stoel.

Eega is 1,78m vind de zitting veel te kort en de zitting-hoogte veel te laag.

Tja, daar sta/zit je dan…….

We gaan er straks ook mee op vakantie en aan een kreupele eega heb ik niks.

Wat nu ?

Andere ervaringen en of oplossingen ?

Kussens, opvullingen ?

2 Recaro's ga ik even niet trekken..

Geplaatst

Wat nu ?

Andere ervaringen en of oplossingen ?

Kussens, opvullingen ?

2 Recaro's ga ik even niet trekken..

Even hardop meedenken.

In m'n huidige auto ( CR-V ) ben ik een hoogzitter en mijn vrouw vond het ook niet leuk dat ik op haar neerkeek :unsure::)

Bij de dealer hebben ze toen de bijrijderstoel hoger gezet door er blokjes onder te zetten.. voor 3 cm meer dan achter dus de stoel staat iets meer in wig.

Op Interieur foto's van de SP3 zie ik de voorste bouten van de voorstoelen.. is onder de voorste steunen soms blokjes of stootrubbers te monteren ?

Als de bijrijders stoel iets in wig staat voelt dat heel anders aan.

Natuurlijk zijn er ook wel wigkussens die je op de zitting kan leggen... en ook extra zit/rugsteun ( Google "backrest" ) die op de stoel kunnen maar zonder echte noodzaak is dat niet zo mooi.

Suc6

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...