KiaVenga12 Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 (edited) Naar aanleiding van meldingen in diverse topics heb ik een vraag. Regelmatig wordt er bij verbruikcijfers gevraagd of dit eigen cijfers zijn of van de boardcomputer. Is dit gebaseerd op het wantrouwen van de computer? En zo ja, waarop is dat wantrouwen dan gebaseerd. Wat zijn dan de verschillen en wie heeft daar vergelijkingmateriaal over. Ik meen daarentegen zelfs dat die cijfers aardig kloppen met cijfers uit testen. Ja, of die nu 14,7 of 14,8 verbruikt, dat zal de pret toch niet drukken? Mijn vorige car was een Opel Agila met boardcomputer en die gaf dat echt heel precies aan. 6.6 dus Edited November 10, 2010 by KiaVenga12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 Waarom een nieuwe topic openen, terwijl je deze vraag ook in diezelfde topic had kunnen stellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted November 10, 2010 Author Share Posted November 10, 2010 Ik vind dat de topic over verbruik van een Venga een ander onderwerp heeft dan de topic de gaat over het ver- of wantrouwen van de boordcomputer. Zeker al omdat men vond dat de cijfers die de boordcomputer aangeeft niet gebruikt moeten worden, doch enkel de eigen metingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Ik zou zeggen: als je verschillen ziet in getankte liters bij bepaalde kilometrage ten opzichte van het verbruik dat je boordcomputer aangeeft, dan mag je aannemen dat een van de twee methodes er naast zit. Of dit dan komt doordat de b.c. er naast zit kof doordat de kilometerteller een verkeerde waarde aangeeft kun je onderzoeken door je km-teller te inken op de snelweg. Hou je teller in de gaten wanneer er twee km zijn verreden t.o.v. de hectometerbordjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts