Ga naar inhoud

picanto--tuning


pippo

Aanbevolen Berichten

  • 2 weken later...
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Ja ze zijn te koop.

Ze worden momenteel aangeboden in Duitsland.

alles wordt vervangen NA de kat.

En het mooiste...............ze zijn van RVS, dus goed materiaal.

Kosten excl montage ca 229 euro, en dan nog naar Duitsland, al met al een kostbare zaak.

2b_1_b.JPG

a2_1_b.JPG

Hopelijk voldoende info

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb zelf in Nederland de uitlaat laten vervangen bij EPS in Kiel-Windeweer (ver in het noorden). Alles na de kat is vervangen. Zij gebruiken absorptiedempers voor minder weerstand en geluid naar wens (bij mij net zo stil als origineel, maar er stonden daar auto's die volgens mij nauwelijks nog goed waren voor de APK, zoveel herrie). Daarna uitlaat-eindstuk van ATH.

Volgens EPS is ook de originele KIA-uitlaat van RVS.

Na vervangen van de uitlaat was het gemeten vermogen zo'n 66 PK (origineel volgens KIA: 61), voordat de chiptuner er 73 van maakte.

Ook in NL is een RVS ongeveer net zo kostbaar als in Duitland.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De auto's die je daar zag staan(Karin).komen idd niet door de keuring.

ik had het zelfde geval met mijn vorige auto(je kon er een knikker in gooien en die kwam er aan het eind weer uit.

Maar dat was zo opgelost doormiddel van het middelste stuk van de uitlaat terug te plaatsen(orgineel) net voor de keuring,apk weer goed voor een jaar en de sport-uitlaat er weer onder zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt eventueel ook alleen de demper vervangen door een raceland demper. Dit geeft ook een leuk geluid en ziet er beter uit dan de standaard eindstukjes.

Er zijn verschillende uitvoeringen, met en zonder extra demper.

Ik heb 2 voorbeelden in het Shuma album gezet.

En ja ik ben te horen, vraag maar aan Taz :lol:

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb even voor je rondgezocht op internet, maar het lijkt erop dat raceland niet (veel) meer verkocht wordt.

Ik heb het vermoeden dat Raceland overgegaan is in Whitehooker.

Die leveren exact dezelfde uitlaten en andere onderdelen die Raceland ook verkocht.

Als je een DB-killer erin wilt kom je uit op de WH-0404 en die kost 115 euro en dan komen je installatiekosten er nog bij, afhankelijk van waar je dat laat doen 70-120 euro of zelf als je goed kan lassen ;)

Er zijn ook goedkopere uitlaten van Whitehooker, maar die hebben geen DB-Killer.

Ik ken maar weinig mensen die overigens die DB-Killer gebruiken, behalve in California vanwege de hele stricte regels daar en vervelende agenten.

Hij maakt bij mij inderdaad een diepe brom als hij goed warm is, waardoor het wel opvalt als ik langskom rijden, maar niet overdreven.

Er staat bij ons in de straat een Seicento en als die voorbij komt denk je dat er een impreza met open uitlaat voorbij komt.

Mocht je het een keer willen horen, dan moet je maar eens langskomen hier in Almere of op een meeting :wink:

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...