simsek04 Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 Ik merkte op dat bij het optrekken van beide voordeuren een zachte krakende geluid te horen is. Hoe meer je ernaar luistert hoe irritanter het wordt. Ben niet helemaal uit wat het is, maar wel verdacht dat het bij beide deuren te horen is. Komt het ook bij iemand voor? Quote
wimtenhoope Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 Ik heb daar geen last van (Sportage 03-2006), maar uit een kreunend bijgeluid dat uiteindelijk afkomstig bleek van een telefoonhouder die met een zuignap op de voorruit geplakt zit, maak ik op dat er enige werking in de vorm van de carrosserie zit. Mogelijk kraakt de slothaak op de pen waarmee de deur sluit. Wellicht is het insmeren het contactvlak van de haak met vaseline of zo te proberen. Een andere optie zou kunnen zijn dat de ruit in het raamrubber beweegt. Ook hier is vaseline een goede oplossing. Of anders goed sluiten. Quote
Rio-man Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 Het is bij het opentrekken? Zijn het niet gewoon je scharnieren die droog staan? Quote
simsek04 Posted October 26, 2006 Author Posted October 26, 2006 Nee Rio-man, bij het optrekken en niet opentrekken. Thnx wimtenhoope ik zal het proberen met vaseline. Quote
sjoerdjuh85 Posted October 26, 2006 Posted October 26, 2006 wij hebben er ook geen last van, misschien zit er speling op de schanieren/aansluiting waardoor je dit hoort... Quote
simsek04 Posted November 2, 2006 Author Posted November 2, 2006 Ik weet niet precies wat hij gedaan heeft, maar de dealer heeft hem opgelost , met een groot onderhoudsbuurt. Quote
sjoerdjuh85 Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Jammer dat je het niet weet, was wel interesant geweest voor de andere die op het forum aanwezig zijn..maar de hoofdzaak het verhelpen van het probleem is gelukt! Quote
Tazteam Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Ik weet niet precies wat hij gedaan heeft, maar de dealer heeft hem opgelost , met een groot onderhoudsbuurt. Het allerbelangrijkste...............het is opgelost, en dan kan ik nog maar 1 ding zeggen: koester een beetje je dealer, wat niet elke dealer gaat serieus om met sommige klachten. Veel rijplezier. Philip Quote
Hans Bom Posted November 5, 2006 Posted November 5, 2006 Lees nu net je probleem over het kraken van de deuren, ik heb ook al een tijd last van zacht krakend geluid. Ik heb zelf het idee dat het bij het voorraam vandaan komt. Maar als je weer bij de dealer komt, vraag dan eens wat die er aan gedaan heeft? Misschien verhelpt het ook mijn kraakje. Quote
simsek04 Posted November 7, 2006 Author Posted November 7, 2006 OK, zal ik proberen te achterhalen Quote
Recommended Posts