weetniet Geplaatst 23 November, 2010 Geplaatst 23 November, 2010 Hallo Iedereen, Ik ben de gelukkige bezitter van een nieuwe Sportage Executive met Plus Pack. Ik heb een tweetal opmerkingen over de parkeersensoren (achter) die met deze uitvoering geleverd zijn; Ik vind het volume wat aan de zachte kant, zeker als de radio aanstaat en/of twee bengels op de achterbankaan het jengelen zijn. Verder mogen van mij de sensoren wat gevoeliger worden afgesteld zodat ze eerder gaan piepen als ik een voorwerp nader. Zijn er mensen met dezelfde ervaring en weet iemand misschien of ik zowel het volume als de gevoeligheid kan aanpassen? De dealer wist het me namelijk zo 123 niet te vertellen. Quote
cycloon60 Geplaatst 23 November, 2010 Geplaatst 23 November, 2010 Hallo Iedereen,Ik ben de gelukkige bezitter van een nieuwe Sportage Executive met Plus Pack. Ik heb een tweetal opmerkingen over de parkeersensoren (achter) die met deze uitvoering geleverd zijn; Ik vind het volume wat aan de zachte kant, zeker als de radio aanstaat en/of twee bengels op de achterbankaan het jengelen zijn. Verder mogen van mij de sensoren wat gevoeliger worden afgesteld zodat ze eerder gaan piepen als ik een voorwerp nader. Zijn er mensen met dezelfde ervaring en weet iemand misschien of ik zowel het volume als de gevoeligheid kan aanpassen? De dealer wist het me namelijk zo 123 niet te vertellen. Het is wel grappig dat de dealer dit niet kan vertellen. Dat zijn toch uiteindelijk de personen die het juist zouden moeten weten. Quote
der Rudi Geplaatst 23 November, 2010 Geplaatst 23 November, 2010 Je kunt natuurlijk altijd op je dashbord kijken om te zien hoeveel streepjes hij aangeeft. Sterker nog: als je daar kijkt dan zie je ook welke sensor de aaneengesloten 'piep' veroorzaakt (links, rechts, midden?) Quote
Sportage'10 Geplaatst 23 November, 2010 Geplaatst 23 November, 2010 Ben bezitter van 1.6 met plus pack. Ik vind het volume ook zeker te laag. Zou dat nergens aan te passen zijn? Quote
digital8 Geplaatst 24 November, 2010 Geplaatst 24 November, 2010 Zakt het volume van de audio bron niet automatisch als de auto in z'n achteruit gezet wordt...? Met de twee Sportage's die ik test gereden heb vond ik de pieptoon niet direct te zacht (misschien als ik m'n Sportage strak heb dat ik het daar wel mee eens zal zijn) maar ik vind wel dat het geluid \ weergave veel te laat iets van zich laat merken, bij mijn huidige Octavia begint hij al te piepen bij iets van 80cm afstand. Quote
weetniet Geplaatst 2 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 2 December, 2010 Ben echt niet blij met die sensoren. Ik heb nog niet goed weten te achterhalen waar het geluid vandaan komt maar ik denk niet via de radio. Het moet toch mogelijk zijn om in ieder geval of de gevoeligheid aan te passen of het volume? Ik ga nog maar even een mail sturen naar mijn dealer om te vragen hoe en wat... Iemand anders nog andere suggesties? Quote
Gast asterix Geplaatst 2 December, 2010 Geplaatst 2 December, 2010 Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk luid vindt. Zelfs als de radio normaal aanstaat vind ik het eigenlijk al irritant. En ik heb echt geen gehoor meer zoals ik had toen ik 10 was. Maar goed, ik heb de radio ook niet aanstaan dat de buurt mee kan luisteren. Gevoeligheid vind ik ook wel goed en op de display kan je zien welke sensor wat ziet. Dus best okay vind ik. Marcel Quote
der Rudi Geplaatst 2 December, 2010 Geplaatst 2 December, 2010 (aangepast) De een vind het prima, de ander niet. Tja; hoe moet je daar als fabrikant een middenweg in zien te vinden? Ok, dat het volume zou instelbaar moeten zijn. Maar gaat dat niet wat ver? Doet me dan denken aan die over'volle' Duitse modellen waar zoveel instelmogelijkheden in zitten dat je vergeet wat allemaal mogelijk is. En als je je radio dan niet aan hebt staan dan zijn de piepjes weer te hard. Dus: je zult altijd ergens aan een knopje moeten draaien om 2 December, 2010 aangepast door der Rudi Quote
Rick Geplaatst 2 December, 2010 Geplaatst 2 December, 2010 Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk luid vindt. Zelfs als de radio normaal aanstaat vind ik het eigenlijk al irritant. En ik heb echt geen gehoor meer zoals ik had toen ik 10 was. Maar goed, ik heb de radio ook niet aanstaan dat de buurt mee kan luisteren. Geluid van de sensors vind ik ook hard genoeg. Radio staat bij 5 steepjes al behoorlijk hard, moet je naagaan dat die tot 100 kan geloof ik... Vind het dan niet gek dat je oa de sensors niet meer hoord. Quote
cycloon60 Geplaatst 3 December, 2010 Geplaatst 3 December, 2010 De een vind het prima, de ander niet. Tja; hoe moet je daar als fabrikant een middenweg in zien te vinden?Ok, dat het volume zou instelbaar moeten zijn. Maar gaat dat niet wat ver? Doet me dan denken aan die over'volle' Duitse modellen waar zoveel instelmogelijkheden in zitten dat je vergeet wat allemaal mogelijk is. En als je je radio dan niet aan hebt staan dan zijn de piepjes weer te hard. Dus: je zult altijd ergens aan een knopje moeten draaien om Quote
weetniet Geplaatst 10 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 10 December, 2010 Hier de reactie van de Kia Product Manager: "Het volume is niet aan te passen evenals de gevoeligheid. Gelukkig wordt de beveiliging niet alleen akoestisch doorgegeven maar ook visueel in het display." Nou dan denk ik dat dan het laatste woord gezegd is.. Tenzij er nog handige mensen met Weller soldeerbouten onder ons zijn.. Quote
Gast asterix Geplaatst 10 December, 2010 Geplaatst 10 December, 2010 Of een busje purschuim als je de lokatie van de beeper gevonden hebt en het geluid te hard vindt. Marcel Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.