Jump to content

Automatische verwarming/airco in mijn Kia Cee'd stuk?

Niek63

Recommended Posts

Geweldig dat dit forum er is. Ben hier via google terecht gekomen.

Even voorstellen: Begin dit jaar (2010) een nieuwe KIA Cee'd SW 1.6 bij de dealer gekocht. Over het algemeen tevreden over de auto (vorige was een Ford Focus), behalve dat ik 'm nog aardig wat vindt drinken voor een 'eco-auto'. En dat is jammer als je geen lease-rijder bent :-) . Verder vindik ISG matig functioneren en over algemeen vrij nutteloos (hoe lang en vaak sta je echt effectief stil voor een stoplicht?).

Mijn vraag: valt mij op (in deze vorstperiode) dat de automatische verwarming/airco eerste 40 km ontzettend veel warmte de auto in blaast. Het wordt echt te warm. Dit terwijl ik de temperatuur heb ingesteld op 19 graden. Na die +/- 40 km lijkt het te koud in de auto te worden.

Iemand ook deze ervaring? Is de thermostaat verkeerd geplaatst? Of doet de automatische verwamring het gewoon niet goed?

Dank voor jullie tips/hulp.

Ik heb precies hetzelfde net als zoveel andere Cee'd bezitters. De automatische regeling werkt gewoon erg onnauwkeurig. Ik heb het al aangekaart bij de dealer en ook iemand van Kia Belgie hierover gesproken en het antwoord was duidelijk> leer er maar mee leven, want we kunnen (lees: willen) er niets aan doen. Bij het facelift model is het aangepast, helaas kan dit niet bij het non facelift model aangezien het airco systeem volledig veranderd is in de nieuwe (o.a. dual zone airco)