Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Boardcomputer vertrouwen...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Naar aanleiding van meldingen in diverse topics heb ik een vraag.

Regelmatig wordt er bij verbruikcijfers gevraagd of dit eigen cijfers zijn of van de boardcomputer.

Is dit gebaseerd op het wantrouwen van de computer?

En zo ja, waarop is dat wantrouwen dan gebaseerd. Wat zijn dan de verschillen en wie heeft daar vergelijkingmateriaal over.

Ik meen daarentegen zelfs dat die cijfers aardig kloppen met cijfers uit testen. Ja, of die nu 14,7 of 14,8 verbruikt, dat zal de pret toch niet drukken?

Mijn vorige car was een Opel Agila met boardcomputer en die gaf dat echt heel precies aan. 6.6 dus :wink:

aangepast door KiaVenga12
Geplaatst

Waarom een nieuwe topic openen, terwijl je deze vraag ook in diezelfde topic had kunnen stellen?:wink:

Geplaatst

Ik vind dat de topic over verbruik van een Venga een ander onderwerp heeft dan de topic de gaat over het ver- of wantrouwen van de boordcomputer. Zeker al omdat men vond dat de cijfers die de boordcomputer aangeeft niet gebruikt moeten worden, doch enkel de eigen metingen. :wink:

• 7 maanden later...
Geplaatst

Ik zou zeggen: als je verschillen ziet in getankte liters bij bepaalde kilometrage ten opzichte van het verbruik dat je boordcomputer aangeeft, dan mag je aannemen dat een van de twee methodes er naast zit. Of dit dan komt doordat de b.c. er naast zit kof doordat de kilometerteller een verkeerde waarde aangeeft kun je onderzoeken door je km-teller te inken op de snelweg. Hou je teller in de gaten wanneer er twee km zijn verreden t.o.v. de hectometerbordjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...