wam79 Geplaatst 18 Augustus, 2011 Geplaatst 18 Augustus, 2011 Hallo hellraiser Even een vraagje... N de plaatsjes zie ik ook andere versies bij navigation version en bij map database version....beteknt dit dat er ook nieuwere kaarten inzitten na de updates? Want ik begreep dat de kaatupdates pas in september kwamen. Sorry kan het fout hebben hoor want ben een leek op dit gebied. Alvast bedankt!! Quote
HellRaver Geplaatst 21 Augustus, 2011 Geplaatst 21 Augustus, 2011 De straat in Leek werkt Heb geen andere kaarten, weet ook niet waarom de versie is verandert... weet ook niet waar ik dan wel de versie van de kaarten kan zien Quote
HellRaver Geplaatst 21 Augustus, 2011 Geplaatst 21 Augustus, 2011 Ik heb net wel een "bug" gevonden. Als je de navigatie stem uit wil zetten moet je via "instellingen" naar "audio" en "navigatie volume" uitvinken. Dit klinkt nogal onlogisch, je zou eerder denken dat je hiermee de aparte volume voor navigatie uitzet en gewoon altijd hetzelfde volume heeft als de muziek die je op dat moment speelt. Daarnaast wordt deze instelling niet onthouden. Als je opnieuw gaat navigeren staat de stem weer aan. Iemand een idee of dit ook permanent uit te zetten is? Ik vind het namelijk heel irritant als mijn muziek steeds onderbroken wordt, ik kijk dan liever zelf op het scherm. Quote
HobbyRobby Geplaatst 21 Augustus, 2011 Topic Starter Geplaatst 21 Augustus, 2011 Ik heb net wel een "bug" gevonden. Als je de navigatie stem uit wil zetten moet je via "instellingen" naar "audio" en "navigatie volume" uitvinken. Dit klinkt nogal onlogisch, je zou eerder denken dat je hiermee de aparte volume voor navigatie uitzet en gewoon altijd hetzelfde volume heeft als de muziek die je op dat moment speelt. Daarnaast wordt deze instelling niet onthouden. Als je opnieuw gaat navigeren staat de stem weer aan. Iemand een idee of dit ook permanent uit te zetten is? Ik vind het namelijk heel irritant als mijn muziek steeds onderbroken wordt, ik kijk dan liever zelf op het scherm. Dit heeft altijd zo gewerkt (in ieder geval sinds de update van vorig jaar) en volgens mij is er niets aan te doen. Quote
Preston Geplaatst 21 Augustus, 2011 Geplaatst 21 Augustus, 2011 Iemand een idee of dit ook permanent uit te zetten is? Ik vind het namelijk heel irritant als mijn muziek steeds onderbroken wordt, ik kijk dan liever zelf op het scherm. Het geluid is niet afhankelijk van het volume van de radio. Je kan het zachter zetten... helemaal uit heb ik nooit geprobeerd ... maar is wel ff snel reageren.. Op het moment dat de NAVstem bezig is gelijk de volume schakelaar drukken en vasthouden op - (minus). Je kan haar door te + (plussen) terwijl ze wat zegt ook - weer - harder zetten. Quote
HobbyRobby Geplaatst 22 Augustus, 2011 Topic Starter Geplaatst 22 Augustus, 2011 Iemand een idee of dit ook permanent uit te zetten is? Ik vind het namelijk heel irritant als mijn muziek steeds onderbroken wordt, ik kijk dan liever zelf op het scherm. Het geluid is niet afhankelijk van het volume van de radio. Je kan het zachter zetten... helemaal uit heb ik nooit geprobeerd ... maar is wel ff snel reageren.. Op het moment dat de NAVstem bezig is gelijk de volume schakelaar drukken en vasthouden op - (minus). Je kan haar door te + (plussen) terwijl ze wat zegt ook - weer - harder zetten. Helemaal zacht zetten kan door een snelle haal aan de draaiknop voor het volume te geven als 'ze' praat. Maar je radio gaat dan nog steeds zachter bij elke aanwijzing. Ik vind het sowieso vreemd dat je radio of mp3 aan moet hebben als je wilt navigeren. Quote
HellRaver Geplaatst 22 Augustus, 2011 Geplaatst 22 Augustus, 2011 Iemand een idee of dit ook permanent uit te zetten is? Ik vind het namelijk heel irritant als mijn muziek steeds onderbroken wordt, ik kijk dan liever zelf op het scherm. Het geluid is niet afhankelijk van het volume van de radio. Je kan het zachter zetten... helemaal uit heb ik nooit geprobeerd ... maar is wel ff snel reageren.. Op het moment dat de NAVstem bezig is gelijk de volume schakelaar drukken en vasthouden op - (minus). Je kan haar door te + (plussen) terwijl ze wat zegt ook - weer - harder zetten. Helemaal zacht zetten kan door een snelle haal aan de draaiknop voor het volume te geven als 'ze' praat. Maar je radio gaat dan nog steeds zachter bij elke aanwijzing. Ik vind het sowieso vreemd dat je radio of mp3 aan moet hebben als je wilt navigeren. Wat is er vreemd aan dan? Sorry maar als ik van Limburg naar Groningen rij mag ik dan alleen maar naar die saaie computerstem luisteren? Ik weet binnen Nederland redelijk de weg maar zet soms wel de navigatie aan om de volgende redenen: - Als er files of afsluitingen op de route zijn weet ik dit vooraf. - Als ik niet helemaal zeker ben of ik nou de eerste of toch de volgende afslag moet hebben kan ik even snel een blik op het scherm werpen. In beide gevallen hoef ik dus niet de stem te horen maar gewoon de radio. Maar goed volume omlaag is dus geen optie want ook dan kan de stem niet compleet uit en wordt het geluid nog steeds onderbroken. Bij rotondes is dit dus 5(!) keer, sorry maar ik ben niet dement en weet na 1 keer ook wel welke afslag ik moet nemen. Quote
HobbyRobby Geplaatst 24 Augustus, 2011 Topic Starter Geplaatst 24 Augustus, 2011 Iemand een idee of dit ook permanent uit te zetten is? Ik vind het namelijk heel irritant als mijn muziek steeds onderbroken wordt, ik kijk dan liever zelf op het scherm. Het geluid is niet afhankelijk van het volume van de radio. Je kan het zachter zetten... helemaal uit heb ik nooit geprobeerd ... maar is wel ff snel reageren.. Op het moment dat de NAVstem bezig is gelijk de volume schakelaar drukken en vasthouden op - (minus). Je kan haar door te + (plussen) terwijl ze wat zegt ook - weer - harder zetten. Helemaal zacht zetten kan door een snelle haal aan de draaiknop voor het volume te geven als 'ze' praat. Maar je radio gaat dan nog steeds zachter bij elke aanwijzing. Ik vind het sowieso vreemd dat je radio of mp3 aan moet hebben als je wilt navigeren. Wat is er vreemd aan dan? Sorry maar als ik van Limburg naar Groningen rij mag ik dan alleen maar naar die saaie computerstem luisteren? Ik weet binnen Nederland redelijk de weg maar zet soms wel de navigatie aan om de volgende redenen: - Als er files of afsluitingen op de route zijn weet ik dit vooraf. - Als ik niet helemaal zeker ben of ik nou de eerste of toch de volgende afslag moet hebben kan ik even snel een blik op het scherm werpen. In beide gevallen hoef ik dus niet de stem te horen maar gewoon de radio. Maar goed volume omlaag is dus geen optie want ook dan kan de stem niet compleet uit en wordt het geluid nog steeds onderbroken. Bij rotondes is dit dus 5(!) keer, sorry maar ik ben niet dement en weet na 1 keer ook wel welke afslag ik moet nemen. Niet iedereen luistert altijd naar muziek of de radio. Ik probeer ook nog wel eens een gesprek met mijn reisgenoten te voeren bijvoorbeeld Als je geen aanwijzingen wilt, is de enige optie de knop/optie "navigatievolume" te gebruiken, en inderdaad: dat moet iedere keer opnieuw. Ik geef toe: een waardeloze manier. Het zou prettig zijn als er wat opties onthouden werden... Quote
HellRaver Geplaatst 24 Augustus, 2011 Geplaatst 24 Augustus, 2011 Als vertegenwoordiger rij je 90% van de tijd alleen, daarnaast weet ik als ervaren chauffeur dat het voeren van een gesprek nog gevaarlijker is dan niet handsfree bellen dus dat probeer ik tot het hoogst noodzakelijke te beperken. Quote
jeroen1970 Geplaatst 29 Augustus, 2011 Geplaatst 29 Augustus, 2011 Ook contact gezocht met de dealer vanwege de software update, morgen even afspraak maken voor deze 1,5 uur durende update. Ook gelijk info gevraagt voor kaartupdate, ergens medio september, en waarschijnlijk €200. Even kijken of ik dat dan gelijk laat doen, vindt het nogal wat geld. Jeroen Quote
wam79 Geplaatst 15 September, 2011 Geplaatst 15 September, 2011 Ook contact gezocht met de dealer vanwege de software update, morgen even afspraak maken voor deze 1,5 uur durende update. Ook gelijk info gevraagt voor kaartupdate, ergens medio september, en waarschijnlijk €200. Even kijken of ik dat dan gelijk laat doen, vindt het nogal wat geld. Jeroen Het is intussen medio september. De site navigation.com/kia is nog steeds "under construction" Weet iemand al iets of de kaartupdates er zijn? Quote
betominice Geplaatst 15 September, 2011 Geplaatst 15 September, 2011 Kaartupdates zijn nog niet binnen volgens dealer eind oktober Quote
HobbyRobby Geplaatst 15 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 15 September, 2011 Kaartupdates zijn nog niet binnen volgens dealer eind oktober En in oktober wordt het eind november, dat verhaal horen we nu al een jaar. Quote
Smart Geplaatst 15 September, 2011 Geplaatst 15 September, 2011 Kaartupdates staan op de agenda van de KCG! Quote
HobbyRobby Geplaatst 17 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 17 September, 2011 Kaartupdates staan op de agenda van de KCG! De kaartupdates zullen verschijnen op het moment dat Griekenland zijn schulden heeft afbetaald (nieuwe definitie voor St. Juttemis). Ik heb inmiddels mijn TomTom maar weer uit de mottenballen gehaald. Gelukkig heeft de Ceed twee aansluitingen voorin, kan m'n IPhone er ook nog bij. Quote
Smart Geplaatst 17 September, 2011 Geplaatst 17 September, 2011 Wat een drama allemaal. Ik heb zelf het navigatiesysteem, en ik geef toe dat er zeer verouderd kaartmateriaal wordt gebruikt. Maar om nu een TomTom ernaast te gebruiken vind ik persoonlijk wat overdreven....haha! Het illustreert wel dat iedereen graag wil weten wanneer de kaartupdates nu eens door Navteq en Kia beschikbaar komen. Daarvoor zitten wij dan ook binnenkort rond de tafel met de directie van KMNL. Quote
HobbyRobby Geplaatst 21 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 21 September, 2011 Navteq is sinds 2007 van Nokia. NoKia, what's in a name? Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 21 September, 2011 Geplaatst 21 September, 2011 Smart........ You are the best. Quote
johij Geplaatst 22 September, 2011 Geplaatst 22 September, 2011 zo net de update laten doen naar 5.1.3 en ik moet zeggen een wereld van verschil. als voorbeeld in de oude versie is sint-oederode niet te vinden en voila in deze versie wel. tevens zijn plaatsen met 's goed te vinden. ipv een ' maak je eerst een spatie en dan de s daarna druk je op ok en daar zijn de plaatsen met een 's ervoor de kaartversie zou niet geupdate zijn maar toch is dat ook geupdate naar andere versie ben er nog niet achter of dat ook echt zo is, dat horen jullie nog. Gelijk even gevraagd voor de kaartupdate maar dat is afwachten en volgens mij weet dit forum het eerder als de dealer zelf Quote
HellRaver Geplaatst 6 November, 2011 Geplaatst 6 November, 2011 Ik ben inmiddels een poll gestart als IEDEREEN deze in wil vullen dan kunnen we het makkelijk inventariseren. Inventarisatie kaartversie navigatie Alvast bedankt! Quote
DeOS Geplaatst 8 November, 2011 Geplaatst 8 November, 2011 Ik ben inmiddels een poll gestart als IEDEREEN deze in wil vullen dan kunnen we het makkelijk inventariseren. Inventarisatie kaartversie navigatie Alvast bedankt! Iedereen? Volgens mij zijn jullie alleen geïnteresseerd in mensen die hun auto in 2011 hebben aangeschaft toch? Quote
Smart Geplaatst 8 November, 2011 Geplaatst 8 November, 2011 Hij bedoelt inderdaad met iedereen, degenen die in 2011 een Kia met navi-systeem geleverd hebben gekregen. Het is niet reëel om te stellen dat Kia's van voor Q3 2010 nog aanspraak kunnen maken op een gratis kaartupdate. Zeker nu we weten dat de nieuwste kaartupdate een jaar oud is. Dus auto's geleverd in 2010 kregen een Navteq kaartupdate uit 2009. Voor Kia is dit de eerste kaartupdate van Navteq. Het is misschien beter om de discussie in de topics onder 'Nieuws Kia Motors Nederland' te voeren voor een betere overzichtelijkheid! Quote
Tilly Geplaatst 14 November, 2011 Geplaatst 14 November, 2011 Helemaal uitzetten gaat via instellingen audio. Wel jammer dat er geen dempknop op zit, zodat je in 1 handeling het volume uit en aan kan zetten zoals op mijn garmin navigatiesysteem. Helemaal zacht zetten kan door een snelle haal aan de draaiknop voor het volume te geven als 'ze' praat. Maar je radio gaat dan nog steeds zachter bij elke aanwijzing. Ik vind het sowieso vreemd dat je radio of mp3 aan moet hebben als je wilt navigeren. Quote
HobbyRobby Geplaatst 15 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 15 November, 2011 Helemaal uitzetten gaat via instellingen audio. Wel jammer dat er geen dempknop op zit, zodat je in 1 handeling het volume uit en aan kan zetten zoals op mijn garmin navigatiesysteem. Helaas moet je dat iedere keer opnieuw doen.... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.