Jump to content
Mawukje

fusee- stuurkogel

Recommended Posts

hallo

ik heb een 2e hands fusee kogel gekocht voor mijn kia sephia

is dat er zelf makkelijk onder te zetten of is het handiger

om te laten doen door iemand in de garage?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je weinig tot geen sleutel ervaring heb zou ik het niet zelf doen.

Het kan best vast zitten en maak je iets onherstelbaar kapot langs de weg dan zit je ook meteen aan afsleep kosten vast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had sowieso beter gewoon een nieuwe kunnen nemen. Die zijn maar 25 euro ofzo. Het zelf doen.. Tsjaa het kan opzich wel. Je haalt je wiel los voor werkruimte, en vervolgens wip je met een fuseekogeltrekker de oude kogel zo uit de ophanging. Vervolgens verhit je de kogel met een gasbrander over het vlak waar deze vastgemonteerd zit. Zo draai je hem uiteindelijk wat makkelijker los. Vervolgens markeer je tot waar de oude kogel heeft gezeten met een stuk tape. Doe dit wel precies, anders mag je naar de bandenboer om je voortrein te laten uitlijnen. Dan draai je de oude kogel los, de nieuwe kogel vast op de as, daarna op de ophanging, wiel erop en klaar. Het lijkt makkelijk, maar je moet het echt op een brug doen waar je wielen vrijhangen, anders gaat het hem niet worden.

Ik weet niet precies waar je woont, maar als je in de buurt van Den Haag woont heb ik nog wel een goed adresje voor je, waar ze je eventueel ook kunnen helpen als het niet lukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is gelukt met de fusee kogel

rijdt een stuk stabieler nu :)

alleen wat blijk nou

de stuurkogel moet ook worden vervangen

dus die ga ik weer bestellen

misschien nieuw misschien 2e hands weet niet wat beter is

maar die fusee kogel was overleden

had er niet langer onder moeten blijven zitten

binnenkort post ik wel een foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet er maar een nieuwe onder. Dat is makkelijker te monteren en het gaat een stuk langer mee, aangezien een stuurkogel een slijtagegevoelig deel is. Bovendien kosten ze ook niet heel veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tel de windingen met het uitdraaien rond de 20.

dus ook rond de 20 weer in draaien.

laat de auto uitlijnen rijd die nog lekkerder en zuiniger....

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het nieuwe onderdeel

ga zondag het vervangen

en geef hem ook meteen een beurtje

nieuwe olie luchtfilter enzo

want ik heb geen onderhoudspapieren ervan

en de olie begint wel slechter te worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan deze klussen beter een garage laten doen.

In de meeste gevallen dient de sporing gecontroleerd te worden.

Dan nog maat te zwijgen over het mogelijk gebruik van speciaal gereedschap

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik het niet mee eens, als je zelf een beetje handig bent dan is het enkel een kwestie van tijd.

Uitlijnen moet je wel even professioneel laten doen. dat gebeurt met speciaal geijkte apparatuur. Zodra

het gedaan is zal je auto een stuk fijner rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stuurkogel is vervangen meteen ff groot beurtje gedaan nieuwe bougies en vloeistoffen vervangen

loopt gelijk weer normaal stationair inplaats van inzakken en weer gas bij moeten geven

bougies waren helemaal op

geen trillend stuur meer

ik ga zo snel mogelijk de boel laten uitlijnen

en dan is mijn auto helemaal top :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...