Jump to content

Irritant geluid afkomstig van de deuren bij het optrekken

Recommended Posts

Posted

Ik merkte op dat bij het optrekken van beide voordeuren een zachte krakende geluid te horen is. Hoe meer je ernaar luistert hoe irritanter het wordt. Ben niet helemaal uit wat het is, maar wel verdacht dat het bij beide deuren te horen is. Komt het ook bij iemand voor?

Posted

Ik heb daar geen last van (Sportage 03-2006), maar uit een kreunend bijgeluid dat uiteindelijk afkomstig bleek van een telefoonhouder die met een zuignap op de voorruit geplakt zit, maak ik op dat er enige werking in de vorm van de carrosserie zit. Mogelijk kraakt de slothaak op de pen waarmee de deur sluit. Wellicht is het insmeren het contactvlak van de haak met vaseline of zo te proberen. Een andere optie zou kunnen zijn dat de ruit in het raamrubber beweegt. Ook hier is vaseline een goede oplossing. Of anders goed sluiten.

Posted

Het is bij het opentrekken? Zijn het niet gewoon je scharnieren die droog staan?

Posted
Ik weet niet precies wat hij gedaan heeft, maar de dealer heeft hem opgelost :D , met een groot onderhoudsbuurt.

Het allerbelangrijkste...............het is opgelost, en dan kan ik nog maar 1 ding zeggen: koester een beetje je dealer, wat niet elke dealer gaat serieus om met sommige klachten.

Veel rijplezier.

Philip

Posted

Lees nu net je probleem over het kraken van de deuren, ik heb ook al een tijd last van zacht krakend geluid. Ik heb zelf het idee dat het bij het voorraam vandaan komt. Maar als je weer bij de dealer komt, vraag dan eens wat die er aan gedaan heeft? Misschien verhelpt het ook mijn kraakje.