jovader Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 Wanneer gebruik je de sportstand Sportage 2.0 x- clusive aut.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 wanneer je dat zelf wil De sportstand is puur dat de computer de bak etc iets anders regelt, bij hogere toerenpas overschakelen etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asterix Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Volgens mij wordt met de sportstand bedoelt dat je zelf handmatig mag gaan schakelen door de automaat naar links te trekken in manueel. Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Volgens mij wordt met de sportstand bedoelt dat je zelf handmatig mag gaan schakelen door de automaat naar links te trekken in manueel.Marcel Zo is het. Het is inderdaad geen 'knop' die de schakelmomenten aanpast maar het betekent gewoon handmatig schakelen met de pook naar links gezet en dan een tikje naar boven of een tikje naar naar beneden om omhoog of omlaag te schakelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jovader Posted December 26, 2010 Author Share Posted December 26, 2010 Bedankt voor jullie reactie's. Maarrrr ik vraag wanneer gebruik je de sportstand? Om sportief te zijn of omdat dat prettiger is om te rijden? Daarvoor koop je toch geen dure automaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Bedankt voor jullie reactie's. Maarrrr ik vraag wanneer gebruik je de sportstand? Om sportief te zijn of omdat dat prettiger is om te rijden? Daarvoor koop je toch geen dure automaat. Ik gebruik de sportstand ( en dat is dus gewoon met de hand schakelen) alleen als ik snel wil afremmen en dan naast de gewone remmen op de motor wil afremmen. Optrekken kan natuurlijk ook, maar zuipt benzine. Ook erg makkelijk (en ook zeker gebruiken !!!) als de caravan er achter hangt om de versnelling "vast te zetten" in een bepaalde versnelling bij het rijden in de bergen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asterix Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Bedankt voor jullie reactie's. Maarrrr ik vraag wanneer gebruik je de sportstand? Om sportief te zijn of omdat dat prettiger is om te rijden? Daarvoor koop je toch geen dure automaat. Ik gebruik de manuele stand zelden. Soms op de snelweg op de cruise control als de cruise te onrustig is. Het kan helpen als zelfs de traction control te veel ingrijpt of om het 'de bocht omdenderen' te voorkomen. Soms is het wat lastig dat een automaat altijd de hoogste versnelling opzoekt (zeker in de bergen). Maar sportief rijden zie ik niet als serieuze optie met manueel schakelen met de automaat. Daar heb ik mijn achterwiel aangedreven middenmotor Toyota MR2 voor. Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Bedankt voor jullie reactie's. Maarrrr ik vraag wanneer gebruik je de sportstand? Om sportief te zijn of omdat dat prettiger is om te rijden? Daarvoor koop je toch geen dure automaat. Eigenlijk nooit; daarom rij ik ook automaat. Hooguit nu bij dit weer om in de 2de versnelling te kunnen wegrijden of als ik op vakantie ben (bij flinke hellingpercentages) bij het bergaf rijden en dan op de motor te kunnen afremmen; en anders eigenlijk nooit ................ Ja, heeeeeeeeeel soms als ik op de snelweg na 5 minuten achter een linksrijder gereden te hebben met een snelheid van 110 km p/u wil ik hem nog wel eens handmatig in een versnelling zetten zodat, als hij dan eenmaal naar rechts gaat, ik hem zo voorbij ben zonder dat de motor nog een keer moet terugschakelen; maar dat is meer pesterij want die halve seconde die ik daarmee win is eigenlijk kinderachtig; maar ja; mannen blijven grote kinderen ............. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jovader Posted December 28, 2010 Author Share Posted December 28, 2010 Bedankt voor jullie reactie's en het blijkt dus dat er iets mee gadaan wordt, maar niet noodzakelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts