Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Dingen die mij opvallen met onderhoud bij Dealer


Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik loop er al een tijdje mee maar wil onderstaande met jullie delen en graag jullie reactie wat jullie ervan vinden!

Onlangs las ik namelijk in de draad van update Sorento dat er een dealer was die zijn GDS (dure uitleescomputer) niet gekoppeld had aan het Kia Netwerk en zodoende niet de actuele gegevens erin had staan.

Wat ik tegenkwam in de werkplaatsen van een hoop Kia dealers (en ik ben er bij heel veel binnen geweest dus weet waar ik het over heb!):

Officieel hoort een dealer (zie ook stukje uit folder) bij elke grote beurt het motor management systeem uit te lezen met de GDS, als er dan updates voor de auto zijn dan meld de GDS dat direct en kan de dealer deze er ook direct opzetten. Daar betaal je ook extra geld voor in de grote beurt prijs!!! Veel dealers lezen de auto NIET uit bij een grote beurt en plaatsen dus ook geen updates.

"Geen verrassingen

Bij Kia houden we niet van onaangename verrassingen. Daarom hebben we vaste reparatie- en onderhoudsprijzen vastgesteld. Deze prijzen zijn inclusief onderdelen, arbeidsloon, klein materiaal, milieukosten en BTW. Zo weet u altijd waar u aan toe bent. De voordelen van reparatie en onderhoud bij de erkende Kia-dealer op een rij:

Onderhoud door Kia-specialisten.

De optimale kwaliteit en zekerheid van Kia-onderdelen.

Gebruik van geavanceerde diagnoseapparatuuur en gereedschappen.

U ziet welke werkzaamheden er worden uitgevoerd.

Vaste prijzen: u weet dus waar u aan toe bent. "

Dan het 2e punt waar ik tegen aan liep is dat een hele hoop kia dealer geen originele onderdelen gebruiken bij de beurten!!!! Maar onderdelen die ze inkopen bij een import maatschappij zoals KAP (korean auto parts) deze onderdelen verkopen ze meestal alleen wel voor de prijs van een origineel! Inkoop zijn deze onderdelen veel goedkoper. Bijvoorbeeld een oliefilter van een Kia Picanto en van een cee'd kopen ze in voor

Geplaatst

Helemaal eens met deze spreker. Mogelijk punt van gesprek met KIA NL in de toekomst. Overigens als bij mijn auto onderdelen worden vervangen krijg ik altijd de verpakking waarin die onderdelen zaten te zien. Dat is nog geen bewijs dat ook werkelijk gemonteerd zijn, maar daar rekening ik dan wel op. Ik zal de verpakking in het vervolg meenemen en niet ter plekke vragen om deze weg te gooien. "originele" prijzen vragen om originele onderdelen. Overigens kan ik mij heel goed voorstellen dat KIA NL ( en B) redelijk goed kunnen inschatten wat het gebruik aan onderdelen is per garage op basis van het klantenbestand. En men zal in Vianen ook niet blij zijn met het gebruik van imitatie materialen. Ook hierbij kan ik mij voorstellen dat er wel wat zal staan in de overeenkomst dealer - KIA. Ook bij garantiegevallen zou dit problemen kunnen geven. Kortom: aandachtspunt

Geplaatst

Hier sluit ik mij bij aan.

Het is van de zotte dat een dealer met al zijn spullen niet aan de KIA database zou hangen...

Die onderdelen, dat weet ik niet of dat wel of niet mag.

Het prijsverschil zou iig wel doorberekend moeten worden aan de klant.

Geplaatst

Bij iveco is gebruik van imitatie filters niet toegestaan, als jij motorschade hebt en er zit bijvoorbeeld een bosch olie filter op, is het geen garantie!

Dus ik denk dat het ook voor de kia dealers zelf niet slim is om imitatie te gebruiken.

Geplaatst

Ik sluit mij aan bij de vorige sprekers. Origineel = origineel. De garageprijzen zijn al niet mals en dan ook nog de klant imitatie voor origineel verkopen is je reinste diefstal.

Maar ik ben de leek en kan dus niet altijd inschatten wat nu wel en niet conform de Kia specificatie is. Hoe krijgen we dit spits?

Geplaatst
Ik sluit mij aan bij de vorige sprekers. Origineel = origineel. De garageprijzen zijn al niet mals en dan ook nog de klant imitatie voor origineel verkopen is je reinste diefstal.

Maar ik ben de leek en kan dus niet altijd inschatten wat nu wel en niet conform de Kia specificatie is. Hoe krijgen we dit spits?

Maar eens bespreken...

In ieder geval moet je dus als klant van de vervangen en in rekening gebrachte onderdelen de verpakking opvragen en wellicht wel bewaren. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje van de gekke. Bij een merkdealer moet je erop kunnen vertrouwen dat deze de offici

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...